dejv1987 Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Witam. Posiadam amortyzator Fox 32 Float 650B CTD remote ready O/C (1.5T)- Evolution 100 . rower został odkupiony od poprzedniego właściciela w stanie nieużywanym. Mam problem taki ze nie ma żadnej różnicy po przełączaniu na rożne tryby. Linka jest naciągnięta, niby wszystko chodzi, a różnicy w pracy amortyzatora nie ma żadnej. Czym to może być spowodowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P62 Napisano 16 Października 2014 Udostępnij Napisano 16 Października 2014 (edytowane) Z tego co wiem to linka nie służy do regulacji lecz do blokady amortyzatora. Może ma za duże ciśnienie. Spróbuj spuścić odrobinkę powietrza i ocen czy coś się zmieniło w jego pracy. Edytowane 16 Października 2014 przez P62 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 A co ma wspólnego ciśnienie do blokady ? Nic nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Najprawdopodobniej jest zapowietrzony, i będę musiał wysłać na serwis .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Jeszcze powiedz że do Cultbike wysyłasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 na razie nigdzie nie wysyłam, czekam do zimy? A czemu nie do Cultbike? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Jak sprawdzisz ich cennik to będziesz wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Oczekiwałem bardziej odpowiedzi w której mi polecisz inny serwis dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Zastanawiam się jakiego działania oczekujesz po tłumiku w tym amortyzatorze, CTD nie ma opcji zablokowania więc jeśli tego oczekujesz to nie odczujesz. CTD... C - climb po przełączeniu do tej opcji tłumik przechodzi w stan zwiększonej kompresji czyli nadal działa, ale jest jakby otępiony, testy "parkingowe" niekoniecznie mogą wykazać zmianę w pracy, więc ugniatanie pod domem nie przyniesie spodziewanych rezultatów, powinno się tego używać na podjazdach. T - trail tłumik działa neutralnie, nie za bardzo jest czuły ale też nie za mocno "drewniany, założenie konstrukcyjne jest takie, że jest to optymalne ustawienie na wszystkie trasy i ogarnie i zjazd i wspinaczkę przy względnie dużym komforcie pracy. D - descent, opcja ustawienia w której widel wybiera wszystko od mrówki na szlaku po duże kamienie, używana w trakcie zjazdu. Moim zdaniem nie ma to sensu bo w widelcu o skoku 100 mm zjazd powinien być raczej zrealizowany na ustawieniu większej kompresji żeby nie przelatywał przez skok i nie dobijał. I teraz pytanie czy porządnie przetestowałeś ten widelec w terenie, jeśli tak i nadal nie odczuwasz żadnej zmiany pomimo przełączania manetki to są dwie opcje: 1. Zasadniczo ten tłumik tak ma, różnice są bardzo mało wyczuwalne, wręcz wcale, ale dla objeżdżonego ridera jednak są... 2. Jest za mało oleju w tłumiku. Ugniatałem takie Foxy, wprawdzie nie jeżdżąc, ale albo ja nie czuję, albo wszystkie były zepsute, żadnych różnic w testach parkingowych nie odczułem. W amortyzatorach innych firm jakoś odczuwałem, ba, nawet w damperach foxa z tymi samymi funkcjami odczuwałem, a tu nic, znaczy z przodu. Oczekiwałem bardziej odpowiedzi w której mi polecisz inny serwis dobry Czyżby ? A czemu nie do Cultbike? Jakoś po tym pytaniu nie odgadłem że pytasz o namiar na dobry serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Nie ma żadnej różnicy w przełączaniu trybów. Był sprawdzany przez czołowego zawodnika Elity JBG2 Team, który potem konsultował sie telefonicznie z ich najlepszym mechanikiem. Stwierdził zapowietrzony tłumik. PS. Temat został założony 20 września, wiec troche po czasie mi odpowiadacie Nowe pytanie brzmi : Jaki serwis polecacie, oprócz ww. CultBike ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 (edytowane) Ale jeśli naprawdę okaże się że nie działa to ślij go tam: https://www.facebook.com/SpiderSuspension?fref=ts Będzie taniej, ale cena też jest nie mała choć nie zabija jak w Cultbike za to o wiele bardziej profesjonalnie wykonują serwisy. Ewentualnie zadzwoń do nich lub napisz i poinformuj o swoich niepokojach, może coś się wyjaśni. Albo tu: https://www.facebook.com/bikeserwis Dobrze i tanio. Zaproponował bym ci też wysłanie go do mnie, ale alergicznie nie lubię Foxów . Robię, ale unikam, zwłaszcza z wynalazkami typu CTD. Stwierdził zapowietrzony tłumik. Generalnie to może być za mało oleju w