Skocz do zawartości

[Rower] Przesiadka z Krossa A8 na Cube Race One 29er


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam użytkowników dużych kół, zdecydowałem umieścić się post na forum, ponieważ mam problem po przesiadce z roweru na kołach 26 cali na 29er. Zakupiłem rower Cube race one 2014 (amor Reba, osprzęt w większości deore XT). Zrobiłem dzisiaj pierwszą trasę ok 80km(interwałowo,sporo piachu) i bardzo sie rozczarowałem. Rower nie ma wogóle dynamiki, jest ospały, trudno go rozpędzić. Powiem nawet więcej, jeżdze wolniej sporo wolniej na płaskich odcinkach i podjazdach niż na poprzednim leciwym Krossie A8 26 cali z 2008 roku:) Próbowałem regulować ustawienie siodła(przesunałem je max do przodu), mostek odwróciłem na minus i zostawiłem tylko jedna cienka podkładkę. Mam 177cm wzrostu i wybrałem rozmiar 17 cali co chyba wydawało się najrozsądniejszym wymiarem. Największą bolączka tego roweru są koła AlexRims ZX24, które są bardzo ciężke( ważę poniżej 70kg więc nie potrzebuje takich kół rodem z DH:D) Czy myślicie, że ciężkie koła mogą być przyczyną tak "mułowatej" jazdy tym rowerem.Czy takie koła mogą tak bardzo spowalniać rower? Dodam także, że ścigam się w maratonach od 2 lat i w tym roku udało mi się wejść do 2 sektora na Mazovi co uważam za sukces na rowerze który waży 12,5kg i ma przejechane ok 20tys km. Czekam na rady z waszej strony.Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Jeździsz z licznikiem? Jak przesiadalem się na 29era to miałem wlasnie wrażenie jak bym jeździł wolniej co się później okazało to było tylko wrażenie.

na pewno zmiana kół na lżejsze daje bardzo dużo w odczuciu lekkości przyspieszania szczególnie w dużym kole. Ja zbiłem w sumie z całych kół z oponami ok 700g -różnica kolosalna.

Edytowane przez jahoo84
Napisano

Licznik zamontowałem:p Mam wrażenie jakbym nie miał siły do tego roweru. Na płaskich szutrach 30km/h i koniec, na podjazdach to już wogóle masakra. Jestem lekki i nigdy nie miałem takich problemów z podjeźdzaniem jak teraz.

Napisano (edytowane)

No a w średniej prędkości różnice jaką masz? Ja również miałem wrażenie, że po przesiadce jest wolniej. Ale średnią mam taką samą. Może nawet jeden km więcej. Ale to zależy od formy. Jedynie co jest pewne ,że spowalnia to opony 2, 25. Po asfalcie to jest miazga. Miesiąc musiał minąć niż się wjeździłem do 29er. Przez trzy tyg. bolaly mnie lydki i plecy. Daj sobie czasu do przyzwyczajenia organizmu :)

Jeszcze by tu trzeba było dodać że na 29er jeździ się na lżejszych przełożeniach żeby nim fajnie dynamicznie śmigać. Na początku też miałem z tym problem.

Edytowane przez bodzio12
Napisano

Sprawdź czy dobrze wpisałeś obwód koła do licznika Czasem mała różnica może mocno przekłamywać Ja ze zmiany na 29 jestem zadowolony chociaż też mam wrażenie gorszego przyspieszenia Natomiast zdecydowanie mniej męczące są podjazdy, piach i nierówności

Napisano

Wymieniłem opony- seryjne Rapid Rob 2.25 na Maxxis Crossmark 2.1 zwijana. Różnica jest naprawdę zauważalna, nie ma takiego problemu z rozpedzaniem roweru. Nadal jednak wjeżdza mi się dużo gorzej na podjazdach niż na starym Krossie.

Udało mi się znaleźć realną wagę obręczy, które są seryjnie(AlexRims ZX24) - 516g. Myślałem, że ważą one dużo więcej.

Koła mam na piastach Deore XT i nie chcę ich wymieniać, ale myslałem o przepleceniu kół na nowe obręcze( WTB Frequency i19 Team) oraż szprychy cieniowane 1,8mm lub nawet 1,5mm. Czy ma sens inwestowanie 430zł w 2 obręcze+szprychy dla zaoszczędzenia 200g na dwóch obręczach? Może lepszym rozwiązaniem jest zalanie ich mleczkiem? Czy przy takich obręczach(nieprzystosowanych do Tubelessa) ma to sens?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Sam przesiadłem się z lekkiego (9,9kg) carbona 26 cali w tym sezonie na lżejszego carbona 27,5 cali (9,5kg). I na samym poczatku pierwsze co odczulem to ciut mniejsze przyśpieszenie przy pierwszych powiedzmy 2-ch obrotach korby przy rozpedzaniu (szczególnie z małych predkości). Jedno jest pewne i to nie ma co ściemniać im większe koło tym bardziej trzeba zainwestować w lzejsze koła. Sam  mam cube reaction i te kola w cube to były masakra - cezkie jak diabli. Twoje tylne kolo patrząc na ten link co podałeś  waży (bez opony, detki / mleka) 1849 gr . To ja ci powiem że moje tylne kompletne z oponą 2,2 640gr + mleko waży 1963gr!

To nie ma szans żeby ten twój rower nie był mułem. Sam teraz skladam synowi 29 cali i bez dwóch zdań koła musza byc najlzejsze - tu nie ma co oszczędzać - około 1550-1600gr max cały komplet kół (bez tarcz , kaset, zacików). A za takie koła składane trzeba dać pod 2000zł.

Napisano

Bez przesady. Za 2k to masz koła około 1400g.

