Skocz do zawartości

[problem] Fox 32 Float 650B CTD


dejv1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam amortyzator Fox 32 Float 650B CTD remote ready O/C (1.5T)- Evolution 100 . rower został odkupiony od poprzedniego właściciela w stanie nieużywanym.

Mam problem taki ze nie ma żadnej różnicy po przełączaniu na rożne tryby. Linka jest naciągnięta, niby wszystko chodzi, a różnicy w pracy amortyzatora nie ma żadnej.

Czym to może być spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zastanawiam się jakiego działania oczekujesz po tłumiku w tym amortyzatorze, CTD nie ma opcji zablokowania więc jeśli tego oczekujesz to nie odczujesz.

CTD...

C - climb po przełączeniu do tej opcji tłumik przechodzi w stan zwiększonej kompresji czyli nadal działa, ale jest jakby otępiony, testy "parkingowe" niekoniecznie mogą wykazać zmianę w pracy, więc ugniatanie pod domem nie przyniesie spodziewanych rezultatów, powinno się tego używać na podjazdach.

T - trail tłumik działa neutralnie, nie za bardzo jest czuły ale też nie za mocno "drewniany, założenie konstrukcyjne jest takie, że jest to optymalne ustawienie na wszystkie trasy i ogarnie i zjazd i wspinaczkę przy względnie dużym komforcie pracy.

D - descent, opcja ustawienia w której widel wybiera wszystko od mrówki na szlaku po duże kamienie, używana w trakcie zjazdu. Moim zdaniem nie ma to sensu bo w widelcu o skoku 100 mm zjazd powinien być raczej zrealizowany na ustawieniu większej kompresji żeby nie przelatywał przez skok i nie dobijał.

I teraz pytanie czy porządnie przetestowałeś ten widelec w terenie, jeśli tak i nadal nie odczuwasz żadnej zmiany pomimo przełączania manetki to są dwie opcje:

1. Zasadniczo ten tłumik tak ma, różnice są bardzo mało wyczuwalne, wręcz wcale, ale dla objeżdżonego ridera jednak są...

2. Jest za mało oleju w tłumiku.

Ugniatałem takie Foxy, wprawdzie nie jeżdżąc, ale albo ja nie czuję, albo wszystkie były zepsute, żadnych różnic w testach parkingowych nie odczułem. W amortyzatorach innych firm jakoś odczuwałem, ba, nawet w damperach foxa z tymi samymi funkcjami odczuwałem, a tu nic, znaczy z przodu.

 

 

Oczekiwałem bardziej odpowiedzi w której mi polecisz inny serwis dobry

Czyżby ? :)

 

 

A czemu nie do Cultbike?

Jakoś po tym pytaniu nie odgadłem że pytasz o namiar na dobry serwis :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej różnicy w przełączaniu trybów. Był sprawdzany przez czołowego zawodnika Elity JBG2 Team, który potem konsultował sie telefonicznie z ich najlepszym mechanikiem. Stwierdził zapowietrzony tłumik. 

 

PS. Temat został założony 20 września, wiec troche po czasie mi odpowiadacie ;)

 

Nowe pytanie brzmi : Jaki serwis polecacie, oprócz ww. CultBike ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli naprawdę okaże się że nie działa to ślij go tam:

https://www.facebook.com/SpiderSuspension?fref=ts

Będzie taniej, ale cena też jest nie mała choć nie zabija jak w Cultbike za to o wiele bardziej profesjonalnie wykonują serwisy. Ewentualnie zadzwoń do nich lub napisz i poinformuj o swoich niepokojach, może coś się wyjaśni. 


Albo tu:

https://www.facebook.com/bikeserwis

Dobrze i tanio.


Zaproponował bym ci też wysłanie go do mnie, ale alergicznie nie lubię Foxów :). Robię, ale unikam, zwłaszcza z wynalazkami typu CTD.


 

 

Stwierdził zapowietrzony tłumik. 