tłumiku, zapowietrzenie rzadko występuje jeśli sprzęt nie był używany. Poza tym warto zrobić serwis "zero". Fox, zresztą jak i inne amortyzatory, cierpi na fabryczny brak smarowania na goleniach, za mało smaru, za mało oleju smarującego, efekt ? Mułowata praca nawet nowego sprzętu i większe prawdopodobieństwo zatarcia lag na ślizgach w nowym amorku. Edytowane 17 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 OK, dzięki. Przyjdzie pora na trenażer, to wtedy do któregoś serwisu wyśle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 (edytowane) Był sprawdzany przez czołowego zawodnika Elity JBG2 Team Hm... taka anologia do instrumentów: kto stroi fortepiany ? Czołowi pianiści ? Nie, stroiciele Dla mnie czołowy zawodnik nie koniecznie musi się znać na serwisie Tak tylko sugeruję że dobrze jest porównać twój amortyzator z innym takim samym. Napompować oba do tego samego ciśnienia, i wtedy kręcić manetką i jeździć lub ugniatać. W tym tłumiku wszystko się odbywa na zasadzie zmiany przepływu oleju i niuanse są naprawdę niewielkie. Edytowane 17 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Na serwisie nie, dlatego pytał się mechanika swojego. Zawodnik potwierdził i wyczuł złe działąnie blolkady. Powiedział że dobrze wyłapuje nierówności, ale z trybami blokad nie ma żadnej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Dobrze, ale to nie są blokady, tylko zmiana przepustowości shimów kompresji, dzięki temu uzyskuje się efekt od zmulenia (lecz nie blokady całkowitej) do pełnego otwarcia. Dawniej taka regulacja była płynna, w nowych wypustach producenci idą na wygodę użytkownika i przełącznik ma tylko trzy pozycje domyślne. Ale mniejsza z tym, ja stawiam na nieodpowiednią ilość oleju w tłumiku, przez co shimy nie mają na czym pracować. A jeszcze takie pytanie, tłumienie odbicia działa ? Jak kręcisz tym czerwonym na dole to różnicę czuć prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Jak kręcę tą regulacją tłumienia, nie ma różnicy, tak samo odbija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 (edytowane) Ani góra ani dół tłumika nie działa ? Hm, a odczuwasz w ogóle jakiekolwiek tłumienie odbicia, czy amortyzator wraca ja narowisty koń ? Albo zupełny brak oleju by to oznaczało albo usterka tłumika po całości. Skoro to nowy sprzęt tyle że nie jeżdżony to ja już nie wiem, bez rozbiórki to jest wróżenie w fusów. Edytowane 17 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejv1987 Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 No chyba nie ma co spekulować, tylko wysyłać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszm7 Napisano 2 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2014 Mam wrażenie, że chyba nikt z odpowiadających nie miał do czynienia z amortyzatorem z CTD. Otóż różnice w trybach są wyczuwalne i do bez najmniejszego problemu. Nawet w mieszkaniu, co dopiero na parkingu czy w terenie. Jeśli ich nie widzisz, ślij na serwis jak tylko będziesz gotów. Zadzwoń do sportprofit.pl, nie powiem jak z cenami, ale mam do nich pełne zaufanie. Pozdrawiam Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 3 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 No chyba że ogarniesz sam: http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/fox-ctd-o-c-evolution-damper-service-info-pics-822617.html Nie jest to jakaś kosmiczna czynność pod warunkiem że masz w tym jakieś doświadczenie. Brak różnic w trybach to powszechny defekt tych tłumików, w przypadku tłumików FIT, często serwis nawet nie bawi się w naprawy tylko wymienia na nowy jeśli amor jest na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steffk Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Mam wrażenie, że chyba nikt z odpowiadających nie miał do czynienia z amortyzatorem z CTD. Otóż różnice w trybach są wyczuwalne i do bez najmniejszego problemu. Nawet w mieszkaniu, co dopiero na parkingu czy w terenie. Jeśli ich nie widzisz, ślij na serwis jak tylko będziesz gotów. Zadzwoń do sportprofit.pl, nie powiem jak z cenami, ale mam do nich pełne zaufanie. Pozdrawiam Łukasz Potwierdzam to co wyżej napisane. Wybór trybu CTD na amorze czuć bardzo wyraźnie - nie da się nie zauważyć różnicy. Natomiast u mnie na damprze czuć delikatną różnice podczas jazdy, na "próbie parkingowej" ja nie czuję różnicy. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.