Skocz do zawartości

[opony] różnica między 28" a 29"


OutOfMemory

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Nie mam w tym temacie żadnego doświadczenia, chciałem prosić o pomoc.

 

Na tyle, na ile rozumiem angielski opona 29" jest przeznaczonona na tę samą obręcz co 28". Tu na forum poczytałem o kompatybilności opony z obręczą.

 

Chciałem się jednak dopytać, czy średnica zewnętrzna całego koła 29", to będzie owe 29"? Czy też każda opona 29" może mieć inną średnicę?

 

Pytam, bo chcę kupić rower krossowy z oponami 1,5". Niestety na drogach w mojej okolicy, te opony nie sprawdzają się zbyt dobrze, natomiast 2,1" radzi sobie z nimi bardzo dobrze. Nie mam jednak pewności, czy uda mi się upchnąć oponę 29", a nie mogę znaleźć opon 28" na piaszczyste drogi.

Napisano

Z obręczą da radę, ale większa opona może nie zmieścić się w ramie / widelcu. 29 to nazwa marketingową dla 28 z grubą oponą.

 

Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!

Napisano

 

 

chcę kupić rower krossowy z oponami 1,5". Niestety na drogach w mojej okolicy, te opony nie sprawdzają się zbyt dobrze, natomiast 2,1" radzi sobie z nimi bardzo dobrze. Nie mam jednak pewności, czy uda mi się upchnąć oponę 29", a nie mogę znaleźć opon 28" na piaszczyste drogi.
To może weź 29era z turystyczną geometrią i wtedy dobieraj oponę? Będziesz miał pewność, że duża opona wejdzie (bo będzie fabrycznie :P), a na "mniejszą" zawsze możesz zmienić.
Napisano

 

 

To może weź 29era z turystyczną geometrią

a na czym polega turystyczna geometria? Czy wystarczy opierać się na tej wirtualnej odległości między siodełkiem a kierownicą, czy są jeszcze jakieś inne parametry które o tym decydują?

Szczerze mówiąc nie umiem czytać tych kątów i długości poszczególnych rurek i podziwiam gości, którzy piszą o nowym rowerze, że zachwyca ich o 1 cm krótsza jakaś rurka, co da im to czy tamto. A widzą tylko specyfikację.... 

Napisano

 

 

a na czym polega turystyczna geometria?
Jeśli chodzi Ci o relację długości i kątów poszczególnych rurek, to... patrz niżej ;) W praktyce sportowa geometria oznacza dość mocno pochyloną pozycję rowerzysty, a turystyczna jest bardziej wyprostowana.

 

 

 

nie umiem czytać tych kątów i długości poszczególnych rurek i podziwiam gości, którzy piszą o nowym rowerze, że zachwyca ich o 1 cm krótsza jakaś rurka, co da im to czy tamto
Spoko, ja też ;) W sumie wypadałoby w końcu to ogarnąć, ale ciągle coś przeszkadza...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...