BajkowiecxD Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Ja mam slx m675 i jak miałem nowe to nie było tej różnicy w skoku klamki. nawet jak zalewalem od nowa przedni. Z czasem różnica między tyłem a przodem jest bardziej odczuwalna, wiec myślę że jest to kwestia zużytych klocków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Coś takiego chyba nie powinno sie dziac to przecież nie hamulce mechaniczne gdzie trzeba linkę podciągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mort3n Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Albo wina przewodu, nie wiem jakie jest ciśnienie w przewodzie w rowerze podczas hamowania ale najzwyczajniej w świecie może puchnąć pod ciśnieniem. Zresztą w motocyklach się zmienia na stalowy oplot po to żeby przewody i puchły oraz żeby hamulce były skuteczniejsze.. (tak wiem to nie motocykl ale przecież i tu i tu jest płyn w przewodzie pod ciśnieniem i zasada jest taka sama) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eastern Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Witam mam pewien problem z tylnym hamulcem ,objawia się tym iż prawa klamka potrzebuje większego skoku aby zacząć hamować niż lewa , ok 1cm dalej łapie . Odrazu mówię że klocki są wymienione na nowe z przodu jak i z tyłu , hamulce odpowietrzone poprawnie . Jedyny pomysł jaki przyszedł mi na myśl to między klocki, a tłoczki dać cieniutką blaszkę z puszki od piwa np. ? Próbowałeś tak jak koledzy wcześniej pisali podregulować skok klamki imbusem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 (edytowane) Albo wina przewodu, nie wiem jakie jest ciśnienie w przewodzie w rowerze podczas hamowania ale najzwyczajniej w świecie może puchnąć pod ciśnieniem. Wątpię aby te przewody puchły. Jak przecinałem jeden przy skracaniu, to sobie obejrzałem z czego jest zrobiony i moim zdaniem nie ma szans. To jest jakieś twarde tworzywo, tylko na samym wierzchu oblane tradycyjną czarną "gumą". Klikaniem nie ma co się specjalnie przejmować, u mnie jedna klamka klika od nowości, lecz nie drążę tematu. Hampel działa elegancko od 3 lat. Edytowane 1 Października 2014 przez c1ach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 (edytowane) Większa ilość oleju nie załatwi sprawy... Załatwi, a przynajmniej zmieni odczucie "głębokiej klamki" na płytszą. W trakcie zalewania hamulca używa się klocka serwisowego który rozpiera tłoczki. Wystarczy ten klocek z tworzywa lekko przypiłować pilnikiem, po pół milimetra z każdej strony. Dzięki temu po zalaniu hamulca tłoczki będą bliżej tarczy, w układzie będzie minimalnie więcej płynu, odczucie na klamce się zmieni. Jeśli komuś mało może przypiłować więcej. Trzeba tylko uważać żeby zostawić odległość która pozwoli na wyregulowanie zacisku względem tarczy. W SLX 666 taki mod dał radę. Klamka jest twardsza i łapie tak samo szybko jak przednia. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, że niektóre zestawy hamulców nie mają tej przypadłości, inne mają, kwestia losowa. Edytowane 6 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 nie wiem czy to jest dobra metoda po to ktoś zadał sobie trud z wyliczeniem pojemności zbiornika by te proporcje zachować. jeśli klocki są w części zużyte nie będzie problemu ale nowy klocek + za duża ilość oleju, może się równać uszkodzeniu membrany. tak jak pisałem wcześniej u mniej lewa i prawa klamka pracuje inaczej nie jest to duża różnica ale jest wyczuwalna. Osobiście nie widzę sensu bawić się w takie sztuczki - podczas jazdy mam inne rzeczy na głowie – hamulec ma hamować a 1mm skoku w tą czy w tą mnie nie rusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Pojemność zbiorniczka jest taka sama dla przedniego i tylnego hamulca, za to długość przewodów jest inna, jak widać producent wbrew temu co piszesz jednak nie wziął tego pod uwagę. Skoro tak to trzeba sobie radzić samemu. Jak tobie nie przeszkadza takie działanie to po co w ogóle