Kamil91 Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Witam, Nabyłem jakieś 4miesiące temu rower Cross Hexagon V6. Początkowo miałem jeżdzić Nim na siłkę i tak po mieście aby wyrobić kondycję.... ale spodobała się mi jazda po lesie a najbardziej zjazdy w extremalnych warunkach lecz mam problem. Otóż jak zjeżdzam po różnych skałach pagórkach korzeniach szybciej to często spada mi łańcuch dlaczego? Dokupić mam napinacz łańcucha? Jeżeli tak to jaki i za ile? Oraz wydaje mi się, że mój amortyzator z przodu nie wyrabia.... Jak jeżdze po asfalcie i gwałtownie przyśpieszam stojąc na rowerze a nie siedząc to amorek wchodzi prawie cały na dół ajak jeżdze po trasach leśnych to wydaje mi się, że jest do tego nieodpowiedni. Co mam zrobić? Wymienić? Na jaki? Podajcie modele i cenę mniej więcej. Mam 173cm i waże 85kg (siłka robi swoje ) Nie chce na razie inwestować w nowy rower wole coś w tym wymienić bo na razie mam inne wydatki a za sezon może dwa pomyślę o jakiejś zjazdówcę jak tylko trochę "ugryzę" ten temat i odłożę kasę. Dane roweru: Rama 26" ALU 6061 Kolory czarny mat/biały Rozmiar 17", 19" , 21 Widelec SR Suntour SF-11-XCT-V3 Tylny amortyzator - Ilość biegów 24 Przerzutka przód Shimano FD-TY10 Przerzutka tył Shimano Acera RD-M360-L Hamulec przód Shimano BR-M416 Hamulec tył Shimano BR-M416 Dźwignie hamulca Manetki Shimano ST-EF60 Korby SR Suntour CW9-XCC Suport Thun GO(A)L Łańcuch Shimano CN-HG40 Kaseta / Wolnobieg Shimano Alivio CS-HG40 Piasta przód Joy Tech D041DSE; Joy Tech D14DSE Piasta tył Opony Rubena V45 Winner 26x1,9 Obręcze Kross R Disc Kierownica MTB-153 Wspornik kierownicy TDS-C41-8 Wspornik siodła SP-235 Alu Stery - Siodło Selle Royal PU 8549/T Concorde Chwyty Pedały - Waga 14,6 Kupiłem go od znajomego za 100zł mówił mi, że przejechał na nim około 5000km ale w terenie miejskim. Pozdrawiam Kamil!
beskid Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 To jest rower rekreacyjny a nie to mocnej jazdy w lesie. Spada łańcuch bo albo jest za długi lub nie wyrabia z naprężeniem tylna przerzutka. Dobry amorek i w twoim przypadku powietrzniak kosztuje całkiem nie mało.
Sansei6 Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Hmm to nie jest za bardzo rower do ostrej jazdy w terenie... mam taki sam i czasem poskacze tu i tam ale nie ekstremalny downhill A łańcuch może być już rozciągniety, ja swój już dawno wymieniałem (mam 6600 km wykręcone)... tylny napinacz też szału nie robi.... hmmm co do amortyzatora... to nie miałem takich problemów.. no ale póki co wykonałem tylko jeden skok z 1,5 m... a lądowanie nie było zbytnio udane hehehe
Kamil91 Napisano 20 Września 2014 Autor Napisano 20 Września 2014 To jest rower rekreacyjny a nie to mocnej jazdy w lesie. Spada łańcuch bo albo jest za długi lub nie wyrabia z naprężeniem tylna przerzutka. Dobry amorek i w twoim przypadku powietrzniak kosztuje całkiem nie mało. A nie mogę go jakoś przerobić aby się bardziej nadawał? Nie jeżdze ekstremalnie jeszcze aż tak, trasa może być ostra ale ja dość wolno zjeżdzam bo jeszcze nie umiem szybciej hehe ps jak sie nie da przerobić to co mogę kupić w niedużych pieniądach hmm? dajcie jakies konkrety p;rosze.
beskid Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Nie mieszkasz jak widzę gdzieś na nizinach tylko masz góry pod nosem. Tu jest trochę jednak inna jazda i rower musi sprostać większym wymaganiom. Łańcuch i przerzutkę o ile ona go nie napina prawidłowo można szybko wymienić. Amorek kosztuje a inwestowanie w cokolwiek na sprężynie stalowej nie ma sensu. Chyba, że używany jakichś Rock Shox z pewnego żródła. Najbardziej sensowny z nowych to coś takiego http://allegro.pl/amortyzator-suntour-raidon-lo-26-mtb-i4538084438.html lub http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-nowy-disc-i4618513654.html
Kamil91 Napisano 20 Września 2014 Autor Napisano 20 Września 2014 Dzięki. No tak góry sa nie daleko:) Hmm a czy skok 100mm wystarczy? Czy szukać większego? O ile da się takiego do tej ramy zamontować.
alagor96 Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Raczej zostań przy 100mm. Dobry nowy amor to 600zł+. A tak nie w temacie, to niezły interes zrobiłeś
Kamil91 Napisano 20 Września 2014 Autor Napisano 20 Września 2014 Tak opłacało się, tez tak sądzę On kupił jakiegoś Giant Talon czy coś nie wiem a ten mu leżał. Dobra to wymienie łańcuch i zobaczymy co z tego będzie. Najwyżej zajadę rower a wtedy to już się jakoś zmotywuje na kupno nowego.l Teraz szukac muszę kasku i jakichs ochraniaczy bo o glebe łatwo....
alagor96 Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Tylko nowy łańcuch może przeskakiwać, bo kaseta pewnie zużyta.