Generalnie to może być za mało oleju w tłumiku, zapowietrzenie rzadko występuje jeśli sprzęt nie był używany. Poza tym warto zrobić serwis "zero".

Fox, zresztą jak i inne amortyzatory, cierpi na fabryczny brak smarowania na goleniach, za mało smaru, za mało oleju smarującego, efekt ? Mułowata praca nawet nowego sprzętu i większe prawdopodobieństwo zatarcia lag na ślizgach w nowym amorku. 

Edytowane przez zdrower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był sprawdzany przez czołowego zawodnika Elity JBG2 Team

Hm... taka anologia do instrumentów: kto stroi fortepiany ? Czołowi pianiści ? Nie, stroiciele :) Dla mnie czołowy zawodnik nie koniecznie musi się znać na serwisie :) Tak tylko sugeruję że dobrze jest porównać twój amortyzator z innym takim samym. Napompować oba do tego samego ciśnienia, i wtedy kręcić manetką i jeździć lub ugniatać. W tym tłumiku wszystko się odbywa na zasadzie zmiany przepływu oleju i niuanse są naprawdę niewielkie.

Edytowane przez zdrower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, ale to nie są blokady, tylko zmiana przepustowości shimów kompresji, dzięki temu uzyskuje się efekt od zmulenia (lecz nie blokady całkowitej) do pełnego otwarcia. Dawniej taka regulacja była płynna, w nowych wypustach producenci idą na wygodę użytkownika i przełącznik ma tylko trzy pozycje domyślne. Ale mniejsza z tym, ja stawiam na nieodpowiednią ilość oleju w tłumiku, przez co shimy nie mają na czym pracować. A jeszcze takie pytanie, tłumienie odbicia działa ? Jak kręcisz tym czerwonym na dole to różnicę czuć prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani góra ani dół tłumika nie działa ? Hm, a odczuwasz w ogóle jakiekolwiek tłumienie odbicia, czy amortyzator wraca ja narowisty koń ? Albo zupełny brak oleju by to oznaczało albo usterka tłumika po całości. Skoro to nowy sprzęt tyle że nie jeżdżony to ja już nie wiem, bez rozbiórki to jest wróżenie w fusów.

Edytowane przez zdrower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam wrażenie, że chyba nikt z odpowiadających nie miał do czynienia z amortyzatorem z CTD. Otóż różnice w trybach są wyczuwalne i do bez najmniejszego problemu. Nawet w mieszkaniu, co dopiero na parkingu czy w terenie. Jeśli ich nie widzisz, ślij na serwis jak tylko będziesz gotów.

Zadzwoń do sportprofit.pl, nie powiem jak z cenami, ale mam do nich pełne zaufanie.

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No chyba że ogarniesz sam: http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/fox-ctd-o-c-evolution-damper-service-info-pics-822617.html

Nie jest to jakaś kosmiczna czynność pod warunkiem że masz w tym jakieś doświadczenie.

Brak różnic  w trybach to powszechny defekt tych tłumików, w przypadku tłumików FIT, często serwis nawet nie bawi się w naprawy tylko wymienia na nowy jeśli amor jest na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że chyba nikt z odpowiadających nie miał do czynienia z amortyzatorem z CTD. Otóż różnice w trybach są wyczuwalne i do bez najmniejszego problemu. Nawet w mieszkaniu, co dopiero na parkingu czy w terenie. Jeśli ich nie widzisz, ślij na serwis jak tylko będziesz gotów.

Zadzwoń do sportprofit.pl, nie powiem jak z cenami, ale mam do nich pełne zaufanie.

 

Pozdrawiam

Łukasz

 

 

Potwierdzam to co wyżej napisane. Wybór trybu CTD na amorze czuć bardzo wyraźnie - nie da się nie zauważyć różnicy. Natomiast u mnie na damprze czuć delikatną różnice podczas jazdy, na "próbie parkingowej" ja nie czuję różnicy.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...