lolek8764 Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Witam Posiadam rower 12 letni gazelle grenoble ( jest to rower miejski ), który wykorzystywany jest do jazdy 3 km do szkoły . Niestety piasta shimano nexus 7 , zepsuła się i chciałbym zmienić całe tylne koło na takie .http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-rowerowe/inne/p,kolo-tylne-28-aluminiowe-piasta-stalowa-torpedo-srebrne-wheels-mfg,190255.html lub na takie http://allegro.pl/kolo-28-stars-circle-tyl-alu-shimano-nexus-3-biegi-i4570115624.html. Jak uważacie czy takie koło bez piasty z biegami by pasowało do tego roweru czy może jest tam z tyłu za dużo miejsca na takie koło . Czy lepiej kupić może koło z 3 biegową piastą . ? Z góry dziękuje za pomoc
adriansocho Napisano 21 Września 2014 Napisano 21 Września 2014 Koło z piastą torpedo jest tańsze od takiego z piastą 3-biegową - ale musisz sam ocenić, czy dasz radę z jednym biegiem. A co się stało z tą piastą 7-biegową, może jest do uratowania? A nie chcesz może sprzedać, ja bym sobie podłubał.
Komuchomor Napisano 21 Września 2014 Napisano 21 Września 2014 [lekki_offtop_zmęczonego_człowieka] Że się tak spytam: kiedy się ludzie oduczą kupowania nexusów inter-7 i inter-8 "Bez Czerwonej Obwódki", zwłaszcza używanych? Co kilka dni na forum wpada temacik pt. "nexus 7R cośtam się zacina", "nexus 8R20 przeskakuje", "nexus 7C cośtam gubi biegi"... Japończycy ponoć dużą wagę przywiązują do honoru - ciekawe, czy co poniektóre ynżeniery z rowerowego Microsoftu same się nie wylały z roboty po wypuszczeniu takiego kasztana jak nexus 7. Słaba wydajność, niepotrzebne skomplikowanie, uszczelnienie na poziomie piasty torowej, a fabrycznego smaru tyle co kot napłakał - to wszystko w piaście dla zwykłego Kowalskiego, który często zostawia swój miejski rower na deszczu... ciężki wstyd i hańba. Shozaburo Shimano byłby wściekły - ja też, gdybym miał taką piastę. Niby bezobsługowa, a grzebać przy niej cały czas trzeba, inaczej klęka i nie wstaje. Dla miłośników syzyfowych prac jak znalazł, najlepiej w komplecie z syrenką i torbą papierową - wszystkie trzy ulegają biodegradacji (torba papierowa na końcu). Jeśli ktoś chce mieć normalną siedmiobiegową piastę, niech sobie kupi stare, dobre spectro S7. Nieprodukowane, przestarzałe i mniej "kulturalne", ale pancerne. [/lekki_offtop_zmęczonego_człowieka] Velosteel to zwykłe czeskie torpedo, nie jest złe. Licz się z tym, że zostało ono prawdopodobnie zaplecione na najtańszych szprychach i obręczy. Nexus 3 w tej wersji (zapadkowej) to najprostsza piasta wielobiegowa Shimano. Może i nie ma superowego uszczelnienia, ale jest prosta jak konstrukcja cepa i choćbyś dżemu nałożył zamiast smaru, będzie działać. Stars Circle to chyba są najtańsze z tanich i najchińściejsze z chińskich obręczy. O "zbyt dużo miejsca z tyłu" się nie martw, po prostu dokładasz dystanse na ośkę z obu stron. @adriansocho, też jestem ciekaw, chociaż w ciemno obstawiam zatopienie deszczem. Sam bym nie wziął inter-siódemki, nawet nówki za darmo.
Burak Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Ale ładnie napisane bzdury... Na poprzednim rowerze z Nexus 7 (+rolkowy hamulec) przejechałem 10tys. km bez dotykania piasty (a rower był już stary jak kupiłem). W rowerze małżonki siedzi Nexus 7 i od nowości (7lat, ok 5tys. km) nic nie było robione. Śmiga jak należy. W moim nowym rowerze (2 lata, 8tys. km) siedzi również Nexus 7. Raz go niestety, źle skręciłem i popsułem, ale w serwisie naprawili i również śmiga. Nie zaglądałem do środka. Nie wiem jakie jest uszczelnienie. Nie wiem czy jest tam smar, czy woda. Nie interesuje mnie to, bo Nexus działa. No i fakt, że działa w milionach(!) holenderskich rowerów zostawianych na deszczu...
