Bajer0 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Witam. To mój pierwszy temat na forum. W wakacje kupiłem rower KROSS Esprit 720. Obecnie ma przebiegu ok 350 - 400km. Wyposażony jest on fabrycznie w hamulce Avid DB1. Mam problem z jego regulacją z przodu. Wydaje mi się iż odległość klocków hamulcowych od tarczy jest zbyt mała przez co prawidłowe ustawienie hamulców jest niemalże niemożliwe. Ostatnio zabrałem rower do Krakowa. Na czas transportu zdjąłem przednie i tylne koło. Z ustawieniem tylnego nie było problemów, zaś przód co jakiś czas popiskuje. Łącznie odleglość z obu stron tarczy do klocków wynosi pewnie mniej niż 1mm. (z tyłu zaś spokojnie 1,5 - 2mm). Czy i jak mogę zwiększyć prześwit pomiędzy klockami? Pozdrawiam. Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 klamka nie jest luzna? zdejmij klocki i rozepchnij tloczki, jak nie pomoze to mozliwe ze za duzo plynu jest w ukladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Dokładnie, spróbuj rozepchac tłoczki tyko nie brutalnie i ostrymi krawędziami bo mogą się ukruszyc. Jeśli to nie pomoze to znaczy ze jest za dużo oleju i trzeba krople upuscic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bajer0 Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Witam. Dziękuję za odpowiedz. A czy mogę rozszerzyć klocki plastikową blokadą do hamulców? Ona z jednej strony jest "zaostrzona"? Drugie pytanie: zauważyłem, że klamki hamulcowe poza normalną pracą, czyli ściąganiem dzwigni do siebie mogą się również "odsunąć" w drugą stronę. Jaką to ma spełniać funkcję? Czy umożliwia to dostęp do jakiejś regulacji? Czy ma uratować palce przed urazem w razie wypadku? Pozdrawiam. Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Po pierwsze. Nie kombinuj z wciskaniem tłoczków z włożonymi klockami. Wyjmij klocki i dopiero wciśnij tłoczki. Dużo pracy nie kosztuje. Ja do tego używam dużego śrubokręta. Śrubokręt układam po średnicy tłoczka i kciukami naciskam zacisk. A w razie problemów z regulacją może przydać się szczelinomierz: http://blog.bosorowerem.pl/?p=1364 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Najlepiej wyjąć klocki, ja sobie wykombinowałem 2 pędzle z drewnianą rączką i wystarczy je cisnąć. Mamy pewność że z tłoczkami się nic nie stanie. Co do tego odsunięcia w drugą strone to na 100% nie wiem do czego to służy, ale Andrew pisał żeby się tym nie bawić bo łatwo zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bajer0 Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 A wyjęcie klocków to skomplikowany zabieg? Wystarczy wyjąć koło, zdjąć zabezpieczenie z trzpienia i wyjąc klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Nie trzeba wyjmować koła, wyciągasz to zabezpieczenie od klocków, i wyciągasz klocki do góry, bajecznie proste. Odkręcasz zacisk i możesz rozpychać. Chyba, że nie chcesz odkręcać zacisku to wtedy ściągasz koło i rozpychasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.