Skocz do zawartości

[opony] 2.4 przod i 2.2 tyl ? 29''


lukas1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heja, mam maly problem , nowe kola juz zamowione :-)

A teraz zostal problem tube vs tubless ?

oraz zestawienie opon, myslalem o tak ( moja waga to 108kg)

 

Przod - Continental Mountain King ProTection 2.4" Black Chili
Tyl - Continental Mountain King ProTection 2.2" Black Chili

 

czy nie lepiej na odwrotnie bo przeciez nic nie wyszło ciezsza od przodu?

 

pozniej nowe tarcze i zapiecia QR - oj te rowery to niekonczoca sie przygoda z portfelem :-)

 

 

 

Napisano

 

 

czy nie lepiej na odwrotnie bo przeciez nic nie wyszło ciezsza od przodu?

 

Nie rozumiem :sweat:  Ale jeśli różny balon opony to tylko szersza z przodu. Szersza opona to lepsza trakcja - więc przód, a węższa to niższy opór toczenia - tył, bo tam głównie o opory chodzi.

 

No i co Cie powstrzymuje przed bezdętką?

Napisano

No wlasnie nie jestem pewny, nie jest tak ze jak na bezdetce zlapie kapcia nazadupiu to jestem uziemiony? oraz czy nie trzeba sie z tym za bardzo troszczyc?

Z detka staje sciagam kolo ii wymieniam i jade dalej plus duzo taniej.

 

Koles skladjacy mi kola namawia mnie na uzecue bezdetek hmmmmmm...

 

Jezeli chodzi o wage to spoko bo az taki to nie jestem :-)

 

MIOze zeby bylo po rowno to wezme Specialized Purgatory 2.3 na przodi tyl

 

 

Napisano

Przecież po to jest mleko w oponie bez dętki żeby uszczelniało przebicia. Łapiesz kapcia to w dziurę wpływa mleko i lateks w nim zawarty łata uszkodzenie. Zwykle ubytek powietrza jest minimalny. No chyba, że dziura jest konkretna, albo rozedrzesz oponę, ale wtedy nawet dętka nie pomorze :bye2:

Zawsze możesz nawet mając bęzdetki wozić dętkę na wszelki wypadek i nie będziesz uziemiony.

 

Główną zaletą bezdętki jest to, że można jeździć na sporo niższym ciśnieniu ( z przodu to nawet w okolicach 1 bara), więc jeśli nie ciągnie Cię do takich ciśnień to może rzeczywiście szkoda zachodu.

 

Z troską to jest tak, że kłopotliwe może być uszczelnienie - zależy od opon, bo jedne uszczelniają się chętniej inne mniej. Jeśli często łapiesz kapcie to często będziesz musiał uzupełniać mleczko. No i traci ono swoje właściwości z czasem.

 

A co do opon to ogólnie zaleca się różny bieżnik na przód i na tył. To, że większość rowerów ma takie same opony o obu kołach to tylko dlatego, że tak jest taniej i łatwiej :teehee:

Napisano

hej , przemyslalem za i przeciw i wlasnie potwierdzilem u budowniczego ze biore na normalnych detkach.

 

Teraz czekac i myslec jakie opony- obecnia mam 2x29x2.1 Specialized Ground Control

ale mysle o czyms szerszym- rowniez z powodu wagi okolo 108-110 kg

Napisano

witam

co myslicie o takim zestawieniu

 

Tyl

Continental Race King ProTection 29x2.2

Przod

Continental Trail King ProTection 29x2.4

 

Obie z Black Chili

wychodza taniej niz Np Specialized Purgatory i wydaje mi sie z emaja lepsze parametry

Napisano

 

 

Nie rozumiem Ale jeśli różny balon opony to tylko szersza z przodu. Szersza opona to lepsza trakcja - więc przód, a węższa to niższy opór toczenia - tył, bo tam głównie o opory chodzi.

 

 

 

Mniejsze opory toczenia maja szersze opony, a nie wezsze.

