Skocz do zawartości

[koła] Krzywe koło?


Sezaj

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mój rower to Kands Energy 1300. Od jakiegoś czasu mam problem z tylnym kołem. Około miesiąc temu założyłem opony Schwalbe Smart Sam. Przy zakładaniu nie zwróciłem uwagi czy dobrze siedzą, ale nie było żadnego bicia. Ostatnio pojawiło się na tylnym kole, opona pływa i to z dość sporym wychyleniem. Próbowałem ją ułożyć poprzez ugniatanie, wymazanie wewnetrznej strony rantów płynem do mycia naczyń. Nic to nie dało. Dodatkowo zauważyłem, że kilka szprych jest przy obręczy jakby zagięte. Nie przyglądałem się nigdy szprychom ale wydaje mi się, że wszystkie muszą być idealnie proste?? 

Latam tym rowerkiem na kole więc w sumie się nie dziwie sie, że przy mojej wadze (90kg) tylne koło jest w takim stanie. 

Jeżeli potwierdzicie moje obawy i okaże się, że to wina koła, nie opony to proszę o poradę jakie koło byłoby dla mnie odpowiednie? Tylko proszę o niższą półkę cenową, coś taniego a dobrego :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Szprychy nie są nigdy idealnie proste. Pytanie o jakim stopniu krzywizny mówimy... Generalnie opona powinna wchodzić i układać się bez użycia żadnych specyfików.

Napisano

Ale akurat szprychy przy obręczy są i powinny być proste.

Jak masz tam zagięte , skrzywione itp to pewnie zahaczyłeś kiedyś o coś , bo szprychy raczej nie maja prawa same się wygiąć. .

Sprawdź czy przy mocowaniu nypli nie masz pęknięć jakiś na samej obręczy bo wtedy to obręcz dyskwalifikuje.

 

Napisano

Rower mam od marca, było ok. Ważę 90kg a większość swoich tras pokonuję bez użycia koła przedniego :) . Te szprychy jak i sama obręcz zapewne nie jest najwyższej jakości patrząc na cenę roweru.  Co moglibyście mi polecić w przystępnej cenie ? na razie chciałbym zmontować tylko tylne koło. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy piasta shimano, która aktualnie posiadam nada się do nowego koła czy raczej też wymienić?

Napisano

Gdy zaczynałem jeździć ważyłem 104kg. Prędzej pęknie ci obręcz niż szprychy wygną w ten sposób. Trudno mi powiedzieć, czy ktoś dał ciała przy doborze długości sprzych, czy zostały powyginane przy zaplataniu. Nie znam się na projektowaniu kół.

Ogólnie rzecz biorąc tanich kół się nie przeplata, bo jest to nieopłacale. Dobry serwis za przeplecenie piasty bierze okolło 100 PLN. Lepiej tą cenę dołożyć do nowego koła niż inwestować w zachowanie piasty niezbyt wysokiej klasy.

Mam tylne koło w dokładnie takiej konfiguracji jak na tej aukcji: http://allegro.pl/kola-26-rigida-zac-2000-novatec-751-802-8-9-10s-i4541095006.html

Bezproblemowo. Oczywiście po 500-600 km trzeba iść na centrowanie, gdyż obręcz musi się ułożyć.

Napisano

Nie mogę znaleźć tych kół w "szerszej wersji" . Te są na oponki do 2,10 . Chciałbym zmienić przynajmniej z tyłu oponkę na trochę szerszą i z bardziej szosowym bieżnikiem. Patrzyłem na allegro. Kiepsko się na tym znam, nie znam sklepów internetowych. Ale koła jak najbardziej ok, widać, ze sa o niebo wytrzymalsze. 

Napisano

Poczytałem troche i przejrzałem cenniki składania koła. Koszt to 30-50zł z centrowaniem także nie jest źle.

Chciałbym wydać na obręcz + szprychy + nyple 200zł . 

 

To co znalazłem: 

http://rowerowy.com/sklep/czesci/obrecze-opaski/dirt-street/prod/dartmoor-fortress26

http://rowerowy.com/sklep/czesci/szprychy/szprychy/prod/dt-champsilver-3

http://rowerowy.com/sklep/czesci/szprychy/nyple/prod/nypeldt

 

Opłaca się za "resztke" kupować piaste? Co polecacie najtańszego? I co myślicie o powyzszym zestawie?

I jeszcze jedno ważne pytanie, jaki rozmiar szprych i nypli wybrać? Nie mam zielonego pojęcia na jakiej podstawie mam wybrać.

Napisano

 

 

Poczytałem troche i przejrzałem cenniki składania koła. Koszt to 30-50zł z centrowaniem także nie jest źle.

 

Jeżeli masz serwis, o potwierdzonych kompetencjach, który tyle weźmie - to spoko.

 

Zestaw jest chyba ok. Co do długości szprych są stosowne kalkulatory. Poszukaj na forum odpowiedniego tematu.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...