uwekolarz Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Cześć, mam pytanie odnośnie Amortyzatora Epicon sf11. Kiedyś rozebrałem tłumik i zmieniłem w nim olej. Wlałem do niego 80ml i wszystko było dobrze. Ostatnio zauważyłem, że amor ma mniejszy skok to znaczy nie można go dobić do końca, nawet jak spuszczę z niego powietrze to dolne golenie nie chowają się do końca w lagi. Dzisiaj ponownie rozkręciłem tłumik i wylałem olej i wlałem ponownie 80ml i po skręceniu pręt nie chowa się w tłumik praktycznie wogóle. Jakieś rady dlaczego tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Zalewając tłumik rozciągnąłeś tłoczysko do końca? Przy 80ml wlanych przy rozciągniętym tłoczysku na pewno jest pełen skok. U mnie nawet blokada troszkę za słabo łapała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uwekolarz Napisano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Raz zalałem jak było schowane, efekt taki sam jak na poczatku, rozkręciłem i wyjąłem tłoczysko zupełnie i zalałem, taki sam efekt. Jutro rozbiorę i zaleje na wyciągniętym, ale nie wyciągne go całkowicie, myślisz, ze pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Tłumik zalewaj przy maksymalnym rozciągnięciu. Wg mnie tu leży problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Jak zalewasz tłumik to lej porcjami a w między czasie ruszaj tłoczyskiem, wlewaj zawsze na rozciągniętym tłoczysku na maksa i od czasu do czasu ruszaj nim tak żeby pozbyć się powietrza. Po wlaniu sprawdzić czy cały tłok się chowa, jak nie to odlać trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Wg mnie zalewanie oleju nie ma związku z tym jak jest ustawione tłoczysko, bo olej i tak i tak sie przez nie przelewa, choć nie wiem jak to w epiconie wygląda, szczerze mówiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 (edytowane) Przelewa się ale bardzo wolno, dlatego lepiej poruszać tłokiem, wtedy nie trzeba czekać aż olej spłynie. Dobrze jeszcze ustawić regulację rebound na minus, wtedy łatwiej nim ruszać i tak nie chlapie . Sprawdzone organoleptycznie, za mocno pociągnąłem tłoczysko i mi szpryca w twarz kiedyś poszła . Ostatnio zauważyłem, że amor ma mniejszy skok to znaczy nie można go dobić do końca Natomiast ten objaw to mi bardziej wygląda na to że oring na tłoczysku przepuszcza olej który migruje z tłumika do dolnej goleni i blokuje skok, trzeba by sprawdzić czy nie wycieka ten olej, widać to jak się rozkręca amorka po ilości wyciekającego oleju po odkręceniu śrub zespalających górne lagi z dolnymi. Jeśli amortyzator nie miał robionej mini kąpieli olejowej a wycieka olej to znaczy że padł oring, jeśli miał zrobioną mini kąpiel to trzeba zlać do miseczki ten olej z zmierzyć ile go jest, jeśli więcej niż zaaplikowano do kąpieli olejowej znaczy że padł oring. Edytowane 6 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Października 2014 To fakt. Tłumiki powrotu, mimo różnic w wyglądzie mają raczej identyczną konstrukcję. Ja RSa zalewałem, tak że wlałem oleju troszkę, poruszałem tłoczyskiem żeby olej sie wlał w każdy zakamarek i dolałem tyle ile trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Jak wlejesz olej a potem poruszasz przy otwartej górze to zrobisz fontannę, zapomnieliście Panowie że podczas tej czynności należy "zamknąć" górę goleni chociażby ręką, albo robić to baaardzo po woli. Ogólnie: wyciągasz tłok na maksa w dół, wlewasz oleju tyle żeby było go ciut ponad talerzyk blokady po zakręceniu górnego korka. (nie pamiętam ile cm, ale chyba masz linijkę? Na suwmiarkę nie liczę...)Masz pełny skok, blokada działa, tłumienie też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uwekolarz Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Problemem przez, który nie mogłem wlać 80ml i amor nie chował się do końca było to, że po zlaniu oleju tłumika część jego zostawała w nim. Znajdowała się ona w górnej części tłumika i nie chciała sama zlecieć. W końcu skręciłem pusty tłumik i wtedy poruszałem tłoczyskiem i wyssało ten olej z górnej części. Po rozkręceniu tłumika wylałem te 20ml. Po tym wszystkim do tłumika weszło znowu 80ml i amor działa normalnie. Zastanawia mnie tylko co spowodowało, że tłumik nie miał pełnego skoku i dlaczego nie chciał ten olej zlecieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Czyli wlałeś po prostu za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Olej nie chciał zlecieć bo... wróć na fizykę do gimnazjum, słup wody, brak ujścia powietrza od góry i małe otwory w talerzyku blokady a Skoku nie miał całego bo jak zalejesz cały tłumik to tłoczysko nie ma gdzie się podziać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.