Manarune Napisano 18 Września 2014 Napisano 18 Września 2014 Witajcie,Chciałbym zbudować swoje pierwsze ostra koło. Ostatnio wygrzebałem z garażu starą szosówe taty Rometa Sport. Na internecie znalazłem rowery na tej ramie, więc stwierdziłem, że sam chciałbym taki zrobić. Niestety jestem totalny zielony w temacie i tutaj chciałbym prosić o waszą pomoc.Dowiedziałem się już, że mogę przerobić tylną piastę i ją zablokować, ale tym zajmą się w serwisie, bo sam boje się, że zrobię to źle i popuści w czasie jazdy. Chciałbym jednak wiedzieć, jaką zębatke z tyłu zostawić i czy jeśli nie ma wszystkich kulek w łożysku czy można je uzupełnuić ? Po drugie jaką zębatke zostawić z przodu ?Po trzecie jak wyjąć przednią zębatke, są tam takie jakby 2 nakrętki z 2 nacięciami ale żadna za cholere nie chce popuścić. Czy je się odkręca ?I po czwarte. Myślicie, że te hamulce się nadają jeszcze ?Ciekawi mnie jeszcze, w jakich kolorach dobrze prezentowałby się rower ? Osobiście myślałem nad pomalowaniem ramy na niebiesko albo biało Link do zdjęć https://imageshack.com/a/DF8z/1
bukakewarior Napisano 18 Września 2014 Napisano 18 Września 2014 Ciekawi mnie jeszcze, w jakich kolorach dobrze prezentowałby się rower ? Orgia możliwości http://www.pedalmafia.com/bikecheck.html jaką zębatke z tyłu zostawić Wszystko zalezy ile masz pary w nogach. Proponuję 42t z przodu i 20t z tyłu czy jeśli nie ma wszystkich kulek w łożysku czy można je uzupełnuić ? Lepiej kupic nowe. Jeżeli już wypadły to znaczy, że wianki się odkształciły i nie trzymają nalezycie kulek. A jeżeli brakuje w piaście, to uzupłeniasz braki kulkami tej samej średnicy. Myślicie, że te hamulce się nadają jeszcze ? Musisz sam sprawdzic czy spełniaja Twoje oczekiwania. są tam takie jakby 2 nakrętki z 2 nacięciami ale żadna za cholere nie chce popuścić. Czy je się odkręca ? Spryskaj WD 40 albo innym "smarowidłem"- śrubki powinny puścić.