Skocz do zawartości

[bb30] trzaski w suporcie


grzesiekbl

Rekomendowane odpowiedzi

witam.
Mam problem z suportem ramy s-works tarmac sl3 z 2010 roku.
wymieniałem juz 3 razy w tym sezonie łożyska razem z reduktorami(zamontowana jest korba shimano 105) za kazdym razem po przejechaniu nie wiecej niz 300km zaczynaja wydobywac sie dziwne odgłosy przypominajace "strzały" jak wydaje mi sie z kulek łozysk.praktycznie zawsze odzywaja sie gdy staje w korbach bądź na cięższych podjazdach w pozycji siedzącej a z czasem juz nawet na płaskich odcinkach szosy.łożyska wchodza w mufe(srednica 42mm) ciasno nie zauważam zadnych luzów za to gdy wkladam reduktory na oske korby wyczuwam minimalne luzy nie powinno byc to pasowanie ciasne...?Korba ma przejechane nie wiecej niz 3000tys km wiec nie powinna sie wytrzeć.
brakuje mi juz pomysłu co moze byc powodem takiego stanu rzeczy. czasem juz mysle, ze moze rama na mufie jest moze min peknieta... lub otwór mufy jest jajowaty...

Być może miał juz ktoś z Was podobny problem.bardzo prosze o ew. porady!

Z góry dziekuje za zainteresowanie moim problemem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzaly slychac po obu stronach jednakże wiecej po lewej stronie tam wlasnie gdzie ja się dokreca.

korba byla dokrecana na wszystkie sposoby...

dodam tylko ze montuje łozyska bez zadnych podkladek ktore sa dostepne razem w zestawie, poniewaz po próbie z podkladkami były wyczuwalne luzy nawet po badrdzo ciasnym skreceniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem fsa ale jak go zakladałem to bardzo luźno wchodził na oske,. wiec mialem jeszcze jeden (nie znam marki), który teraz używam.na fsa takze jeździłem i bylo to samo...

z tym ze reduktor fsa różnił się geometrią od tego obecnie uzywanego.przy reduktorze fsa musialem użyc podkładek aby zlikwidowac luzy(nie mozna było dokręcic ciasno korby- luzy wzdłużne mozna bylo ja przesuwac z lewa na prawo)i po montazu z podkładkami gdy korba ciasno siedziala to wystepowały luzy nazwe to pionowe polegało to na tym ze jak zlapałem za obydwie korby tuz przy pedałach i naciskałem na przemian, wtedy wystepowalu luzy wzgledem osi pzoiomej mufy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Też walczyłem z tym strzelanie u siebie w Meridzie, korba FSA SLK Lite, system BB30. U mnie strzelanie zaczęło się po przejechaniu trasy 150km w deszczu. Na początku też myślałem, że korba się odkręciła i faktycznie za mocno to ona przykręcona nie była. Wziąłem imbusa i dowaliłem mocno, ale strzelanie nie ustało. W końcu mówię, trudno wydam ze 200-300zł na łożyska fsa i wymienie na nowe. Poszperałem w między czasie po forach naszych i zagranicznych i dowiedziałem się, że strzelanie to bolączka systemu BB30. Chodzi o to, że łożyska pomimo idealnego spasowania w trakcie naciskania na korby delikatnie pracują. Ważne też aby nowo nabite łożysko było umieszone pod idealnym kątem.FSA wypuściło nawet zalecenie serwisowe, w którym łozyska wkleja się na klej do łożysk Loctite.  Kleić nie chciałem, dałem najpierw łożyska do wymiany. Po wymianie cisza, ale nie na długo, po przejechaniu z 200km znowu zaczęło lekko strzelać, myślałem, że krew mnie zaleje. Korba za ponad 500euro i takie badziewie. Byłem bliski wywalenia korby i kupienia jakiejś Ultegry albo DurAce-a.

