Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pewien problem z tylnym hamulcem ,objawia się tym iż prawa klamka potrzebuje większego skoku aby zacząć hamować niż lewa , ok 1cm dalej łapie . Odrazu mówię że klocki są wymienione na nowe z przodu jak i z tyłu , hamulce odpowietrzone poprawnie . Jedyny pomysł jaki przyszedł mi na myśl to między klocki, a tłoczki dać cieniutką blaszkę z puszki od piwa np. ?

Napisano

może podreguluj sobie klamkę śrubką oddalającą/przybliżającą.

weź pod uwagę że jest też coś takiego jak utrata sztywności na przewodach.. do tyłu masz +/- 140cm a do przodu +/-75, a to już ma prawo być odczuwalne.. No chyba że to 4 tłoczkowe deore ze stalowym oplotem przewodów...

Napisano

wg mnie to normalny objaw, dłuższy przewód hamulcowy, większa ilość płynu hamulcowego, inny stopień sprężenia płynu w celu zahamowania.

Piszę normalny, ponieważ , sam mam 596 , klamka działa podobnie jak u Ciebie, siła hamowania jest wystarczająca
 

  • Mod Team
Napisano

To jest dość dziwne, skoku obu klamek mają być zbliżone nie zależnie od długości przewodu. Ale chodzi ci skok jałowy? Czyli drogę klocek tarcza, a nie już zakres roboczy ?

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie. Nie ważne czy przewodu jest metr czy 10. to tak samo jak z linką i pancerzem. nie ważne jak długi jest pancerz, linka przesuwa sie tyle samo. Więc albo coś z klamką albo źle zalany układ.

Napisano

Długość przewodu wpływa na pracę klamki, jak by na to nie patrzeć to przewód również jest zbiornikiem więc między przewodami 0,5m a 1.2m zawsze będzie różnica, oczywiście nie 1cm skoku. Fakt faktem ja u siebie w dwóch zestawach 785 odczówam różnicę, pogłębia się ona przy różnym zużyciu klocków, kompensuje ją w pewnym sensie freestroke oraz wychyłem klamki. Większa ilość oleju nie załatwi sprawy bo i tak zbiornik zalewa się do końca, chyba, że klocki są na wykończeniu to można próbować.

Napisano

to klikanie jest przy nowych klockach, pozniej stopniowo zanika, jakiś czas nie miałem - czyli nie było wyraźnego cyknięcia a ostatnio jak zmieniłem klocki na nowe znów się pojawiło.

Napisano

A jedno pytanie...

Jak odpowiedziałeś? Przy użyciu żółtego spacera czy czerwonego?

Ja w swoich M596 jak odpowietrzałem przy użyciu żółego bloczka skok klamki był wyraźnie większy w porównaniu z drugim hamulcem.

Postanowiłem odpowietrzyć jeszcze raz ale już z czerwonym spacerem. Problem ustąpił. Obie klamki mają ten sam skok.

Trzeba tylko uważać, żeby nie zalać klocków przy tej metodzie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...