Zewul Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 Witam:) Mam problem z piastą Nexus Inter 7 ,a mianowicie taki ,że ma zbyt duże opory toczenia na wolnobiegu. Gdy zabierzemy nogi z pedałów, korba dalej się obraca. Dodam że nie chodzi tutaj o zakontrowanie piasty na łożyskach, a i całą piastę rozebrałem i nasmarowałem teflonowym smarem stałym. Mimo tego mam dalej ten problem. Piasta ma około roku. Prosił bym o porady co może być przyczyną tego tarcia:)
Komuchomor Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 Smar teflonowy? Trafiony - zalepiony! Kup sobie smar Shimano Nexus (biały w plastikowej tubce z dozownikiem) i pół litra oleju do skrzyń automatycznych (nie silnikowego). Starczy na długo. Wygrzeb teflonowy smar, wypłucz obudowę i mechanizmy do czysta w nafcie albo benzynie. Po wysuszeniu nałóż hojnie smaru Shimano na bebechy ze szczególnym uwzględnieniem łożysk. Zmontuj mechanizm w jedną całość. Przed włożeniem do obudowy zanurz go w oleju do automatów. Łyżeczkę oleju rozprowadź po wewnętrznej stronie obudowy tak, by była tłusta i nic więcej. Zmontuj piastę, wyreguluj łożyska, zainstaluj i ciesz się widokiem nieruchomej korby.
Zewul Napisano 17 Września 2014 Autor Napisano 17 Września 2014 Taka odpowiedź mi się podoba:D Wielkie dzięki:D
Komuchomor Napisano 18 Września 2014 Napisano 18 Września 2014 Tylko nie przegnij z ilością smaru, bo efektu nie będzie. Ma być go sporo, bo większość modeli nexusa 7 ma kiepskie uszczelnienie, ale z drugiej strony jeśli wylezie bokami, to będziesz musiał trochę wydłubać... Po jakimś czasie ATF i smar wymieszają się ze sobą, tworząc taką glutowatą, półpłynną substancję (ATF też nie ma być za wiele, żeby nie było za rzadko - zanurz, poczekaj aż obcieknie - zainstaluj). Cały system będzie chodzić lżej. Podobny rezultat daje umoczenie piasty w niebieskim oleju serwisowym sh*tmano, którego litrowa puszka kosztuje 300 PLN. Teflonowe specyfiki mają to do siebie, że zostawiają taką plastikowatą powłokę, stąd zalepienie. Aha, jeśli masz hamulec nożny, to go nie smaruj ATFem i smarem Nexus, tylko czymś bardziej odpornym na temperatury.
Zewul Napisano 18 Września 2014 Autor Napisano 18 Września 2014 Przyznam szczelność to ma kiepską;/ Ale serwisik piasty zrobiony na nowych smarach i działa jak należy ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.