kyourion Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Witam. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Cube aim w wersji czerwono czarnej 19 cali. Podczas jazdy po lesie zauważyłem ze z amorkiem XCM długo nie będę współpracował. Znalazłem w cenie 450,- amorek Rock Shocx XC32 Solo Air. tylko długość rury sterowej w moim starym wynosi chyba 130mm wysokość główki ramy to 100 mm, mostek mam 31.8 mm Amortyzator Rock Shoxa ma długość rury sterowej 174mm czy można uciąć tą rurę sterową. Czy bardzo ważna jest precyzja tzn do 0,1 mm ? Oraz czy opłaca się kupować XC 32 za 450 czy lepiej poszukać innej używki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 (edytowane) 130mm długości rury sterowej to bardzo mało jak dla mnie, ale rzeczywiście zależy od główki ramy. Amortyzator Rock Shoxa ma długość rury sterowej 174mm czy można uciąć tą rurę sterową. Czy bardzo ważna jest precyzja tzn do 0,1 mm ? Tak można uciąć samemu rure sterową, kilkukrotnie docinałem brzeszczotem. Myślę, że szlifierka też bardzo dobrze sobie poradzi. Precyzja do 0,1mm? Nieeeeeee... Ważne jest aby po ucięciu rury sterowej spiłować pilnikiem ładnie końcówkę aby nie było nic ostrego ani żadnego zadziora. Powodzenia Aha, dla jasności mostek 31,8mm to średnica mocowania kierownicy a nie wysokość. W przypadku za długiej rury sterowej oczywiście są podkładki dystansowe pod mostek, niemniej jednak długość rury sterowej warunkuje w dużej mierze pozycje rowerzysty. Edytowane 17 Września 2014 przez FiFiAk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalMMM Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Oczywiście, że rure sterową możesz przyciąć.Sam mam Rock Shoxa XC32 Solo Air i jak na moją jazdę (Asfalt 60/70%, reszta lasy, górki etc.) jest wystarczający i problemów po ostrej jeździe z nim nie mam. Cena 450 za używanego wydaje się w porządku. Ja nowego znalazłem za trochę ponad 600zł w bikecomponents. Z tego co pamiętam nowy 29er kosztuje tam 170€ a w bike24 160€ z czego koszty wysyłki to 10/15€.Czy opłaca się? Jeśli nie korzystasz z roweru wyczynowo to jak najbardziej się opłaca, jeśli tak to szukaj czegoś z wyższej półki jak Reba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Tylko najpierw zmierz dokładnie jakiej długości rurę sterową potrzebujesz - dolna bieżnia sterów + główka ramy + wysokość sterów + podkładki (jeśli masz) + wysokość mostka... Rura sterowa 174mm to wcale nie jest dużo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyourion Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Hmm. Po zmierzeniu na obecnym widelcu wychodzi mi : Wybaczcie jakość zdjęcia, robione komórką w słabym świetle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 no to masz sterówkę 18cm a nie 13... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyourion Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Więc długów RSa to 174mm, wystarczy wymienić pierścień z 10mm na 5mm ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalMMM Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Tak, wystarczy zmienić podkładke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Bez podkładki dystansowej też da rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Pytanie tylko, czy obniżona pozycja nie wpłynie źle na Twój komfort. Przełóż podkładkę nad mostek i zobacz, czy dobrze Ci się jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyourion Napisano 8 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Wszystko jest jak najbardziej ok. Nabiłem amor wg. tabelki i chodzi niebo lepiej od XCM. Teraz zastanawiam się co dalej. Przed końcem tego sezonu raczej nic ciekawego nie znajdę, jednak zastanawiam się jaki będzie następny update . Czy zacząć od piast i szprych na bardziej wytrzymalsze czy zacząć od napędu ? zaznaczam że wszystko jest seria poza amorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyourion Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Przepraszam za post pod postem ale minęło sporo czasu bez odpowiedzi mam pytanie czy konfiguracja Piasta Shimano XT 775 tył Kaseta Shimano CS-M771-10 Aparat Shimano SLX RD-M663 SGS Shadow 10 Łańcuch Shimano CN M981 10 Manetka Shimano Zee SL-M640 Czy takie coś da się ustawić pod mojego Cuba, czy te części będą ze sobą pracowały oraz czy konieczna będzie wymiana korby i przedniej przerzutki. Oraz pytanie najważniejsze, czy jest opłacalne inwestowanie w ten rower, czy rama jest wytrzymała i warta brnięcia dalej. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 A to taka zmiana dla zmiany czy coś się zużyło/zepsuło, albo praca tych komponentów które masz Cię nie zadowala? Czy warto "inwestować" to juz musisz sam sobie odpowiedzieć, zależy co na tym rowerze masz zamiar robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyourion Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Póki co wszystko działa dobrze, aparty trochę ospały i zmienia biegi z delikatnością T34 dlatego też chciałbym zmianę na 10 rzędów w dobrym osprzęcie, w planach jest wymiana korby i przedniej przerzutki oraz suportu na wytrzymalszy ale to bardziej odległy temat. Rowerem głównie będę jeździł po lasach polnych drogach czyli XC czasem AM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 17 Października 2014 Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Jazda po lesie i drogach to jazda po lesie i drogach, to żaden wstyd, naprawdę Nie trzeba górnolotnie nazywać tego AM, tak jak zjazd z górki nie jest od razu downhillem. Co do samej wymiany, to jak Cie stać i masz ochotę to wszystko można, nawet jak nie ma to praktycznego uzasadnienia. Co do części, które wybraleś... Nie wiem co to jest "aparat", ale z oznaczenia widzę że chodzi o tylną przerzutkę Piasty przy przejściu na 10 rzędów nie musisz zmieniać chyba że masz wolnobieg czy jakiś dziwny wynalazek. Trochę w tym wszystkim misz-masz, np. po co manetka akurat Zee? Ja tu widzę więcej chęci zmiany dla niej samej, ale nie moja sprawa. Masz dział forum o napędzie, poczytaj i spokojnie coś wybierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyourion Napisano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2014 Obecnie moja specyfikacja to : rama Aluminium Lite 6061 AMF 29er RFR-Geometry, disc only widelec Rock Shox XC32 Solo Air stery FSA No. 10 semi-integriert mostek Easton EA30 Oversized 31.8mm, 8° kierownica Easton EA30 Lowriser Oversized, 660 mm chwyty Cube Performance Grip przerzutka tył Shimano Alivio RD-M410 Top Normal 8rz. przerzutka przód Shimano FC-M361, 42-32-22 manetki Shimano SL-M310 Rapidfire-Plus, 8rz. hamulce Shimano BR-M395 tarczowe hydrauliczne (160/160mm) korba Shimano Acera FC-M361 42x32x22T, Shimano BB-UN26 obręcz RFR ZX24 29 cali piasta przód Shimano HB-RM35 Centerlock Disc piasta tył Shimano FH-RM35 Centerlock Disc opony Schwalbe Smart Sam 29x2.25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi