farmer Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Czy ktoś wie czy pierścień zębaty w Novatecu 712 (ten wskazany strzałką ) da się jakoś wymontować i wkleić na tyle mocno by się nie obracał? Jest to ten pierścień zębaty po którym poruszają się zapadki z bębenka Właśnie na treningu zaczął mi się kręcić i nie wiem czy cała piasta jest do wymiany i koło do przeplatania? Objawia się to tym że korbą można kręcić kaseta się kręci a koło przy minimalnym oporze już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Objawia się to tym że korbą można kręcić kaseta się kręci a koło przy minimalnym oporze już nie. Poprostu zapadki się nie zazębiają na bieżni . Mało prawdopodobne żeby ten pierścień ci się obracał gdyż to jest zintegrowane z piastą . Obejrzyj bębenek czy nie jest pęknięty , czy zapadki równo odbijają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 No właśnie obraca się ten pierścień na 100% sprawdzone nawet śrubokrętem go mogę w środku obrócić. A bębenek właśnie przed jazdą założyłem nowy bo poprzedni chwilę temu pękł. Z reszta jak by to były zapadki to bębenek by skakał a on puszcza płynnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Moim zdaniem piasta do wymiany,chyba że znasz jakiś cudowny klej :-) myślę że za duże obciążenia tam występują i żaden klej nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 No właśnie tego się obawiam że żaden klej nie wytrzyma tym bardziej że ten pierścień wchodzi na wcisk więc raczej marne szanse że jakiś klej dostanie się miedzy ten pierścień a piastę Ale może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł?? Ciekawe jestem jak to jest oryginalnie zrobione?? Wyłącznie na wcisk?? chyba nie więc może jednak to jakoś wklejają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Proszę klucz do Novateca: Do kupienia u Majstra z Krakowa, ew. możesz mu wysłać koło http://www.velotech.sklepna5.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Kurcze czyli jednak ludzie to demontują. miskov ty demontowałeś? A jak to później zamontować żeby się porządnie trzymało? Ten klucz to tylko ułatwia obracanie czy też jakoś wyciąga ten pierścień? A miskov jeszcze jedno czy na tym pierścieniu to ja widzę gwint? czy to tylko równoległe nacięcia zabezpieczające przed wypadaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 Pierscien jest na gwincie. Pierscien jest stalowy, piasta alu. Takze raczej musisz zakladac ze gwint poszedl w korpusie piasty. Jezeli pierscien krecisz srubokretem to klucz Ci niewiele pomoze. Pewnie sa jakies metody zeby ta piaste uratowac, ale latwo nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 miskov17 możesz dać namiar na taki klucz ? jakieś link albo telefon , potrzebował bym bo mam piastę na wykończeniu oszczędził bym na zaplataniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Temat chwilowo załatwiony. Klucz to nieporozumienie bo kosztuje kilkaset złotych oryginalny. Ja dociąłem odpowiednio stalowe płaskownik zklinowałem na ząbkach i w ten sposób odkręciłem. Razem z odkręconym pierścieniem wyszły resztki gwintu z piasty tak więc piasta do wyrzucenia. Na chwilę obecną zrobiłem tylko tymczasówkę wklejając zębatkę i do tego zklinowałem dwoma prętami 2mm w nawiercony otwór w piaście i tej bieżni. Do końca sezonu mam nadzieje że wystarczy a później będę myślał co z tym dalej robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 myślę że to dobry pomysł z zaklinowaniem bieżni. Ona praktycznie się nie zużywa, jeśli pozostanie tak zaklinowana skutecznie, to piasta powinna jeszcze bardzo długo posłużyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2014 dawid to mam zamiar przetestować.Co jakiś czas sprawdzając czy nic się z tymi bolcami i piastą złego nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheGie Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 farmer Czy jest opcja na małe fotostory ? zdjątko rozwiązania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
farmer Napisano 2 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2014 TheGie nie bardzo jest co tam fotografować ale jak po niedzielnym maratonie zdejmę koło a rozwiązanie wytrzyma to mogę pstryknąć. A masz też jakiś problem bo jak co to służę pomocą w wersji pisanej od zaraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheGie Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Problemu nie ma ciekawość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.