Eftrzy Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Witam wszystkich,W tym tygodniu przyszła do mnie paczka z rowerem. Złożyłem wszystko wg instrukcji. Wszystko śmiga, jednak mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników:- wg instrukcji przykręcając kierownicę należy najpierw dokręcić 2 górne śruby z momentem 8 Nm "tak aby nie było szpary", a następnie dolne. Jak tak zrobiłem to dolnych śrub nie da się już tak dokręcić i na dole jest szpara(foto) - na stronie canyon.com jest napisane, że przedni i tylni amortyzator mają 110mm skoku. Jak liczy się skok w tylnym amortyzatorze, bo tłok nie ma 11cm, do tego po wpisaniu na stronie foxa id amora wyskoczyły mi jakieś rozmiary rozmary np. 5.5 x 1.00- podczas ustawiania SAGu przy tylnim amortyzatorze zauważyłem, że tłok jest pokryty jakby olejem. Nigdy co prawda nie miałem do czynienia z fullem, ale olej na tłoku to chyba nic dobrego? Z góry dziękuję za wyrozumiałość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Z tyłu zawieszenie ma przełożenie, tak dobrane żeby przy danym skoku tylnego amortyzatora (np 50 mm) koło podniosło się o 110 mm ... olej na tłoku jest normalnym zjawiskiem. Jeśli chodzi o kierownicę to jakaś szpara zawsze zostaje, możesz delikatnie popuścić górne śruby a do kręcić dolne tak żeby obydwie szczeliny miały taką samą szerokość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eftrzy Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Ok, dziękuję za odpowiedź. Szczerze mówiąc myślałem naiwnie że skoro pompuje się amortyzator to nie ma w nim oleju rozumiem zatem że co jakiś czas trzeba ten olej wymieniać tak jak w przednim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Tylny amortyzator potrzebuje przeglądów tak jak przedni, tym bardziej, że pracuje na wyższym ciśnieniu. Pompuje się komorę powietrzną, a olej jest w tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eftrzy Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Dzięki bardzo za błyskawiczne odpowiedzi. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Tak to wygląda w środku : http://www.forumrowerowe.org/topic/118364-serwis-dampera-fox-float-rp23-rp2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 - wg instrukcji przykręcając kierownicę należy najpierw dokręcić 2 górne śruby z momentem 8 Nm "tak aby nie było szpary", a następnie dolne. Pisał to jakichś matoł i nigdy nie rób w ten sposób. Najpierw dociągasz delikatnie górne i zaraz dolne. Wszystko na przemian tak aby siły rozłożone były równomiernie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eftrzy Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Pisał to jakichś matoł i nigdy nie rób w ten sposób. Najpierw dociągasz delikatnie górne i zaraz dolne. Wszystko na przemian tak aby siły rozłożone były równomiernie. Tak też myślałem, zawsze dokręcałem równomiernie na krzyż, teraz też tak zrobię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.