MariuszXXX Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Kilka dni temu kupiłem Rebe Sl, amortyzator wykorzystuje 80mm skoku z 100, reba tak już ma czy może być z nią coś nie tak ? (w dolnych goleniach jest po 15 ml oleju) Jest jeszcze opcja, że jest ustawiona na 85mm a poprzedni właściciel o tym nie widział, jest możliwość sprawdzenia bez rozbierania sprężyny powietrznej ? np. przez pomiar wysokości górnych goleni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 W jakich warunkach sprawdziłeś, że wchodzi tylko na 80 mm? Gdybyś ją byle czym lub naciskając na kierownicę mógł wcisnąć do oporu to najechanie na przeszkodę przy 30-40 km/h skończyło by się bardzo źle i dla amortyzatora i dla Ciebie. Końcówkę skoku zawsze bardzo ciężko wcisnąć nie bez powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 sprawdzałem w terenie, zjazdy, korzenie, dziury itd. przy różnych ciśnieniach oczywiście nie za niskich, rozumiem, że nie powinien wciskać się do końca, ale czy te 2 cm które zostają to nie za dużo, pytam ponieważ myślałem że powinien wykorzystywać około 90mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Zmierz poprostu ile mm wystają górne lagi z dolnych i będziesz wiedział ile masz skoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Nie wiem który to rocznik ale mniejsza z tym. W mojej musi być naprawdę ostro aby opaska zatrzymała się gdzieś w okolicy poniżej 2 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Rocznik 2008, górne golenie mają 105mm więc domyślam się że skok jest ustawiony na 100, mam rację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Mi sie bardzo często czerwony oring zatrzymuje zaraz przed koroną. Aby wyeliminować nadmiar oleju spuść powietrze i sprawdź czy widelec sie chowa do spodu. Jak nie to trzeba go rozebrać, jeżeli sie chowa znaczy że musisz sie pobawić regulacją widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Spuściłem powietrze i chowa się dokładnie na 85mm, możliwe że właśnie taki skok jest ustawiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Więc masz skok 80mm. Jeżeli przy chowaniu towarzyszy charakterystyczny stuk to na 100%, jeżeli nie ma stuku a wyraźny opór, możliwe ze olej sie przelał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Jest tak jak mówisz przy samym końcu jest delikatny stuk. Na dniach zajrzę do środka żeby się upewnić i ewentualnie wyjąć dystans. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Dziś rozebrałem wideł, w sprężynie jest jedna podkładka czyli skok jest ustawiony na 100mm, mogłem się mylić z tym stukiem, pierwszy raz mam reber. Jakieś kolejne rady ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Przeczytaj jeszcze raz co napisał @seraph i ja i wyciągnij wnioski. Ja wolisz szukać dziury w całym po stwierdzeniu, że komuś dobija praktycznie pod koniec goleni to już Twoja sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Tak czy inaczej bez powietrza widelec o 100mm skoku powinien się schować o 100mm i zależnie od konstrukcji powinno zostać od 3-5mm do 10-15mm lub wiecej do korony. Jeżeli widelec sie chował tylko o 85mm to nie jest to 100mm ... Mój revel dojeżdża uszczelkami niemal do samej korony, zostaje ok 3mm. czyli chowa sie jakieś 149mm. +/- kilka mm ok ,ale od 100 do 85 jest więcej niż kilka. jaką grubość ma podkładka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 złożyłem już amortyzator i nie bardzo mam jak zmierzyć ale wygląda tak jak na zdjęciach w temacie dotyczącym serwisu (grubość około 15-20mm). Jutro zobaczę do tłumika czy nie ma za dużo oleju. Mam jeszcze jedno pytanie, gdy napompuję w negatywnej takie samo ciśnienie jak w + widelec zaczyna się zapadać o kilka mm, z tego co wiem jest to normalne ale przy wyższym ciśnieniu w negatywnej o 20 psi a nie równym. To jakaś anomalia czy może się tak dziać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2014 W zasadzie przekroczenie pozytywnego cisniena skutkuje zapadaniem widelca. Im mniejsza komora, czyli im mniejszy skok, tym margines jest węższy. wiec nawet juz 5 psi może powodować delikatne zapadanie le różnice mogą być spowodowane stanem widelca, świeżo po serwisie prędzej sie zacznie zapadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariuszXXX Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 (edytowane) Zlałem olej z tłumika i o dziwo nie jest go za dużo ale za mało, wylałem równe 90ml pewnie z 5 zostało w goleniach i na tłumiku co dale 95ml a według manuala do reby sl wlewa się 110 ml, pewnie ktoś się pomylił i wlał tyle ile powinno był w sidzie czyli 94/96 ml. Gdy wlałem 110 ml to okazało się że przy końcu wkręcania olej zaczął wylatywać, czyli jest go za dużo, możliwe że zostało jeszcze coś w środku ? Nie zdejmowałem goleni, wyciągnąłem tylko tłumik. Wszystko już się wyjaśniło, w goleni zostało jeszcze 20 ml oleju więc było go za dużo, zlałem wszytko i wlałem około 105 ml, teraz amortyzator bez powietrza ugina się na 95mm czyli tak jak powinien. Temat do zamknięcia. @Puklus dzięki za pomoc. Edytowane 17 Września 2014 przez MariuszXXX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.