wojtasin Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Na tym właśnie polega wyższość tarcz nad V-kami, że nie są wrażliwe na deformacje obręczy. Za to są wrażliwe na deformacje tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 29 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Nie zgodze aie co do stwierdzenia ze vbrek Zalezy do jakiej jazdy.generalnie v breki Tak zapytam; co to takiego "vbrek"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 To fakt, ze ciężko cos dobrego dostac pod v-ki ale nie kazdy musi miec sida czy r7.Chodzi mi o to, że niektórzy kupuja drogie rowery i jezdzą po bulwarach(jestem krakowa), nigdy nie wykorzystaja tych tarczowek, podobnie jak kasety z 10 przelozeniami, ktora zreszta przeżyjeje ich rower. ..Co nie zmienia faktu że nawet jeśli chcieliby kupić drogi rower z v-brake to takiego nie kupią, więc po bulwarze muszą jeździć z tarczówkami. Inna kwestia jest taka że tarczówka to hamulec, obecnie standard. Rozwodzenie się nad tym czy jest potrzebna czy nie jest mija się z celem, bo sensowne rowery innych hamulców nie posiadają. Co niesamowicie niezniszczalnego jest w kasecie z 10ma rzędami że ma mieć jakiś magiczny czas życia? To taka sama kaseta jak 8mka i 9tka, tylko ma jedną zębatkę więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Za to są wrażliwe na deformacje tarcz Trzeba by się naprawdę mocno postarać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Mi udało się pogiąć dwie... nic wielkiego w przypadku tarcz po 80g/sztuka. Szczególnie jak zjeżdża się po stoku narciarskim i mega nagrzaną tarczę uderzy się o jakiś kamień czy wystającą gałąź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 (edytowane) W tym roku wygięły mi się dwie tarcze w czasie transportu roweru na samochodzie. Prostowałem, ale to cholerstwo wracało do wygiętego kształtu po każdym dłuższym hamowaniu. Z musu przekulałem się z krzywymi tarczami ponad 1000 km. Edytowane 30 Września 2014 przez wojtasin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort3n Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Zauważyłem że pojawia się coraz więcej tematów w których ludzie chcą mocniejszych hamulców bo są za słabe. Rozumiem żeby mieć M395 i jeździć naprawdę strome zjazdy, ale Deore M596 na tarczach 180mm z metalicznymi klockami i to jeszcze po serwisie? Albo coś tam z nimi jest nie tak jak powinno, albo ja już nie wiem.. Zresztą przecież żaden hamulec nie zatrzyma nas w miejscu po muśnięciu klamki jednym palcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Jeśli autor chciałby sprzedać te hamulce to z chęcią się nimi zaopiekuje :woot: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Zauważyłem że pojawia się coraz więcej tematów w których ludzie chcą mocniejszych hamulców bo są za słabe. Rozumiem żeby mieć M395 i jeździć naprawdę strome zjazdy, ale Deore M596 na tarczach 180mm z metalicznymi klockami i to jeszcze po serwisie? Albo coś tam z nimi jest nie tak jak powinno, albo ja już nie wiem.. Zresztą przecież żaden hamulec nie zatrzyma nas w miejscu po muśnięciu klamki jednym palcem. Owszem Zainstalowane w specu enduro z rocznika 2008 avidy ultimate na tarczach 203. Przypadkowe nawet lekkie naciśnięcie dźwigni powodowało zablokowanie koła i w najlepszym przypadku podrzucenie tyłu do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Co na pewno dobrą rzeczą nie jest, bo dobry hamulec to przede wszystkim modulacja. Hamowania z blokowaniem obu kół to tylko hamowania awaryjne, normalnie, podczas zjazdu ważne jest dawkowanie siły. No i zablokowanie obu kół nie równa się zatrzymaniu w miejscu. Dużo zależy też od wagi rower plus jego właściciel jak i od opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 (edytowane) Owszem Zainstalowane w specu enduro z rocznika 2008 avidy ultimate na tarczach 203. Przypadkowe nawet lekkie naciśnięcie dźwigni powodowało zablokowanie koła i w najlepszym przypadku podrzucenie tyłu do góry Może było coś z nimi "nie halo", mam Avidy, tarcza przód 203 (moja waga +/- 90 kg) , mają doskonałą modulację, nie ma problemu z " przypadkowym stawaniem dęba" za to kontrola nad rowerem znakomita nie ma to jak znakomita kontrola (modulacja) np. na zjeździe ze śliskimi kamieniami Edytowane 2 Października 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Widzę że hamulce były po serwisie. Może przetarli mu klocki i tarcze dodatkowo papierem ściernym co może być przyczyną ich słabości ( znowu muszą się dotrzeć). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Cos musialo byc nie tak, co nie zmienia faktu ze roweru nie dalo sie kontrolowac Wazylem wtedy jakies 80 kilo i lekkie nacisniecie klamki przedniego hebla blokowalo w miejscu kolo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Sprawdź jeszcze położenie zacisku względem tarczy i czy tłoczki równo wychodzą z zacisku? Chciałem dodać jeszcze że może istotnie są jeszcze nie dotarte po wymianie ale jak zrobiłeś to miesiąc temu tylko teraz pytanie ile zrobiłeś od wymiany? Ja mam takowy na przodzie jeszcze z seryjnymi klockami shimano i tarczą hs1 180 i tak naprawdę gdzieś po dopiero ok 200 km byłem zadowolony z jego pracy a też dobiłem do setki. To są naprawdę dobre heble a co do tarczy to został bym przy 180, twój wideł nie jest przystosowany do większej tarczy. Po testuj go może jeszcze, rozgrzej i sprawdź jak się będzie zachowywał jak go trochę zmęczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.