Kamil91 Napisano 20 Września 2014 Autor Napisano 20 Września 2014 A kupić ten sam łańcuch i kasetę co w oryginale? Czy jakieś inne? ps jaka cena tego?
mklos1 Napisano 21 Września 2014 Napisano 21 Września 2014 Zmiana łańcucha i kasety nic nie da, bo problemem jest słaba sprężyna w przerzutce. Żeby podczas ostrej jazdy łańcuch nie spadał potrzebujesz przerzutki ze sprzęgłem. Najbliżej jest Deore z technologią shadow plus.
Kamil91 Napisano 22 Września 2014 Autor Napisano 22 Września 2014 Chyba po prostu przez zimę odłożę kasę i albo kupie albo złoże inny rower.
Darek1990 Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Wg mnie nie opłaca się wkładać rd+ za ~150zl do tego roweru, bo i tak np w niedalekiej przyszłości np koła nie wytrzymają. Ja bym zajeździł ten rower zbierając na jakąś w miarę rozsądną używkę.
Shuvv Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 spodobała się mi jazda po lesie Masz ciągoty ku zawodom? W sensie, że chciałbyś wziąć udział w jakimś maratonie? Jeśli tak, to natychmiast będziesz zmieniał części.
mklos1 Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Chyba po prostu przez zimę odłożę kasę i albo kupie albo złoże inny rower. Kupować rower - bez sensu. Złożyć na tej ramie - jak najbardziej tak. Do wymiany masz napęd, widelec i hamulce. Koła na razie mogą zostać.
Kamil91 Napisano 22 Września 2014 Autor Napisano 22 Września 2014 Emeryt - to jaki musiałbym kupić napęd, widelec i hamulce pasujące do tej ramy? Dałbyś radę podać jakieś konkrety?
alagor96 Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Wszystko co wymieniłeś (no może poza widelcem, on może mieć różne długości) jest standardowe, więc będzie pasować do twojej ramy niezleżnie od dokonanego wyboru. mklos1 nie przyglądałem się dokładnie geometri, ale kolega ma ten rower i wydaje mi się, że rama jest raczej rekreacyjna.
mklos1 Napisano 23 Września 2014 Napisano 23 Września 2014 Linia rowerów rekreacyjna, ale bez przesady. Można ją bez problemu zaostrzyć montując odpowiedni mostek i prostą kierownicę.
djzatorze Napisano 23 Września 2014 Napisano 23 Września 2014 Ja podzielam opinię kolegi Darek1990. Na tym rowerze można się będzie raczej zniechęcić do zjazdów, głównie przez amortyzator i geometrię ramy. Reszta podzespołów też nie rokuje za dobrze, ewentualnie można zostawić hamulce (ale lepiej byłoby zmienić). Najlepiej właśnie jeździć na tym Hexagonie ile wlezie, w międzyczasie polując na używany rowerek z ramą o agresywniejszych kątach. Szkoda się męczyć, naprawdę
Kamil91 Napisano 23 Września 2014 Autor Napisano 23 Września 2014 Hmm no i sam nie wiem. A ile bym potrzebował na złożenie jakiejś używki tak na początek? Jakieś 2tys??
djzatorze Napisano 23 Września 2014 Napisano 23 Września 2014 O tej porze roku można dorwać na OLX ciekawe rowerki, np. pierwszy z brzegu Kross Sign DS 2. Na czymś takim można już dość pewnie pokonywać "zjazdy w extremalnych warunkach". Tutaj w gorszym stanie ale taniej. Dalej, z tańszych: LeaderFox Dragstar Mongoose Hardball (niestety single speed) Author Exe Dartmoor two6player (również singiel) Romet Pelicancan Kross Sign DS Kross Sign DS Kona Shred Kona Shred - mój faworyt Drożej znajdzie się znacznie więcej, wystarczy poszukać
Kamil91 Napisano 23 Września 2014 Autor Napisano 23 Września 2014 OOO fajna stronka. Dzięki wielkie odłożę kasę i sru po rowerek jakiś.
Bejker Napisano 24 Września 2014 Napisano 24 Września 2014 Jakiś sztywniak do zjazdów i na którym ewentualnie można podjechac to w 2 k ciężko. Za 2 kupisz fajna zjazdowke na jakimś marzochu i kolach novateca/dartmoor. Np. Na olx wisi hornet zolty. Mega sprawa bo za 2200 ma się rower na mega poziomie i sam sie dziwie ze nikt go nie wziął za te 2600 a teraz 2200. Wiec albo skladasz rower pod siebie albo kupujesz inny a ten masz na dojazdy. Złożenie: Rama okolo 300 Amor 300-600 Hydraulika+tarcze- 300-600 Kola-500 najbiedniej Przerzutka manetka- 150. Mowie o nowym osprzecie a rama uzywana. Do tego dochodzi jeszcze korba, kaseta, łańcuch, napinacz, suport, kierownica, mostek i reszta dodatków które kosztują dość troche. Ale jesli rower by tylko zjezdzal mozna cos używanego kupic byle by bylo i potem dac cos lepszego. Na dłuższą metę wychodzi drożej ale cos za cos. E:hornet juz się sprzedal, co w sumie nie dziwne.
beskid Napisano 24 Września 2014 Napisano 24 Września 2014 Najpierw trzeba się zastanowić czy to ma być sprzęt do zjazdu czy do jazdy.
bukakewarior Napisano 25 Września 2014 Napisano 25 Września 2014 Szukaj Fr 1/2. Na początek Ci wystarczy do mocnieszej jazdy.Czasem mozna wyłowić całosc do 2k. W sztywniaka bym się nie pakował. http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=sign+fr&bmatch=seng-v6-p-3-spt-0904
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.