Skocz do zawartości

[siodło] SLKGel flow vs Specialized AVATAR vs SLR Gel Flow


Blue

Rekomendowane odpowiedzi

Musze sie zaopatrzyc w jakies siodło sportowe z nastawieniem na wygode [waga nie gra tak olbrzymiej roli, bo i tak na zawodach mnie nie ma poki co, a moje siodlo skutecznie uprzykrza mi niektore wypady-tzn wszytko jest dobrze dopoki nie zaloze slickow i nie napompuje do nich 8 atmosfer :P... na terenowkach idzie wytrzymac... jest poprostu strasznie twarde]. Szukam opinii posiadaczy tych siodelek z tematu[wszystkie kosztują 250-300zł niestety :/... no ale na moim tyłku oszczedzal nie bede :(]:

1. http://allegro.pl/item113064440_specialized_avatar_gel.html - spec avatar [tu pytanie jaka szerokosc wybrac? dotychczas mialem 13 cm i jakos dawalo rade mnie podtrzymac chociaz wlasnie mialem obite te 2 kosci, z powodu przepraw asfaltowych.

 

2. Moj faworyt - http://allegro.pl/item112680992_nowe_siode...low_249pln.html SLK Gel flow... jednak wydaje mi sie ze strasznie dlugie to siodlo jest ... 28 cm!

 

3. http://allegro.pl/item114486020_siodelko_s...215g_f_vat.html - slr Gel flow

 

Wiadomo ze siodla nikt mi nie wybierze i tez troche mnie boli ze wszystkim wszystkie siodla wygodne :D... ciezko o jakas rzeczowa opinie czlowieka ktory przejechal sie na kilku fotelach no i wiadomo kazdy tylek inny niestety. Ale coz w sklepie nawet jak siade to nie zobacze czy nic nie wyszło mnie dalej nie bedzie bolala po 50 km.... bo na moim mi jest wygodnie na poczatku a dopiero potem zaczynaja sie problemy. Dlatego moj topick i moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Strasznie drogie te siodła co wybrałeś :eek:

 

Moge polecić Ci siodło na którym jeżdże od 3 tygodni:

http://www.allegro.pl/item114107545_siodel...ra_oferta_.html

 

Bardzo wygodne siodło - jak dla mnie oczywiscie.Maksymalny dystans jaki na nim zrobiłem to 50km i moja dupcia była zadowolona :)

Siodło jest marki Selle Italia.

Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam SLR i SLK, ale obydwa bez opcji Gel Flow. W zimie trenowałem w domu - kilka godzin kręcenia na rowerze przypiętym do sztywnej, aluminiowej ramy trenażera potwierdziło, że SLK jest wygodniejsze. Robiłem ostatnio traskę ~160km i też było OK.

SLK w wersji Gel Flow wygrał test siodełek w niemieckim Bike-Magazin i ogólnie zbiera wysokie noty dlatego to własnie wybrałem - to był strzał w dziesiątkę :)

 

SLK Gel flow... jednak wydaje mi sie ze strasznie dlugie to siodlo jest ... 28 cm!

SLR ma tylko 5mm mniej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem co ty. Siodełek to już chyba próbowałem z 10. Obecnie do nowego roweru założyłem Selle Italia ProLink Light Gel Flow. Jest trochę cięższe (250g) od Flite'a i SLR'ów chyba też, ale ma dodatkowo jakieś patenty zwiększające komfort. Moje wrażenia są takie - w większość wypadów jakie robię i na jakie mam czas to 1 dniowe w góry czy okolice Krakowa i do tego jest super. Lekkie, dobrze można się na nim przesuwać i wygodne. Gdy jechałem dłuższą traskę bardziej płaską Szlakiem Orlich gniazd i to tylko dzień to bez tragedii ale po 87 km (cały czas jazda bez jakiś większych zjazdów kiedy się nie siedzi) czułem dupsko. Na takich trasach wg mnie wszystkie lekkie siodełka są do bani. Nie ma cudów nic nie wyszło zawsze będzie boleć bo ilość gelu, pianki i innych bajerów jest znikoma. Na takie trasy są lepsze zwykłe tanie, ciężkie ale wyściełane odpowidznio siodełka. Np. Author fajne i wygodne robi. Oczywiście ważą sobie ale można długo pedałować.

