Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

O.....jest dowód,że ewolucja 29 nie stanęła w miejscu.

TO będzie zjeżdżać jak trzeba.

Szkoda,że nie ma klocka z otworkiem na przednią zmieniarkę i te skoki na WTB Freq i23........

Edytowane przez Tomek21001
Napisano (edytowane)

Szmugler nie ma ( nie zmieści się ).

Ogólnie rower może ciut ekstremalny jak na górskiego turystyka,ale kierunek dobry,można zrobić dobrą ramę 29 i nie musi to być Spec Enduro.

Edytowane przez Tomek21001
Napisano

Obejrzałem dokładniej (!). Faktycznie. Nie ma możliwości montażu. Istnieje szansa, ze wejdę w posiadanie roweru tej marki, bedzie trzeba nogę przez zimę poćwiczyć do jazdy z jednym blatem na przędzie. :-)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Panowie

Ujeżdżał ktoś możę Smuglera - rama praktycznie identyko jak Enduro Speca tylko zawiecha zdecydowanie niższa - czy to bezpośredni konkurent ?

Napisano (edytowane)

Schon jetzt die 2015er Bikes von Transition sichern.
Ab SOFORT ordern, ab Dezember erfolgen die Lieferungen!

 

Chyba jak ktoś był na demo-day w stanach,może uk......

 

Edytowane przez Tomek21001
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Tomek

 

Jakiś postęp w poszukiwaniach.

 

Z moich obserwacji wynika że LT jak i RIP to bardzo zbliżone maszyny przy czym ramki RIP'a w dużo sensowniejszych cenach ale bez prowadzenia wewnętrznego do myk-myka.

W obu sprawdza się PIKE 150mm czyli od tej strony jest dobrze.

Napisano

Rip to koło 6500 (taką dostałem ofertę),Santa więcej (nie pytałem) - za aluminiowe ramy kontrukcyjnie sprzed paru lat.Owszem,doskonale wykonane,pewnie trwałe,z normalnym suportem,regulowaną łatwo linią łańcucha itd.Co z tego,skoro mają strome głowy i długie ogony.W przypadku rowerów o mniejszym skoku to nie są krytyczne parametry,w przypadku 29 z większym skokiem - moim zdaniem tak.Jeżdziłem sezon z ogonem 450 i rower trzeba było czasami zmuszać do zmiany kierunku,im wolniej tym bardziej się to ujawniało.

 

 

 

Jakiś postęp w poszukiwaniach.

 

Postęp jest.Od dwóch tygodni objeżdżam E29 XL 2015 Comp.Za czterocyfrową kwotę dostałem kompletny rower i dedykowaną przednią przerzutkę,jakby się okazało,że 1x10 będzie za twardo.Wyjdzie po wizycie w górach.Na razie dołożona zębatka hcc 42z.

Poprzedniego Epica sprzedałem bez kół i reverba,więc mam leciutki set na lokalne trasy.

Wiadomo,decyzja z "dobrodziejstwem inwentarza" - jest PF30 (dobrze,że nie BB30 jak w Cannondale),jest masa - ok14,5kg z ciężkimi pedałami 647DX,ciężkie najprostsze Rovale ( 29mm średnicy wewn ! ).

Są też niepodważalne zalety : rama,pozycja,dopasowanie,feel - Rewelacja.Pierwszy rower,w którym nie tknąłem mostka i kiery,nawet podkładek.Jak od krawca szyty na miarę.Skręca zadziwiająco jak na 1200mm bazy,staje na koło jak bmx,słowem gokart.

Buja trochę nawet na Climb,to nie Epic,chociaż w okolicy wjeżdżam to samo i tak samo.Co ciekawe,zachęca do robienia krótkich podjazdów na stojąco....kokpit jest naprawdę obszerny.

Zjazdy wyjdą dopiero w  górach,to co tutaj sprawiało jakieś problemy.......teraz jest czas na przypalenie fajki po drodze.......

Zobaczymy,jak starczy nogi żeby to napędzić na godzinnym podjeżdzie to w dół rower nie będzie ograniczał jak poprzedni.

 

 

Napisano

 

 

Postęp jest.Od dwóch tygodni objeżdżam E29 XL 2015 Comp

 

Że tak zapytam  - ile masz wzrostu ? 

I druga rzecz czy tam jest całkowicie wewnętrzne prowadzenie myk-myka czy może przy samej sztycy wydostaje się na zewnątrz?

Napisano

190/92 noga i L-ka byłaby błędem okrutnym.

Myk-myk idzie górną rurą i wychodzi z prawej strony przy główce,całkowicie wewnątrz ramy,jest też duży otwór dla pomocy nad damperem.

Mam reverba z zewnętrzną linką,więc patentu nie użyłem,ale jest.

Napisano

W Specu dowiedziałem sie, ze w przypadku Stumpa linka do Reverba nie mieści sie w otworze w ramie i musi byc prowadzona na zewnatrz. Ot taki myk nomen omen coby sie pewnie skusic na command posta :) Byc moze w Enduro jest inaczej.

Napisano (edytowane)

Całkiem możliwe,otworek przy główce jest mikry,na 100% nie ma szans na jakąś osłonkę,goły przewód to max......albo i bez dremela się nie obejdzie.

Jeżeli faktycznie nie wchodzi,wtedy od otworu nad damperem trzeba puścić po górną rurą ( ok 30-40cm)

Edytowane przez Tomek21001
Napisano

 

 

190/92 noga i L-ka byłaby błędem okrutnym. Myk-myk idzie górną rurą i wychodzi z prawej strony przy główce,całkowicie wewnątrz ramy,jest też duży otwór dla pomocy nad damperem. Mam reverba z zewnętrzną linką,więc patentu nie użyłem,ale jest.

