lukasz318 Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 moje wymiary wzrost 165cm noga 78 rower focus cayo evo 2.0 ultegra di2 rozmiar M 54cm kiera mostek etc. seria zrobiłem na nim 2,5t km i borykam się z problemem bólu pleców (odcinek lędźwiowy), odczuwam go dość wcześnie już po ok 1h jady, w domu na trenażerze 40min i jest ok, temat siłowni też przećwiczyłem był plan wzmocnienia pleców a zrobiłem masę (bez zbędnego zatłuszczenia mam go mniej niz gdy ważyłem 72kg teraz ważę 80kg a plecy bolą bardziej niż przed zaczęciem treningów na siłce - może to zbyt intensywne treningi co do wagi to wiem, że dużo ale nie chciałbym polemizować jestem zadowolony z wyglądu i ok 78kg zamierzam utrzymać oczekiwania: jazda szosówką wyłącznie dla przyjemności max 2-2,5h (mogę zrobić przerwę na odpoczynek) czy rama nie jest za duża? jest ale czy to bezpośredni powód bólu pleców, czy zmieniając mostek da się coś poprawić ma 8cm od obejmy do obejmy? mogę też zmienić treningi na siłce aby typowo wzmocnić plecy - mam ogarniętego trenera na pewno coś wymyśli zmieniałem też wysokość rury podsiodłowej i odległość siodełka (pomagał znany kol.z forum) więc to też mam ogarnięte poradźcie bo świta mi sprzedaż roweru ale boje się, że zatęsknię za szosą bo jeżdżę 95% asfaltami i jazda szosą poza bólem pleców daje mi najwięcej frajdy dla porównania jeżdżę 27,5 cube LTD 16,5 cala i jazda 2 godzinna nie stanowi większego problemu odczuwam minimalny ból pleców ale praktycznie nie zauważalny z góry dziękuję za poświęcony czas i wszelkie odpowiedzi Łukasz p.s. piszę ten wątek tutaj ponieważ wątek dotyczy szosówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Hej z tabelek jakie znalazłem w necie wychodzi, że rozmiar tej ramy dla Ciebie to raczej 50 cm. Podobne bóle w odcinku lędźwiowym miałem właśnie po dłuższych dystansach na przydużej ramie. Tyle, że miałem ramę za dużą o 2 cm i jakoś udało mi się to skompensować przesunięciem siodełka do przodu choć i tak nie było tak dobrze jak teraz, gdy ramę mam dobrze dobraną. Stąd obstawiałbym raczej ramę, Cayo to rama sportowa, nie turystyczna i siodełko masz wyżej niż mostek, zgadłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 cyt: "siodełko masz wyżej niż mostek, zgadłem?" zdecydowanie tak - zdjęcie w garażu na wysokość (krok) jest ok, myślałem że problemem jest długość rury górnej ale http://www.jensonusa.com/Focus-Cayo-Evo-20-Di2-CP-Bike-2013 wg. mnie nie ma istotniej różnicy między rozmiarem 51 - w taki bym teraz celował a 54 nie mam napinki na mega długie dystanse więc może te 54 da radę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Nie wiem jakiej zasady trzymałeś się wybierając rozmiar ramy i później regulując siodełko, ale ślepe sugerowanie się poradami i kalkulatorami może być zgubne. Każdy zbudowany jest inaczej i co dla jednego będzie dobre, dla drugiego nie koniecznie. Pisałeś że próbowałeś różnych wysokości siodełka, ale mimo to myślę że powinieneś sprawdzić jego poprawną wysokość nie według zaleceń, czy kalkulatorów, ale tak żeby było Ci wygodnie. Podstawą jest aby podczas pedałowania nie kołysały się biodra. Zwróć na to uwagę, 5mm niżej może mieć ogromne znaczenie. Zbyt nisko, lub zbyt daleko odsadzona kierownica też może być powodem bólu pleców, ale myślę że miałbyś wtedy również problemy z drętwieniem rąk, czy palców przez jazdę z rękami wyprostowanymi w łokciach. Kierownica nie ma regulacji wysokości, ale możesz spróbować obrócić mostek do góry nogami. Kierownica powinna podnieść się o 2-3cm. Jeżeli nadal nie będzie różnicy, to zostanie spróbować krótszy mostek, lub kierownicę z mniejszym wyprzedzeniem. Rama jest może minimalnie za duża, ale powinno się dać to skorygować. Oprócz bólu pleców odczuwasz jakikolwiek inny dyskomfort, choćby minimalny? Nie czujesz że siodełko lub kierownica mogłyby być na