pzdrv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę katalogową wagę oraz fakt że jest wykonany ze sztucznej skóry niewiem skąd taka cena? Sam się zastanawiam nad SLK. Jeśli możesz Blue to zamieść jakieś zdjęcia i zdaj relację jak się sprawuje na dłuższych trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena za technologie specializeda :)... body geometry + za to ze to specialized :033:. Pozatym ja nie widzialem sportowego siodła ktore byloby tak miekkie i mialo do wyboru szerokosci! Nie kazdy chce jezdzic na 130mm[chociaz mi bylo w miare wygodnie,ale posluzyslem sie rozmiarowka ze storny speca i wybralem 143 ...]. Byc moze SLK by wystarczyło... byc moze :).

 

Fotki na szybko:

siodlo010do7.th.jpg

siodlo009jn1.th.jpg

siodlo007au7.th.jpg

 

Pierwsze sportowe siodelko z ktorym mialem do czynienia ktore po dotknieciu daje wrazenie ze bez pampersa damy rade :wub:. No ale wiadomo cos za cos-waga, jednak mozna wybrac lzejsze wersje[alias wazy <300g to samo rival]. Nie sa to lekkie siodlo ale ja zaufalem doswiadczeniu speca poprostu.... uznalem ze wazniejszy dla mnie w tym miejscu jest komfort, ale zobaczymy czy serio przypadnie mi do gustu, jezeli nie kolejnym bedzie najprawdopodobniej SLK, ewentualnie to samo avatar z szerokoscia 130 bądź Rival ... ale tym razem pomacam przed kupnem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to Cr-mo, a na tytan i vanox czesto sie narzeka- że pęka...Cr-mo to tez niby z jednej strony zaleta[dobrze tłumi,chociaz nie wiem co lepsze w tej materii czy nie tytan przypadkiem] ale znow wlasnie zwieksza wage :). Zobaczymy jak sie sprawdzi- testem bedzie pielgrzymka asfaltowa[ale biore semislicki] - dzien w dzien 70-100 km asfaltem przez caly tydzien[w dodatku dosc wolnym tepem...wiadomo jak to pielgrzymi jadą :D] wiec jak tam mi bedzie wygodnie i nie bede narzekal to znaczy ze zdało egzamin :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiem watpic czy mniej wytrzymale :). Tytanowe komponenty maja zazwyczaj podana max wage bikera 85 kg, na cromo takich ograniczen raczej nie ma. A do tłumienia drgan to chetnie dowiem sie ktore lepiej tlumia- tylko niech mi ktos poda jakis link gdzie to bedzie napisane czarno na bialym i z wiarygodnego zrodla.

 

siodlo016hy9.th.jpg

siodlo015vx4.th.jpg

siodlo014tj7.th.jpg

siodlo013rk3.th.jpg

siodlo011kl5.th.jpg

 

Macie tak sie prezentuje w porownaniu do C2 trans AM ;p..jutro go do bike-a przyczepie ;p

 

Aha hcialem zaznaczyc ze jednak C2 jest bardziej miekkie, ale ma mniej wysciołki i nie ugina się skorupa,a w specu troche tak :) dlatego wydaje mi sie ze jednak spec bedzie wygodniejszy ale nie uprzedzajmy faktów :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C2 jest wygodny,ale jak jechalem dluzsza trase po polskich pieknych drogach na slickach nabitych na 8 bar to nie moglem siedziec :D...ale to tez moze byc wywolane nie wprawioną dupą ...tymniemniej C2 jest miekkie i nie tlumi tak dobrze drgan jak Spec. Potrzebowalem siodla ktore zapewni mi wygode ... nie zmienialbym od tak szczegolnie ze cena jest 2 razy wieksza a jeszcze waga tez wzrosla :P.

