x007 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Witam Proszę o poradę przy wyborze Hamulców + Tarcz które będą odpowiednie dla osoby, a właściwie dla dużego chłopa . Mam 195 cm, waga 110 kg obecnie mam zainstalowane Przód jak i Tył Deore 596 + Tarcze 180 mm Shimano RT64 + Klocki Shimano M06 Metal. Dzisiaj jadąc po mieście naprawdę rozbił bym się o dziewczynę która jechała i awaryjnie hamowała przed światłami i to na V-brekach, dziś straciłem zaufanie do tych hamulców i chce wymienić je na coś mocnego coś co mnie nie zawiedzie. Przeglądając internet wiele osób zachwala model XT M785 i ku temu się skłaniam (proszę wyprowadzić mnie z błędu jeśli to jest zły wybór tylko nie wiem jakie tarcze do tego dodać. Ogólnie proszę o sugestie, rady, propozycje - Rower jest używany głównie w mieście (w tygodniu), a w weekend lubię sobie trochę poszaleć (szybkie zjazdy - takie pierdoły, nic zawdowego ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Nie bardzo rozumiem - byłeś w odległości X i mimo oczekiwanej krótszej drogi hamowania nie zatrzymałeś się? Czy problem w tym że dziewczyna hamując v/brekami zatrzymałą się niespodziewanie szybko i skutecznie, czego nie oczekiwałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x007 Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 (edytowane) Problem z tym, że ona miała V-brake i się zatrzymała zarąbiście, a ja na hydraulikach ledwo wyrobiłem przed nią Ale dziewczyna była tylko impulsem który dał mi do myślenia, że trzeba coś zmienić żeby czuć się bezpiecznie. Edytowane 23 Września 2014 przez x007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 1 dziewczyna pewnie nie ważyła 110kg i dlatego było jej łatwiej2 w tamtym roku hamowałem awaryjnie na v brakech a też ważę ok 100 i rower się szybko zatrzymał (ale ja nie ) 3 ja posiadam Shimano SLX BR-M675 i tarcze Shimano SLX SM-RT66 180-tki i nie narzekam potrafią szybko zatrzymać rower i mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Pewnie różnica predkości między wami była większa to nie ma co sie dziwić że się szybciej zatrzymała plus Twój większa waga. Ja bym najpierw dobrze odpowietrzył układ z wymiana płynu hamulcowego, założył dobre klocki metaliki odłuścił tarczę i powinny hamować zdecydowanie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x007 Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 (edytowane) @up Tarcze były odtłuszczane, klocki wymienione jakiś miesiąc temu... Odpowietrzenie + wymiana płynu w serwisie to będzie już jakaś kwota którą mógł bym przeznaczyć na zakup czegoś nowego. Nie wiem czy warto inwestować kasę w to co mam i próbować to jakoś usprawnić czy postawić na zakup sprzętu z wyższej półki? BTW : Kolega z pracy ma u siebie Shimano Saint - ale on nie jest takim "weekendowym" rowerzystą jak ja... Ostatnio tego próbowałem u niego i to jest moc niestety taka przyjemność kosztuje dość sporo. Edytowane 23 Września 2014 przez x007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Jak jest hamulec dobrze odpowietrzony to powinien dobrze działać ale ja masz chęć wymiany to nic nie stoi na przeszkodzie. Te xt będą dobre, swoje stare sprzedasz i częśc kasy się zwróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Zanim zmienisz hample zainwestuj 100 pln w tarcze 200 na przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 naprawdę nie wiem czego Wy oczekujecie od tych hamulców. Ja na M596 mam kosy, ale ważę tyle co nic. Mój ojciec posadzony na moje heble przypadkowo postawił sprzęt na koło na tarczy 160mm i klockach M06. Jak dla mnie coś musi być zabrudzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Saint, jak chcesz prawdziwe siekiery. XT jest niewiele mocniejsze, o ile w ogóle od M596. Tylko, że jak brakuje ci mocy na metalikach, m596 i tarczy 180mm, to ja bym szukał problemu nie w samych komponentach, a ich stanie, technice jazdy, itp. Waga wagą, ale ludzie na podobnych siłowo heblach jeżdżą naprawdę hardcorowe rzeczy i jakoś mogą się zatrzymać. Miałem kiedyś M596 na metalach i tarczy 180mm to była naprawdę potężna kotwica. Mało hamulców na jakich jeździłem miało wyraźnie większą siłę, chyba tylko saint zrobił na mnie ogromne wrażenie, że aż za dużo tej mocy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 (edytowane) Nie ogarniam krótko mówiąc . Ja ważąc co prawda troche mniej ale również na tarczy 180mm zjeżdzałem na tym hamulcu naprawdę strome rzeczy i mocy mi nie brakowało . Zostaw te heble , wymień z przodu tarczę na 203 , do tego klocki spiekane RWD( M06 Metal na tle RWD wypadają blado) i mocy ci nie braknie na 100% . Edytowane 23 Września 2014 przez jasinski21444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 A ja bym oprócz mocy hamulca wziął jeszcze inne składowe. Jako, że było to w mieście to wziąłbym