innej wysokości, kierownica jest za daleko, korby są za długie? Plecy bolą bo są nadwyrężone, pozycja na pewno nie jest wygodna. Jest jeszcze inny powód który przychodzi mi do głowy. Może masz problem z wrażliwością na przewianie. Spróbuj na próbę zasłonić plecy np. przy pomocy plecaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paziek Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Jeśli robisz "koci grzbiet" to spróbuj wypiąć klatę do przodu podczas jazdy - może bóle ustaną. Z mojego doświadczenia na siłce wynika, że te bóle zwykle są powodowane pracą pleców na boki, np. ja je odczuwam podczas wiosłowania sztangą, a na szosie mogę jechać cały dzień i będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz318 Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 pawelj5 BARDZO DZIĘKUJĘ! cyt:"możesz spróbować obrócić mostek do góry nogami" zrobiłem to zajęło mi to 3min i pierwsze wrażenie rewelacja, zrobiłem na szybko 30 km i zdecydowanie lepiej, plecy delikatnie bolały ale nie było to uciążliwe jak dotychczas po ok 20km drobny dyskomfort był odczuwalny ale jazda nadal była przyjemna, pozycja na rowerze jest diametralnie inna nie dość, że mi wygodnie to mam wrażenie, iż lepiej się pedałuje:) taka zmiana już mnie satysfakcjonuje a pozostaje jeszcze ustawienie siodełka i ew krótszy mostek cyt:"myślę że miałbyś wtedy również problemy z drętwieniem rąk, czy palców przez jazdę z rękami wyprostowanymi w łokciach przerabiałem ten problem na początku był bardzo dokuczliwy pomogło podniesienie kierownicy do góry i poprzestawianie siodełka, nie jest idealnie ale nieporównywalnie lepiej uwagi według których ustawiałem siodło i kierkę Na poczatek siodlo -> daj taka wysokość, ze jak korba jest na dole i biegnie jak przedłużenie podsiodlowej, to możesz bardzo swobodnie bez przechylania mieć stope wpieta i w poziomie, wtedy jak korba Pojdzie na dol, to będzie miał noge ugieta. Siodlo Przod/Tyl -> ustaw tak, ze jak masz korbe w poziomie, to kolano nogi wysunietej będzie na wysokości osi pedala (możesz spuścić sznurek z obciążeniem żeby sprawdzic) Kierownica -> przekręć aby manetki poszly do gory, ustawily się w linie pozioma z kiera w gornym chwycie Siodlo -> oczywiście poziomo nie wydaje mi się aby korby były za długie, i nie jestem wrażliwy na przewianie problem był w różnych rodzajach odzieży paziek Jeśli robisz "koci grzbiet" to spróbuj wypiąć klatę do przodu podczas jazdy - może bóle ustaną - jak mnie bardzo bolą plecy to wtedy się wyginam w drugą stronę - lekarz mi tak poradził na siłce staram się ćwiczyć mniejszym ciężarem a bardziej technicznie w ćwiczeniach które niepotrzebnie obciążają plecy zakładam pas, choć ogólnie na siłce się nie oszczędzam mam intensywne treningi ok 50 min + cardio 15 przed i 30 po oszczędzam dolny odcinek pleców na siłce bo nie chcę aby jedno ćwiczenie zepsuło mi cały trening plecy są słabe ale pomysł kol. pawelj5 z przekręceniem mostka dał nadzieję na realizację moich oczekiwań plecy wzmocnię a poprawiona pozycja pomoże je mniej obciążać ponownie dziękuję z pomoc, będę dalej pisał o swoich spostrzeżeniach pozdr Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 przy takiej różnicy wysokości na linii kierownica-siodełko zakładam że większość czasu jeździsz w chwycie opartym o klamkomanetki - możesz spróbować delikatnie obrócić kierownicę tak aby klamki poszły do góry - wtedy oprócz ich podniesienia zmniejszy się delikatnie odległość klamka - siodełko . jeśli siodełko masz jeszcze nie 'na max' do przodu też możesz je trochę przysunąć . ogólnie ustawienie pozycji na rowerze szosowym, amatorską metodą prób i błędów, to ciekawe doświadczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Jak poprzednicy: masz za długą ramę i jesteś za bardzo wyciągnięty - stąd ból. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.