Skocz do zawartości

[novatec 712sb] problem z pierscieniem zębatym


farmer

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie czy pierścień zębaty w Novatecu 712 (ten wskazany strzałką ) da się jakoś wymontować i wkleić na tyle mocno by się nie obracał? Jest to ten pierścień zębaty po którym poruszają się zapadki z bębenka

Właśnie na treningu zaczął mi się kręcić  i nie wiem czy cała piasta jest do wymiany i koło do przeplatania? Objawia się to tym że korbą można kręcić kaseta się kręci a koło przy minimalnym oporze już nie.

post-131757-0-13616200-1411493891_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Objawia się to tym że korbą można kręcić kaseta się kręci a koło przy minimalnym oporze już nie.

 

Poprostu zapadki się nie zazębiają na bieżni . Mało prawdopodobne żeby ten pierścień ci się obracał gdyż to jest zintegrowane z piastą . Obejrzyj bębenek czy nie jest pęknięty , czy zapadki równo odbijają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie obraca się ten pierścień na 100% sprawdzone nawet śrubokrętem go mogę w środku obrócić. A bębenek właśnie przed jazdą założyłem nowy bo poprzedni chwilę temu pękł. Z reszta jak by to były zapadki to bębenek by skakał a on puszcza płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się obawiam że żaden klej nie wytrzyma tym bardziej że ten pierścień wchodzi na wcisk więc raczej marne szanse że jakiś klej dostanie się miedzy ten pierścień a piastę :( Ale może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł?? Ciekawe jestem jak to jest oryginalnie zrobione?? Wyłącznie na wcisk?? chyba nie więc może jednak to jakoś wklejają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze czyli jednak ludzie to demontują. miskov ty demontowałeś? A jak to później zamontować żeby się porządnie trzymało? Ten klucz to tylko ułatwia obracanie czy też jakoś wyciąga ten pierścień?

A miskov jeszcze jedno czy na tym pierścieniu to ja widzę gwint? czy to tylko równoległe nacięcia zabezpieczające przed wypadaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscien jest na gwincie. Pierscien jest stalowy, piasta alu. Takze raczej musisz zakladac ze gwint poszedl w korpusie piasty. Jezeli pierscien krecisz srubokretem to klucz Ci niewiele pomoze. Pewnie sa jakies metody zeby ta piaste uratowac, ale latwo nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat chwilowo załatwiony. Klucz to nieporozumienie bo kosztuje kilkaset złotych oryginalny. Ja dociąłem odpowiednio stalowe płaskownik zklinowałem na ząbkach i w ten sposób odkręciłem. Razem z odkręconym pierścieniem wyszły resztki gwintu z piasty tak więc piasta do wyrzucenia. Na chwilę obecną zrobiłem tylko tymczasówkę wklejając zębatkę i do tego zklinowałem dwoma prętami 2mm w nawiercony otwór w piaście i tej bieżni. Do końca sezonu mam nadzieje że wystarczy a później będę myślał co z tym dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...