pod uwagę to, że klocek był nie rozgrzany (wszak to metal), reakcja jeźdźca (chyba, że Pani krzyknęła hamujemy ) no i opony, jeśli Pani miała semislicka, a Ty terenowego kloca to nie ma się co dziwić, że zatrzymała się prędzej. No i poza tym w takich miejskich warunkach V-brake wcale nie musi być gorszy od najlepszej tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 A ja bym oprócz mocy hamulca wziął jeszcze inne składowe. Jako, że było to w mieście to wziąłbym pod uwagę to, że klocek był nie rozgrzany (wszak to metal), reakcja jeźdźca (chyba, że Pani krzyknęła hamujemy ) no i opony, jeśli Pani miała semislicka, a Ty terenowego kloca to nie ma się co dziwić, że zatrzymała się prędzej. No i poza tym w takich miejskich warunkach V-brake wcale nie musi być gorszy od najlepszej tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 @@x007, Powód takiego zachowania się hamulców widzę jeden. Są niesprawne technicznie. Syf na tarczach albo zapowietrzony układ. Jeżeli chodzi o siłę hamowania hydro tarcze to przepaść w stosunku do V-ek, nawet jeżeli są to hydrauliki z najniższej półki. A Ty masz jeszcze metaliczne klocki... Chyba że problem leży zupełnie gdzie indziej. W ogumieniu lub stylu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x007 Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Czysto teoretycznie: Czy XT 785 oferuje znacznie większą siłę hamowania niż M596? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Nie . Nieznacznie większą ale nie jest to jakaś wielka różnica . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badnex10 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
x007 Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 (edytowane) Dobra nad hamulcami się wstrzymam - ale tarcze i klocki na pewno wymienię i teraz tak proszę o typy najlepiej takie które były by dobre do 596 jak i do 785... Bo jeśli okaże się w serwisie, że moje 596 są do wymiany to wtedy zdecyduje się na zakup 785 tak wiem klocki będą się różnić ale firma pozostanie ta sama Edit - Tarcza na CL @jasinski21444 - SR SUNTOUR XCR Edytowane 23 Września 2014 przez x007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 (edytowane) Do 596 : http://allegro.pl/blotoodporne-rwd-spiekane-do-shimano-xtr-xt-slx-i4585610481.html Do 785 http://allegro.pl/blotoodporne-rwd-spiekane-do-shimano-xtr-br-m985-i4585621743.html Tarcza http://allegro.pl/lekka-tarcza-avid-203mm-g2cs-okazja-bdb-i4632673070.html . Do tego jeszcze potrzebujesz adapter PM 203mm , choć powiedz jeszcze jaki masz widelec bo może się okazać że potrzebuje IS PM Edytowane 23 Września 2014 przez jasinski21444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 polecam tarcze formula na pająku,ew shimano które też nie sprawiały kłopotów. dużą siłę zapewnią Ci czerwone klocki rwd,ale i tak powinieneś poprawić stan techniczny hamulców w pierwszej kolejności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilio3 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Nie zgodze aie co do stwierdzenia ze vbrek bedzie gorszy od najgorszej tarczowki. Widac ze nie miales dobrego v breka zamontowanego. V brek np avid seri digit 5 lub 7 lub xt, xtr naprawde dobre hamle ktore sa w stanie zawstydzic nie jeden hamulec hydrauliczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badnex10 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Zalezy do jakiej jazdy.generalnie v breki są bardzo dobre i do 90procent zastosowań wystarczą, ale mają dwie wady:Na mokrym skuteczność ich maleje oraz przy długich zjazdach okazuje się ,że pod klamką już nic nie ma. Ludzie jednak ulegają modzie i kupują tarcze(nawet na tym forum), chodz v-ki by im w zupełnosci wystarczyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 To nie kwestia mody , to kwestia dostępności części a szczególnie amortyzatorów pod vki których zwyczajnie nie ma bo są produkowane tylko i wyłącznie wersji pod tarcze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badnex10 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 To fakt, ze ciężko cos dobrego dostac pod v-ki ale nie kazdy musi miec sida czy r7.Chodzi mi o to, że niektórzy kupuja drogie rowery i jezdzą po bulwarach(jestem krakowa), nigdy nie wykorzystaja tych tarczowek, podobnie jak kasety z 10 przelozeniami, ktora zreszta przeżyjeje ich rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 V brek np avid seri digit 5 lub 7 lub xt, xtr naprawde dobre hamle ktore sa w stanie zawstydzic nie jeden hamulec hydrauliczny. Ramiona XTR są niczym jeżeli nie będziesz miał high-end'owych klocków i równej obręczy. Na tym właśnie polega wyższość tarcz nad V-kami, że nie są wrażliwe na deformacje obręczy. Obręcz i klocek to w przypadku V-ek 90% sukcesu w efektywnym hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.