Komuchomor Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 W Danii i Szwecji lepiej schodziło spectro, póki shimano nie poprawiło uszczelnienia nexusa ósemki, a SRAM nie wyciął wszystkich modeli poza trójką. Oczywiście w Skandynawii nigdy nie jest zimno, deszcz nie pada, a soli i śniegu na drogach nie ma... Gość w sklepie-serwisie w Krakowie, zapytany przeze mnie, jakie piasty ma najczęściej na warsztacie, odrzekł, że "nexusy inter 7 i wczesne 8 na zapadkach, ludzie przynoszą całe zardzewiałe".
lolek8764 Napisano 22 Września 2014 Autor Napisano 22 Września 2014 Rower (gezelle) kupiłem uwżywany 3 lata temu za chyba 350 zł w sklepie z używanymi rowerami z holandii po tym jak ukradziono mi mój nowy kross . Przejechałem tą gazellą kilka tyś km w mieście jeżdząc po krawężnikach. Wydaje mi się , że 12 lat działania niezawodnego piasty to i tak dużo a wy tak nie uważacie >?
Komuchomor Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Mój sturmey-archer śmiga nieprzerwanie od 1988, a lekkiego życia nie miał. Fatalne uszczelnienie, lekkie ślady korozji na zewnątrz stalowej obudowy, przebieg nieznany, a ilości zaschniętego syfu w środku po pierwszym otwarciu nie dałaby rady nawet Perfekcyjna Pani Domu. Zalany pewnie z pińcet razy, w bębnie hamulca szara, śmierdząca masa. Po wyczyszczeniu piasta ważyła jakieś 2x mniej. Całość łapie trochę luzów od wyrobienia, ale da się z tym żyć, bo nie wpływa to zbytnio na (bez)awaryjność przez następnych lat parę. I to wszystko z czasów, kiedy Sturmeya robiono w Anglii (zużyte maszyny, słaba kontrola jakości, robotnicy w marksistowskich związkach zawodowych) - obecne SunRace'owskie miażdżą jakością wykonania i spasowaniem elementów nawet przedwojenne serie. Wady fabryczne w niektórych piastach (np. S2) to co innego... PS grzebałeś coś przy siódemce? Może będzie żyć?
lolek8764 Napisano 22 Września 2014 Autor Napisano 22 Września 2014 Wiesz może by i działała odpowiednio ale trzeba zainwestować + pasowało by obręcz nową kupić ( bo ta jest bardzo zcentowana ) i naplatanie szprych i tego mi się nie chce robić a za 250 zł można kupić całe nowe koło z nexusem 3 .
Komuchomor Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Jak jest scentrowana to niech ci ją naprostują. Co innego wgnioty - tych już nie jest łatwo się pozbyć. Spytaj się kogoś oblatanego, ile by kosztowała naprawa tego wszystkiego - być może się zmieścisz w budżecie. No i przede wszystkim co jest nie tak z tą siódemką? Nie napisałeś nic, a może wystarczy zmienić manetkę i będzie banglać jak nówka?
lolek8764 Napisano 22 Września 2014 Autor Napisano 22 Września 2014 Która według was obręcz jest najlepsza nr 1 http://allegro.pl/kolo-28-stars-circle-tyl-alu-shimano-nexus-3-biegi-i4570115624.html nr 2 http://allegro.pl/kolo-tyl-28-shimano-nexus-3-biegi-ko28t68-i4618569259.html Jak jest scentrowana to niech ci ją naprostują. Co innego wgnioty - tych już nie jest łatwo się pozbyć. Spytaj się kogoś oblatanego, ile by kosztowała naprawa tego wszystkiego - być może się zmieścisz w budżecie. No i przede wszystkim co jest nie tak z tą siódemką? Nie napisałeś nic, a może wystarczy zmienić manetkę i będzie banglać jak nówka? Wydaje mi się że dało by to radę zrobić ale to by się wiązało z kosztami podobnymi do nowej nexus 3 .
Komuchomor Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 No to dowiedz się ile to na pewno wyniesie. Możesz też powiedzieć co nie działa w tej piaście, na pewno znajdą się tacy, co się lepiej znają na tym ode mnie. A propos obręczy: Jedna obręcz to Stars Circle (tania chińska). O drugiej nie jest nic napisane - na zdjęciach jest Swift Arriv (coś jak Accent), ale w opisie aukcji ani dydy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.