Skocz do zawartości

[Koła] Pękające szprychy w Kross Trans Solar-proszę o pomoc


andrzej1976

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem nowy na forum i jeśli pytanie moje się powtarza  to proszę mi wybaczyć.Mam taki problem - jestem posiadaczem trekinga firmy Kross Trans Solar , którego zakupiłem w marcu tego roku, i przejechałem nim około 4 tys km , ale niestety ostatnio pękają mi szprychy.Pierwszy raz stało się to na wyprawie rowerowej po krajach nadbałtyckich .Po przejechaniu około 1000 km pękła mi szprycha w tylnym kole za zagięciem łębka od strony piasty.Bez jednej sprzychy musiałem jeszcze przejechać 400 km , to wydawało mi się nic poważnego biorąć pod uwagę że ja ważę 82 kg i sakwy ważyły 30-35 kg pomyśłałem sobie żę może się zdarzyć coś takiego.Po przyjezdzie do kraju poszedłem do serwisu rowerowego i sprzycha została wymieniona i koło wycentrowane.Niestety po przejechaniu 100-150km  znów pękła kolejna szprycha nie ta sama ale w ten sam sposób, ponownie udałem się do tego samego serwisu i znów przeprawodzone ten sam zabieg.Myśłałem ze już to się wiecej nie powtórzy , jednak się myliłem, wczoraj po przejechaniu od ostaniej wymiany około 100 km  znów mi pękła szprycha też nie ta sama ale inna ale również w ten sam sposób.Proszę o jakieś wasze wskazówki czym to może być spowadowane.Dwie ostanie szprychy pękły gdy nie miałęm żadnych sakw z tyłu , i jeżdziłem raczej po asfalcie i trochę po szutrze.Czy jest wina może tego serwisu że nie potrafi tego dobrze naprawić, wspomnę że mieszkam w Radomsku woj.łódzkie i śą tu tylko dwa serwisy rowerowe, może znacie jakiś serwis rowerowy lub człowieka w oklocach Radomska,Częstochowy lub Piotrkowa który się zna na tym dobrze.Bardzo proszę o jakieś wasze sugestie i wskazówki jak rozwiązać ten problem-pozdrawiam i czekam na odpowiedż

Napisano

Skoro jeździłeś 400 km bez 1 szprychy to mocno nadwyrężyłeś pozostałe i teraz będą pękać , jak wymienisz kilka/kilkanaście to potem ten proces się zatrzyma.

Serwis wymieniając 1 szprychę na pewno robi to dobrze, pytanie jeszcze czy zlecasz też centrowanie koła i czy to tez tam jest robione.

Napisano

Ma znaczenie, zwłaszcza w połączeniu z tymczasowym podcentrowaniem koła  lub nie.

A hasło klucz to zmęczenie materiału.

Jasne - zaplecenie na nowo pomoże, bo wymieniamy szprychy, podobny efekt ( prawie) da wymiana np.co drugiej szprychy.

 

Teraz pytanie @beskid - skoro koło jest źle zaplecione od początku to dlaczego dopiero po 4000 i pęknięciu pierwszej szprychy zaczęły lecieć kolejne...

Napisano

Bo generalnie są do dupy i już nie wytrzymują. Żle złożone koło nie zaczyna się zypać od razu. To jest proces i pewnie się zaczął. Dziesiątki razy miałem wręcz pourywane szprychy więc centra była większa niż przy pęknięciu i po wstawieniu nowej było normalnie. Przy czym koło bez tej jednej dostawało nieżle w tyłek.

 

Miałem nie tak dawno przypadek identyczny z kołem tylnym, które zaczęło mi się sypać po niecałych dwóch sezonach. Też co drugi wypad pękała jedna z szprych przy kołnierzu piasty. To co się sprawdzało w innych czyli każdorazowa podmiana szprychy nic nie dawało. Dwukrotny nowy zaplot z dwukrotnie też innymi szprychami też nic nie dawał. Winną stała się obręcz i to też trzeba brać pod uwagę chociaż to rzadki przypadek.

Napisano

BikoBiko

Gadu gadu, a bez wymiany wszystkich szprych i tak nic z tego koła nie będzie ... i nie wstawiaj tu kitu o wymianie co drugiej czy innych półśrodkach.

Napisano

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi , właśnie w czwartek odebrałmem rower od serwisanta, zdedydowałem się na wymiane we wszystkich szprych na grubsze .Serwisant twierdzi że teraz juz powinno być ok ,ale to sie okaże po kilku przejażdzkach- jeszcze raz dziękuje za wasze sugestie podrawiam

Napisano

 

 

  W dniu 14.09.2014 o 12:23, BikoBiko napisał:
Teraz pytanie @beskid - skoro koło jest źle zaplecione od początku to dlaczego dopiero po 4000 i pęknięciu pierwszej szprychy zaczęły lecieć kolejne...

 

To, że pękła szprycha po 4 tyś km to normalne - może się zdarzyć. To, że zaczęły pękać kolejne to wynik niewłaściwego centrowania (przesilenia) szprych. @andrzej1976 pisał o tym - szprycha została uzupełniona w serwisie i koło wycentrowane. Ja miałem to samo. Po tym jak kolega mi wycentrował koło "na oko" (bez tensometru), szprychy zaczęły się sypać jedna po drugiej.

Napisano

 

 

  W dniu 23.09.2014 o 17:43, mklos1 napisał:
To, że zaczęły pękać kolejne to wynik niewłaściwego centrowania (przesilenia) szprych.

A ja uważam inaczej, choć każdy przypadek może być inny.

Sam miałem tak w budżetowym rowerze, ze po pęknięciu pierwszej szprychy zaczęły lecieć kolejne.

A szprychy sam zakładałem i centrowanie ograniczało się zawsze tylko do miejsca w okolicy pękniętej/wymienianej szprychy - innych nie było potrzeby ruszać.

Dla mnie jest jasne, ze jak pęka szprycha to naprężenia inaczej rozkładają się w kole, a jak się jeszcze jeździ na takim kole to te naprężenia się kumulują również "zmęczeniowo" w pozostałych.

Dlatego dla mnie jest niedopuszczalne jeżdżenie bez jednej szprychy - trzeba jak najszybciej uzupełniać.

To, ze serwis przy centrowaniu może tez spaprać to inna sprawa, a obie te rzeczy mogły akurat mieć miejsce w tym przypadku - tzn. pierwsza opisywana na 100%

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.