 

to jak

Napisano

Na twardym podłożu mniejsze opory maja opony wąskie i twardo napompowane (jak w szosówkach). Sytuacja zmienia sie przy jeżdzie np po piachu. Wąska opona zapada się i musisz ją "pchać" przec piasek.Tak jakbyś brnął po sypkim śniegu zakopany po pas. A szeroka opona z małym cisnieniem nie zapada się (bo ciężar rozklada się na większą powierzchnię), trochę jakbys po sniegu jechal na nartach czy szedł z rakietami.

W "normalnych" warunkach mozna przyjąć, ze wąska opona to nizsze opory toczenia.

Napisano

Przy tym samym cisnieniu wezsza opona ma wieksze opory toczenia. Szersze za to maja o wiele wieksze opory powietrza.

I zgadzam sie, ze trakcja na przodzie jest wazniejsza niz trakcja z tylu. Uslizg tylnego kola latwiej opanowac niz przedniego.

Napisano

dzieki chlopaki

 

terz co do bierznika czy macie jakies doswiadczenie za tymi oponami ( jezdze 50%llesne i szutry  oraz 50% asflat)

 

Tyl

Continental Race King ProTection 29x2.2

Przod

Continental Trail King ProTection 29x2.4

Napisano

Mniejsze opory toczenia maja szersze opony, a nie wezsze.

Nie mieszaj już... Ciekawe czemu w kolarzówkach mają takie cieniutkie opony, nie? Zresztą o oporach to zgodnie z fizyką im większa część opony styka się z podłożem tym analogicznie opór jest większy, jednak zyskujesz na przyczepności.

Napisano

Bo im szersza tym wieksze opory powietrza, a peleton jezdzi 40km/h i wiecej wiec ma to wieksze znaczenie niz opory toczenia. Poza tym opory toczenia polegaja na uginaniu sie scianek bocznych opony, a nie na tarciu o podloze.

Napisano

 

 

Poza tym opory toczenia polegaja na uginaniu sie scianek bocznych opony, a nie na tarciu o podloze.

 

Musiałem dużo wagarować w szkole bo o takich prawach fizyki nie słyszałem ... Opory toczenia to opory toczenia czyli związane z tarciem o podłoże .

Napisano

opory oporami a ja zapytam o tyl Mountain King II VS. Race King ?- Obie z Black Chili i Protection

 

Bo przod to MKII po poradzie kolegi i bedzie 2.4

 

na tyl te 2.2 ( choc niw wiem czy ni elepsza by byla tez 2.4- tu chodzi o moja wage okol 110kg)

Napisano

Punkt 3.

 

Do autora tematu - dlaczego myslales o 2.2 z tylu? Z uwagi na wage opony?

Co do modeli opon nie pomoge, bo zapewne nie jezdze w podobnym do Ciebie terenie ani nie mam tez doswiadczen z Conti.

Napisano

Hej, nie myslalem z uwagi na wage ale jedynie wlasnie o tym oporze ( zrobil sie metlik w glowie tweraz)

ale z drugiej strony czy ladujac na tyl tez 2.4 nie bede troche bezpieczniejszy( dalej przypomne o mojej wadze okol 110kg)

 

teraz mam 2.1 tyl i przod i czaami wydaje mi sie na zakretach ze tyl odplywa lekko, fakt ze nowe obrecze beda szersze to i jak byl wladowal do szerszych obreczy takie 2.4 na tyl to bylby stabilniejszy wydaje mi sie

 