Dałem jej ostatnią szansę. Rozkręciłem korbe, wyczyściłem do czysta ze smaru. Miejsce styku łożysk z ramą przesmarowałem Rohloffem (myślę, że skoro obudowa łożyska trze o mufe w ramie, to jak dam rzadkiego smaru, to powinno mnie hałasować), do tego na łożyska dostały sporo świeżego smaru do łożyska a na sam koniec jeszcze cieniutko przesmarowałem oś korby. Na koniec skręciłem wszystko mocno w całość (nakrętka też dostała odrobinę smaru). I od tej pory w korbie cisza. Przejechałem tak już z 2 tys km i nic nie trzeszczy. Czasami może gdzieś raz na kilkadziesiąt kilometrów tyknie, ale to nawet nie wiadomo czy to korba.

PS. Niedawno wracałem w grupie z gościem, który w swoim Specku tez miał tą samą korbie i trzeszczałą mu niesamowicie. W pierwszej chwili myślałem, że to moja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zwykły szajs Panowie.

Mam to samo w przełajce. BB30 + korba Grossamer Pro CX. Nieregularne strzelanie na podjazdach i na twardszych przełożeniach.

Częściowo to sami się przyznali do wtoopy (http://www.fullspeedahead.com/suport/recall/gossamer-bb30-recall-notice/), ale generalnie to sporo ludzi ma problemy i to nawet w różnych zestawieniach. Sprawdzam regularnie, aż się posypie.
Co ciekawe także odkryłem metodę z Rolkiem - wstrzyknięcie niewielkiej ilości pomaga na jakiś czas. Nie "zaklepywałem" tego gęstym smarem, ale nie wiem na ile się to zda przy jeździe w mokrych warunkach i dość regularnym opłukiwaniu roweru z błota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły szajs Panowie.

 

Mam to samo w przełajce. BB30 + korba Grossamer Pro CX. Nieregularne strzelanie na podjazdach i na twardszych przełożeniach.

 

Częściowo to sami się przyznali do wtoopy (http://www.fullspeedahead.com/suport/recall/gossamer-bb30-recall-notice/), ale generalnie to sporo ludzi ma problemy i to nawet w różnych zestawieniach. Sprawdzam regularnie, aż się posypie.

Co ciekawe także odkryłem metodę z Rolkiem - wstrzyknięcie niewielkiej ilości pomaga na jakiś czas. Nie "zaklepywałem" tego gęstym smarem, ale nie wiem na ile się to zda przy jeździe w mokrych warunkach i dość regularnym opłukiwaniu roweru z błota.

Jak już się posypie to co nowego założysz? Pytam, bo sam rozglądam sie za korbą i znalezienie czegoś na kwadrat graniczy z cudem. Wszędzie HTII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie kupiłbym ramy z BB30. Koncepcja osadzania gołych łożysk bezpośrednio w ramie nie przemawia do mnie.

Dlaczego nie wklejacie tych łożysk?

Dla tych, którzy używają przejściówek do korb Shimano, tego typu rozwiązania wydają się być najlepszymi:

https://praxiscycles.com/product/shimano-conversion-bb/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

jak na razie umnie to po prostu wstyd sie przyznac.... ale  po kolei, że to ja wtopiłem...

jadąc rowerem  moi koledzy mowili, że odgłos idzie z korby wiec uparcie szukałem tam przyczyny.

po 2 dniowej walce okazałao sie i to całkiem przypadkowo, ze trzaski ida z UWAGA z przedniej piasty!!! oraz delikatne skrzypienie pedałów...

po prostu ramy te przenoszą dzwiek jak pudło rezansoswe, nie znam innego wytlumaczenia..

rozwiązanie z klejem także już gdzies czytałem i jest to dobry patent.

btw wracajac do reduktorow to jest takze zastanawiajace, ze maja takie roznice wykonania w pasowaniach...

bardzo dziekuje za zainteresowanie teamten

 

a takie pytanko jeszcze

czy zipp 303 jest w miare uniwersalnym kołem... górki mozna na nich smigac czy lepiej na plaskie zipp 404 a na gorki i gory juz typowo zipp 202 lub 101??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po moich oststnich przejsciach z wyciaganiem suportu press fit, ktory byl zalozony z uzyciem Loctite, polecam wpierw wprasowanie suportu bez zadnych "srodkow".

Jak pasowanie nie jest zbyt ciasne, wtedy mozna czyms podlac.

Z BB30 nie mialem stycznosci ale czytajac net, bez zastanowienia lozyska bym wklejal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...