 

Dzisiaj przejechalem ponad 50 km po asfalcie [specjalnie slicki zalozylem i nabilem 8 bar] i moja nic nie wyszło ma sie dobrze :P czuc ze spec tlumi te drgania ;). Specjalnie trzymalem tylek na siodle mimo drog gdzie jest dziura na dziurze i łata na łacie ;P... to byl troche glupi pomysl w zasadzie bo zadne siodlo mi tam nie zapewni komfortu, ale po tych 50 km i tak bylem zadowolony :D wiec jestem na tak... przy tych upalach co teraz sa to nie planuje w najblizszym czasie jechac na dluzsza trase bo po dzisiejszym wysilku mam jakies zawroty glowy nawet :/ wiec nie jest za fajnie ;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiem watpic czy mniej wytrzymale . Tytanowe komponenty maja zazwyczaj podana max wage bikera 85 kg, na cromo takich ograniczen raczej nie ma

wynika to nie z wlasciwosci tytanu, ale z wykonania. tytanowe komponenty sa zwykle maxymalnie odelzone poprzez np. cieniowanie i stad ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przez to traca na wytrzymalosci czyli komponenty Cro-mo sa bardziej wytrzymale bo mniej ceniowane suma sumarum dalej nie do konca wiadomo co lepsze :D. Wiadomo tytan=waga,ale czy na pewno tak jest? Dlaczego nie cieniuja Cro-mo? Albo dlaczego tak bardzo cieniuja tytan? ;] Pozatym Tytan chyba pęka a Cro-mo sie gnie, z dwojga zlego wole zjechac ze zgietym siodlem niz ze sztycą w tyłku ;p.... co nie zmienia faktu ze jakby mi nie zalezalo na kasie to bym pewnie wybral model na tytanowych pretach ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cr-mo nie cieniuja, bo sie nie oplaca- i tak bedzie ciezkie, cieniowanie wiele nie zmieni, a tylko cene podniesie. za to skoro juz ktos chce lekkie i wykosztowuje sie na tytan to dodatkowo sie to cieniuje, zeby bylo jeszcze lzejsze. moim zdaniem to calkiem sensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cr-mo nie cieniuja, bo sie nie oplaca- i tak bedzie ciezkie, cieniowanie wiele nie zmieni, a tylko cene podniesie. za to skoro juz ktos chce lekkie i wykosztowuje sie na tytan to dodatkowo sie to cieniuje, zeby bylo jeszcze lzejsze. moim zdaniem to calkiem sensowne.

 

A gdzie wy widzieliście cieniowane pręty tytanowe w siodełkach :eek: No i niewyobrażam sobie jak tak cienką rurkę (bo chyba o cieniowaniu rurek mowa) można wycieniować ?. Wiem że są albo rurki albo lite pręty Tytanowe albo tak jak ja mam w Selle Italia Pro Link Light Gel Flow Tubular Vanox co producent określa jako Vanox - stopl tytanu z Vanadem lżejszy od tego drugiego. I tak nie pomogło im to i podawana waga 250g to bzdura. W rzeczywistości siodło waży 288g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu chwilowo byla mowa o komponentach tytanowych ogolnie. a tytanowe prety w siodlach sa po prostu dosc cienkie- obliczone na przecietnego bikera i dlatego producenci niekiedy wykluczaja ich uzytkowanie przez ciezszych bikerow. a do tego, jak slusznie zauwazasz bywaja puste w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to mowi czlowiek z tyłkiem w kształcie pomidora :(. Ja mam zwykly tylek to potrzebuje siodlo z geometria pod zwykly a nie pod pomidora.

 

Obiecalem fotki na rowerze to macie ;p

jowej009rp1.th.jpg jowej011oz6.th.jpg jowej010ue3.th.jpg jowej002dv4.th.jpg

 

Dodam ze żel sie rozrobil i teraz jest duzo bardziej miekki niz na poczatku B).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...