 

W kwestii myk myka - mowisz o takim otworze ?

XL - sorka że tak dociekam ale na zagranicznych forach czytałęm że XL to za wiele. Sam mam podobnie 190/88 i mocno interesując się tematem odradzano XL pod 6'25"

Napisano

Otwór dokładnie w tym miejscu.

L/XL - powinna decydować przymiarka.

Siedziałem przez chwilę na L w sierpniu - nie dla mnie,absolutnie.

Wszystko zależy od proporcji,sam wzrost to punkt wyjścia,mam długie łapy,w pozycji wyprostowanej bliżej kolan niż bioder,potrzebuję miejsca za kierownicą.Trzeba usiąść,przejechać i wszystko jasne.

Kupując w ciemno bardziej patrzyłbym na reach i porównywał do obecnego roweru,pamiętając,że teraz standardem jest mostek 50-70,a nie jak kiedyś 90-100.

Napisano

 

 

Rip to koło 6500 (taką dostałem ofertę),Santa więcej (nie pytałem) - za aluminiowe ramy kontrukcyjnie sprzed paru lat
 

Jak za Alu RIPA sporo Ci krzyknęli

 

A nie myślałeś o zaciągnięciu ??(http://www.coloradocyclist.com/niner-rip-9-rdo-carbon-frame) 7kzł za plastik...

 

Aha i druga rzecz - widzę że mocno Tobą miota, zaczynasz od AM (Tallboy, RIP) a obecnie Enduro - czy to przypadek czy faktycznie Spec tak świetnie jeździ mimo rozmiarów czołgu ?

 

Napisano (edytowane)

Za Ripa sporo,pisałem z Beastie kilka razy,z jakiś powodów nie chcieli taniej,więc nie sprzedali.......

Tej oferty na plastik ze stanów jeszcze nie było,być może bym się zastanawiał......chociaż nie do końca leży mi geo Ripa,przysiadka graniczy z cudem albo wymaga dnia jazdy autem,poza tym takie przeceny zwiastują zwykle jedno - idzie nowe.Z Tallboyem będzie to samo,za długo już jest w ofercie.

 

Co do miotania,przypomnę pierwszy post :

"Założenia projektu to "trail" bike w amerykańskim tego słowa znaczeniu,czyli ok 130mm tyłu, 140-max 150 przód,conajmniej przyzwoite zdolności zjazdowe,akceptowalna zwrotność.....po naszemu to AM,może AM mały plus."

 

Przecież E29 to nie zjazdówka,mieści się w tym kanonie.Nie rozumiem o jakich rozmiarach czołgu piszesz ? To normalny,kompaktowy rower,ogon prawie 2cm krótszy od Epica,baza większa o 5cm.......Nowy Reign L-ka 27,5 (też nie zjazdówka,a enduro) jest dłuższy od E29 XL  !!! Trance 27,5 XL ma identyczną bazę i dłuższy ogon........o Mondrakerach nie wspomnę.

 

Gwarantuję,że podobno monstrualnego jak na 29 skoku w E29 zupełnie nie odczuwam.Nawet tutaj,w płaskim "raju mtb"

Jedyne,czego się obawiam,to nabieranie wysokości tym sprzętem,bardziej ze względu na wagę i kapcie,a nie skok.

Wyjdzie w górach,wczoraj na ebayu trafiłem korbę 22/33 z modelu 2014,nową za 94,99 Euro.......jestem przygotowany,jakby się okazało,że za dużo wypychania będzie w górach.

 

Edit: co do rozmiaru,jeżeli to jest jakiś wskażnik doboru ramy,to pręty siodła (czyli wysunięcie sztycy) jest 25cm od końca podsodłówki.

Edytowane przez Tomek21001
Napisano

To nie aby sklep w USA? Co z cłem?

 

BTW, w tej cenie dostępna tylko L.

 

XL pewnie też się znajdzie jak dobrze poszukać.

Wysyłka - idzie Domą czy innym polamerem - jak sama rama to się nie czepiają, gdyby cąły rower puścić to inna sprawa.

 

 

@ Tomek

Coś wtym jest - LT i RIP pewnie otrzymają nowe wersje, choć na razie mtbr zaprzecza - chłopaki pisali do producentów i zawsze odpowiedzi były negatywne (no może wypychają stare).

CO do matematyki się nie czepiam, sam zrobiłęm sobie małe zestawienie bo będąc podobnych wymiarów co TY (no może ręce nie do samych kolan) poszukuję nowego komfortowego 29-era, skoro już E29 pokazał klasę, a wiem że możę pojeżdżać bez bólu 2h to czemu nie spróbować.

Obecnie mocno wertuję MTBR pod kątem porównania z Carbine - frameset ok 2k$.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

 Były krótkie góry ( prawie trzy dni jazdy )  - jest lepiej niż się spodziewałem.

 Nie ma żadnych problemów ze zwrotnością.

 Nie ma żadnych problemów ze zjazdem.

 Jest problem z wagą kół na podjeżdzie i napędem 1x10.Będzie 26 z przodu jak znajdę taki NW,albo zamontuję korbę 22/33 która leży i czeka.

 

 Ogólnie - prawie rewelacja,rower grubo przerasta jeżdżca i tak ma być.

 Ten sam szlak jechany dzień po dniu,a progresja jak przez cały zeszły sezon.......

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...