zabierasz zdanie w tym temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 a czemu miałbym nie zabierać? Kolega ma problem z różnicą o 1cm a nie o 1mm i dla tego nie da się tego w ten sposób rozwiązać. Przeczytaj sobie moje wcześniejsze posty odnośnie długości przewodów, wielu poprzedników pisało, że różnicy być nie powinno. Poza tym Twoje rozwiązanie uważam ze bezsensowne choćby z racji faktu, że tak mała różnica jest pomijalna i nie wpływa na pracę układu, tym niemniej szanuje Twoje prawo do dzielenia się nią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 (edytowane) Chłopie pisze ci że się da bo właśnie w ten sposób to zrobiłem. Nie teoretyzuj tylko jak nie wierzysz to zrób to. Uwierzysz wtedy. I nie chodzi tu tak naprawdę o ilość płynu a o przybliżenie tłoczków do tarczy dzięki czemu klamka szybciej łapie. A jedynym sposobem jest cieńszy klocek serwisowy i co za tym idzie większa ilość płynu hamulcowego. I mój sposób dotyczył klamki która właśnie co najmniej o 1 cm głębiej "brała", Tobie "bierze"o 1 mm, w ogóle nie ma o czym mówić... Tak że możesz wygłaszać teorię że się nie da, ja zaś to zrobiłem bez teoretyzowania, po prostu praktycznie. Czy masz lepszy argument ? Edytowane 8 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mezert Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Mam od tygodnia m615 i odczułem dokładnie ten sam problem po odpowietrzaniu. Czy to może być wina że źle odpowietrzyłem tylni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 nie... pewnie dostałeś za gruby kolcek serwisowy :] zrobilem x hamulców z tej, wyżeszej, niższej serii i jakoś problemu nie było. osobiście szukał bym przyczyny w niepoprawnie odpowietrzonym układzie... możliwe, zę pewna ilośc powietrza dostała się do zakamarków. postukaj w przewód, zacisk, zbiornik, zmień położenie klamki góra, dół, lewo, prawo. wtłaczaj olej od zacisku w górę do zbiornika. powinno się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mezert Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Wczoraj, z ciągnąłem koło żeby założyć nową dętkę i później przy wkładaniu koła tarcza się nie mieściła pomiędzy klocki dlatego delikatnie je rozepchałem. Teraz tylny hamulec jest DUŻO gorszy. Czy to wina tego że rozepchałem te klocki? I czy muszę odpowietrzyć jeszcze raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Koledzy a wiedz wczoraj sprawdziłem dokładnie co jest przyczyną nierównej pracy . Kolega ma te same hamulce odpowietrzyłem i skracalem tylny przewód, praca klamek identyczna przebieg jego roweru 270 km . Wziolem się za ponowne odpowietrzanie mojego tylnego hamulca i co ...... i nic praca nierówna . Oglądając klamkę doszedłem do wniosku ze winę za to ponosi element popychający tłoczek . Objawy u niektórych z forum jak i u mnie to delikatne strzelanie klamki ,i w końcu rozwiązanie problemu . Wystarczy między tę dwa elementy włożyć kawałeczek blaszki z puszki po napoju i praca obu klamek jest niemal identyczna zaznaczam że mój rower ma przejechanie ok 12tys. I to chyba wadą tych klamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 zaznaczam że mój rower ma przejechanie ok 12tys. Po takim przebiegu po prostu się wytarło... pewnie częściej hamujesz tyłem ? Ja proponując odpowietrzanie na lekko przypiłowanym klocku serwisowym miałem na myśli nowe lub prawie nowe hamulce. Ale dobrze że usterka usunięta, sam z tym walczyłem i jest to irytujące, a raczej było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Zawsze hamuje oboma hamulcami czemu się wytarło nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viper512 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 U mnie słychać "klik" na M615 ale w przedniej klamce ;] A w tylnej nic nie klika. Skok wiem, że kiedyś był inny, bodajże tylny łapał wcześniej, ale coś zrobiłem, już nie pamiętam co, że tył łapie tak samo jak przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.