grzechu2410 Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 Witam mam pewien problem z tylnym hamulcem ,objawia się tym iż prawa klamka potrzebuje większego skoku aby zacząć hamować niż lewa , ok 1cm dalej łapie . Odrazu mówię że klocki są wymienione na nowe z przodu jak i z tyłu , hamulce odpowietrzone poprawnie . Jedyny pomysł jaki przyszedł mi na myśl to między klocki, a tłoczki dać cieniutką blaszkę z puszki od piwa np. ? Cytuj
lucass3 Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 A jak wymieniałeś klocki to rozepchałeś tłoczki ? Cytuj
grzechu2410 Napisano 17 Września 2014 Autor Napisano 17 Września 2014 Tak rozepchałem, potem odpowietrzyłem . Hamulce hamują dobrze tylko różni się skok klamki Cytuj
lucass3 Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 A dobrze hamują? Być może źle odpowietrzyłeś i to jest powodem. Cytuj
MMMAAACCC7 Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 może podreguluj sobie klamkę śrubką oddalającą/przybliżającą.weź pod uwagę że jest też coś takiego jak utrata sztywności na przewodach.. do tyłu masz +/- 140cm a do przodu +/-75, a to już ma prawo być odczuwalne.. No chyba że to 4 tłoczkowe deore ze stalowym oplotem przewodów... Cytuj
lucass3 Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 W deore chyba właśnie nie ma tej regulacji, czy się mylę? Cytuj
grzechu2410 Napisano 17 Września 2014 Autor Napisano 17 Września 2014 O tym też myślę że to wina przewodu ,czekam na dalsze odpowiedzi Cytuj
gajutrw Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 (edytowane) W deore chyba właśnie nie ma tej regulacji, czy się mylę? Jest, imbusikiem Edytowane 17 Września 2014 przez gajutrw Cytuj
kemot1974 Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 wg mnie to normalny objaw, dłuższy przewód hamulcowy, większa ilość płynu hamulcowego, inny stopień sprężenia płynu w celu zahamowania. Piszę normalny, ponieważ , sam mam 596 , klamka działa podobnie jak u Ciebie, siła hamowania jest wystarczająca Cytuj
grzechu2410 Napisano 17 Września 2014 Autor Napisano 17 Września 2014 A myślicie że sposób z blaszkami między tłuczkiem a młotkiem będzie dobry ?? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 17 Września 2014 Mod Team Napisano 17 Września 2014 To jest dość dziwne, skoku obu klamek mają być zbliżone nie zależnie od długości przewodu. Ale chodzi ci skok jałowy? Czyli drogę klocek tarcza, a nie już zakres roboczy ? Cytuj
ronina Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 Dolej parę kropel oleju do prawej klamki. Cytuj
Sagitt77 Napisano 18 Września 2014 Napisano 18 Września 2014 Mam tak samo w SLX-ach M666. To raczej długość-giętkość przewodu. Może pomóc chyba tylko wymiana na sztywniejszy-w metalowym oplocie? Cytuj
lucass3 Napisano 18 Września 2014 Napisano 18 Września 2014 Gdy to była wina długości to każdy by miał taki problem, a nie pojedyncze przypadki. Nie wyobrażam sobie jazdy z takim zestawem, masakra by była :/ Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 18 Września 2014 Mod Team Napisano 18 Września 2014 Dokładnie. Nie ważne czy przewodu jest metr czy 10. to tak samo jak z linką i pancerzem. nie ważne jak długi jest pancerz, linka przesuwa sie tyle samo. Więc albo coś z klamką albo źle zalany układ. Cytuj
OrzelPiotr Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 Długość przewodu wpływa na pracę klamki, jak by na to nie patrzeć to przewód również jest zbiornikiem więc między przewodami 0,5m a 1.2m zawsze będzie różnica, oczywiście nie 1cm skoku. Fakt faktem ja u siebie w dwóch zestawach 785 odczówam różnicę, pogłębia się ona przy różnym zużyciu klocków, kompensuje ją w pewnym sensie freestroke oraz wychyłem klamki. Większa ilość oleju nie załatwi sprawy bo i tak zbiornik zalewa się do końca, chyba, że klocki są na wykończeniu to można próbować. Cytuj
ska Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 Moje hample z tylu tez maja wiekszy skok klamki, moze nie az tyle ale jednak jest Cytuj
OrzelPiotr Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 No ja jeszcze nie spotkałem systemu, w którym nie ma różnic a tych kompletów trochę potestowałem - nawet nowe zalane przez producenta... wiec troszkę na tym wątku posiedzę. Cytuj
lucass3 Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 Ale bez jaj, 1 cm to ogromna różnica. Cytuj
grzechu2410 Napisano 19 Września 2014 Autor Napisano 19 Września 2014 Moim zdaniem ta roznica wynika z tego ze zużywa się część klamki która pcha tloczek i słychać taki "klik " Cytuj
lucass3 Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 Andrew by pewnie wiedział ale coś ostatnio mało się odzywa. Może napisz do niego na PW Cytuj
grzechu2410 Napisano 19 Września 2014 Autor Napisano 19 Września 2014 (edytowane) Po cichu liczę na jego wypowiedz Edytowane 19 Września 2014 przez grzechu2410 Cytuj
OrzelPiotr Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 to klikanie jest przy nowych klockach, pozniej stopniowo zanika, jakiś czas nie miałem - czyli nie było wyraźnego cyknięcia a ostatnio jak zmieniłem klocki na nowe znów się pojawiło. Cytuj
anthrax84 Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 A jedno pytanie... Jak odpowiedziałeś? Przy użyciu żółtego spacera czy czerwonego? Ja w swoich M596 jak odpowietrzałem przy użyciu żółego bloczka skok klamki był wyraźnie większy w porównaniu z drugim hamulcem. Postanowiłem odpowietrzyć jeszcze raz ale już z czerwonym spacerem. Problem ustąpił. Obie klamki mają ten sam skok. Trzeba tylko uważać, żeby nie zalać klocków przy tej metodzie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.