Za 1,3k można dostać koła na Crestach i Novatecach 711/712 o wadze około 1550g

Napisano

W pierwszym miesiącu po zmianie 26 na 29 też jeździłem wolniej. Ale w końcu nowy rower był cięższy, koła również o jakieś 150 g na każdym. Jednak po kilku tygodniach wróciłem do dawnej prędkości średniej, a teraz nawet zaczynam przyśpieszać. Znacząco odczuwam też lepszą trakcję, zwłaszcza na podjazdach z luźną nawierzchnią, więc już nie wrócę do małych kół. Chociaż mam świadomość, że na małym kole szybciej się rozpędzałem jednak potem trafiałem już na "ścianę" - nie mogłem już osiągać większych prędkości średnich, które też nie były bardzo wysokie. Na 29-erze czuję większy potencjał.

Jeśli masz możliwość zmiany obręczy na lżejsze i pozbycia się dętek to zrób to. Na pewno wpłynie to na wyniki, a w końcu dla maratończyka wynik jest najważniejszy. Mam akurat obręcze WTB Freq I-19 i mogę je polecić. Nie sprawiają żadnych problemów. Powodzenia.

Napisano

witam,

 

niestety, nie bede mogl potwierdzic waszych spostrzezen, ze po przesiadce z 26 -> 29  czulem sie spowolniony. Wrecz przeciwnie. Od razu poczulem, ze jezdze szybciej, lepiej sie podjezdza oraz ogolnie mowiac, toczenie sie 29er jest nie do porownania z 26.

 

Mialem wczesniej Cube XMS i przesiadka na Speca byla jedna z wielu rzeczy, ktore wychwalam pod niebiosa:)))

 

Co do przyspieszania, wiadomo: wieksze kola, wieksza masa rotowalna, ktora ciezej wprowadzic w ruch. 

Redukcja szerokosci opon oraz system bezdetkowyh na pewno poprawia przyspieszanie.

Co do geometrii.. to moze postaw oba rowery kolo siebie i porownaj wysokosc kiery oraz siodelka.. 

 

Sam startuje w MTB Maratonach i uwazam, ze 29er to doskonale narzedzie do tego ( no moze procz technicznych odcinkow wymagajacych mega zwinnosci roweru)

pozdr,

Gość PiotrKorus
Napisano

Myślę że koła nie mają tu nic wspólnego bo w 26 pewnie ważył jeszcze wiecej. Stary rower miał inna geometrię i stąd spowolnienie. Pracują inne partie mięśniowe. Po miesiącu treningów będziesz szybszy niż na 26.

Polecam zwiększyć kadencję, wykorzystać pęd pod wzniesienia i nieziemskie możliwości trakcyjne na błocie i piachu.

Napisano

Dzisiaj zamówiłem nowe obręcze Remerx XCO RIO 29 . Miałem na oku także WTB frequency i19, ale przeważyła niska cena Remerxów przy podobnej wadze. Dosyć długo się wahałem nad ich wyborem, ponieważ na korzyść WTB przemawiała szerokość wew, 19mm(17mm w Remerx) oraz przystosowanie do systemu TUbeless. Jednak w cenie dwóch obręczy XCO Rio mam jedną WTB, dlatego zdecydowałem się na ich zakup. Nie mam jeszcze dokładnie sprecyzowanych szprych, ale pewnie coś z DT(Competition) lub Sapim(Race). Piasty pozostają te same( Deore XT). Myślę, że uda mi się zredukować wagę o jakies 400g, nie wydając przy tym majątku:)

Jeśli chodzi o moje obecne odczucia co do 29er to jeździ mi się coraz lepiej, ale czuję zamulenie w terenie. Mam nadzieję, że wymiana kół zmieni to.

Gość PiotrKorus
Napisano

Po 2 miesiącach masz gorsze wyniki niż na 26 ?

Napisano

Czyli podsumujmy - 29 jak nie jest lekki to jest mułem ...

A teraz co o "telepaniu" napiszecie. Bo ja po przesiadce z 26 na 27,5 czuję róznicę że mniej trzepie, może nie jakoś spektakularnie, ale jednak czuję. A wy..?

 

Napisano

Panowie.. 

wybaczcie, ale jak czytam, ze mniej trzepie i zastanawiacie sie czy to tylko subiektywne odczucie, czy tak jest naprawde.. no to poczytajcie o roznicy w reakcji na dziury przy roznych rozmiarach kol.

No to wydaje mi sie podstawowa lektura dla kazdego, co choc troche zainteresowal sie 29er.. a tym bardziej, dla tych, co jezdza.

 

Tak, 29er mniej trzepie :whistling:

Napisano (edytowane)

Spokojnie kolego, lektury i  testy w "fachowej  " prasie to jedno a tu rozmawiamy o subiektywnych odczuciach kązdego po przesiadce.

A to co piszą w testach/ porównaniach to jest roznie... sponsorzy, naciki rynku, moda itd, itd, kazdy wie o co chodzi ....

A lektura po zakupie to już nie ma sensu ..... tak że spokojnie tam w tej zagranicy .....

Edytowane przez RafalSC
Napisano

Alez ze spokojem u mnie w porzadku, dziekuje  :thumbsup:

 

Piszac o lekturze, nie mialem na mysli artykulow reklamowych, tylko suche fakty i dane techniczne.

I nie wydaje mi sie, ze kazdy wie o co chodzi, bo nie byloby tu takich podstawowych pytan.

 

 

 

A lektura po zakupie to już nie ma sensu .....
 

Chec poglebiania i zdobywania wiedzy najwidoczniej nie dla wszytskich jest tak oczywista... :laugh:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...