TomiRes Napisano 12 Września 2014 Napisano 12 Września 2014 Mam opony Continental Cyclocross Speed 622-42 . Założone na obręcz 622-14. Po ok 1000km zaczynają wychodzić nitki przy obręczy. Czy to jest normalne ? Może obręcz zbyt wąska ? W załączeniu fotki.
mklos1 Napisano 12 Września 2014 Napisano 12 Września 2014 Obręcz z pewnością jest zbyt wąska na takie opony. Nitki nitkami. Nie widać, aby z oponą działo się coś niepokojącego - bynajmniej na zdjęciach.
MokryxD Napisano 12 Września 2014 Napisano 12 Września 2014 Ta opona wygląda na zleżałą/sparciałą. Wg mnie to końcówki jej żywota.
TomiRes Napisano 12 Września 2014 Autor Napisano 12 Września 2014 Opony kupiłem w tym roku i raczej nie widać po nich leżakowania. Sądzę że to problem z małą szerokością obręczy. Pytanie czy te wychądzące nitki ( bandaż ) jest bezpieczny do jazdy ? Czasem lecę nawet 70km/h - więc mam obawy.
mklos1 Napisano 12 Września 2014 Napisano 12 Września 2014 @@MokryxD, Takie pęknięcia na powierzchni to norma. Wszystko zależy od tego jak się przechowuje rower i pod jakim ciśnieniem jeździ.
ugupu Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Czasem lecę nawet 70km/h - więc mam obawy. Moim zdaniem te opony są już mocno niepewne. Gdybyś jeździł jak emeryt albo przeciętny sakwiarz max 20-30km/h to nie ma problemu natomiast nie bardzo wyobrażam sobie co mogłoby się stać gdyby na opona walnęła przy 70km/h. Znaczy wyobrażam sobie aż za dobrze i dlatego ja bym się tych gum pozbył.
ezios Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Kolega kupił king race i robi się tak samo chociaż dopiero się pokazuje. Ja na hurricanach schwabla przy 4 atmosferach oraz sakwami i fotelikiem rowerowym(z dzieckiem) zaczynają tak puszczać nitki na boku opony. A zaczęły puszczać przez obciążenie. Moim zdaniem ogólnie mogłaby być lepsza jakość takich opon. Gdy założę zimówki spróbuję je zareklamować w sklepie. Jak zmienisz to spróbuj reklamować.
TomiRes Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 Pomyłka - opona ma szerokość 622-35 na obręczy 622-14. Myślałem że to wina zbyt wąskiej obręczy. Jednak widzę że nie tylko z moich gum wyłazi bandaż. Głównie jeżdżę po asfaltach ale bywa że zjadę przez las , łąkę , polne ścieżki . Dlatego opon na węższe raczej nie chcę zmieniać. Ale czy jest sens zmieniać obręcze ( Alexrims AT450 622-14 ) na szersze pod te opony ? Jeżeli tak to co polecacie ?
mklos1 Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Tutaj masz rekomendowane szerokości opon dla danej obręczy: http://www.schwalbe.com/en/reifenmasse.html
parmenides Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Moje schwalbe ultremo zx też się pruły już po pierwszym tysiącu kilometrów, ale przejeździły już do tej pory ponad 10 k km. Także moim zdaniem pełny luz.
kniaz Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Nic nie zmieniasz, jeździsz, a jak bieżnik zetrze się tak, że zaczniesz łapać gumy, wtedy zmieniasz opony.
djwiocha Napisano 14 Września 2014 Napisano 14 Września 2014 U mnie na Fat Albertach 2,4" na Double Tracku też to mam i się nie przejmuję. Tyle że u mnie są też lekko poprzycierane na ściankach od jazdy na o wiele za niskim ciśnieniu
mklos1 Napisano 14 Września 2014 Napisano 14 Września 2014 Trzeba pamiętać jak zbudowana jest opona... To trzyma oponę to tak naprawdę oplot. Gdyby porównać to do samochodu, to guma jest lakierem na blacharce.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.