Napisano

Szerokie obręcze,kapeć 2.2 i wystarczy,nic więcej nie potrzebujesz wagę masz baaardzo słuszną więc radzę się zastanowić nad jej zrzuceniem najpierw a dopiero myśleć o lekkich komponentach,a czemu?? a temu że każdy chce lajtować rower zamiast swojego ciała bo to na nim jest największe zbicie wagi,opory toczenia,tarcie itp. pierdalamenty schowajcie sobie do kieszeni,jak masz dobrą łydę to nawet na Fat-bajku pociśniesz jak szalony,faktem jest że na niskich ciśnieniach w terenie pojedziesz szybciej i z lepszą trakcją,natomiast w równym i twardym pojedziesz szybciej na nabitym mocno taka jest zasadnicza różnica mocno i słabo,ciśnienie regulujesz sam tak jak tobie odpowiada w danym terenie,im lepsza mieszanka gumy tym lepsza wytrzymałość ścianek bocznych w oponie ale ścieralność gumy znacznie większa i szybko opona znika,z uwagi na to że nie jesteś PROsem i w maratonach nie jeździsz to zalecam ci normalną dętkę bo na wadze i tak nie odczujesz tego oprócz szarpnięcia po kieszeni,przez 3 lata przerobiłem kilka różnych opon o różnym stopniu mieszanki gumy,bieżniku,firm,ciśnieniach oraz wielkościach i najlepiej wypadały Geaxx Barro Racer Kevlar zwijane i Specialized Ground Control,Race Kingi to nędza tak samo jak Schwalbe i Maxxis,na chwilę obecną śmigam na Specialized Ground Control 2.1 z przodu i WTB Stout 2.3 na tyle z niskim ciśnieniem i czuję się na niej jak na miękkiej kanapie :laugh:  :laugh:  

Napisano

Dzieki Darek,

 

Moje te 2.1 to wlasnie Specialized Ground Control a waga to chlopie i tak sukces bo w ostatnie 3 lata zlecialo 28 kg a jak zaczalem bajkowac to polecialo 5kg teraz w sumie jest rowno 109 :-) wiec juz jakis sukces ale to wszytko przy wzroscie 200cm :-)

 

dlaczego sadzis ze conti to buble ( mowie o tych wersjach z black chili i boczna ocgrona ProTection) ?

Specialized Ground Control widze tylko w rozmiarze 2.1 ale Specialized Purgatory sa juz 2.3 czyli moze to najlepszy kompromis pomiedzu2.2 i 2.4

A co z waroscia TPi np Spece maja 60 Tpi a conti 240 ( ale w 4 warstwach) wiec chyba to samo, sorki Purgatory maja 120 TPI .

czy wieksza warosc to nie lepiej?


Albo opcja bo widze ze sa spece ground control 2.3

 

i np

 

Spec Ground na tyl 2.3

Spec Purgatory na przod 2.3

 

???

 

Napisano

Owszem im większe oploty boczne tym lepiej dla ścianki ale to tylko czysta teoria i wie to każdy kto jeździł w trudnym kamienistym terenie górskim w którym wystające kamienie potrafią dotkliwie pociąć oponę i jej ścianki że po jednym przejeździe opona nadaje się do kosza,Conti są tak mułowate że nawet szkoda mi mówić o nich i nie wiem co widzą w nich inni tak rewelacyjnego  :icon_confused: ,przyznam że waga 109 kg na wzrost 200 cm to chyba normalna waga aczkolwiek widywałem lżejszych  :icon_lol: ,moja propozycja jest taka abyś najpierw pojeździł na Specach GK i po pewnym czasie ocenisz czy potrzebujesz czegoś szerszego wybór jest olbrzymi,ja jestem bardzo zadowolony z GK są zwinne i szybkie 

Napisano

pogrzebalem troch w specu i znalazlem jeszcze ) poniewz w sumie duzo uzywam, tez asfaltu)

takie cuda dosc ciekawe ( na uzywanie w duzej ilisci na asfacie chyba so idealne)

-Renegade control  2.3

-Compound control 2.3

 

Pisalem tez ( znalalem ostatnio ptzypadkowo) Specialized Concept Store i polecili mi ale bardziej na jesien i teren

tyl to Ground control 2.3 i przod to Purgatory Control 2.3

 

 


Specialized renegade control 2.3

 

spec_0010_6025_11_m.jpg

 

chyba typowe na sfalt to

Specilized Compoud

 

spec_compound_13_z.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...