Carbon Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 (edytowane) Cześć Wszystkim, Mam pytanie do użytkowników amortyzatorów Suntour NRX. Posiadam wersję z blokadą na kierownicy, amortyzator kupiłem jako nowy do składanego obecnie roweru. Jest to wersja sprzed 3 lat. Problem polega na tym, że podczas odbijania amortyzatora, tj. np. podczas szybkiego podnoszenia przedniego koła, jest głośny stuk. Na chwilę obecną nie chcę rozbierać go, mogę go jeszcze zwrócić. pytanie co powoduje ten hałas? Posiadałem już wiele amortyzatorów i nigdy się nie spotkałem z takim problemem. Dla porównania posiadam również nowego spęzynowego NEX, który odbija bardzo cicho. Proszę o sugestie w temacie. Ps. czy ktoś z Was posiada manuala dla tego modelu? (model olejowo, sprężynowy) Pozdrawiam. Edytowane 11 Września 2014 przez Carbon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 Albo jest to negatywna jeśli amortyzator był chociazby rozkręcany w sklepie albo kartridż- nie wiem o co z nimi chodzi ale po prostu czasem to coś co wraca, nie wiem tłok albo coś stuka. Jakbyś go wykręcił to byś zobaczył jesli to on Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 (edytowane) Witaj. Zmierz sobie jaki masz skok, bo sam prowadzę serwis Suntoura i bardzo często klienci przychodzą z tym właśnie problemem mając zbytnio wydłużony skok amorka. Zmierz długość od uszczelki przeciwkurzowej do korony. Max. skok powinien wynosić 73mm. Możliwe że ten amorek co kupiłeś ma za duży skok i podczas odbijania problem jest stukania w kartridzu z powodu że ma ograniczoną długość Edytowane 12 Września 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 (edytowane) A jak go zmienejszyc ? Moj xcr ma 110 wysokości a mial kiedys 110. Czyli przez to stuka zakladajac ze nie jest to negatywna ? I nie do tematu do activi. Jak to jest ze Duro nie stuka a wystarczy wyciagniecie i wlozenie sprężyny juz tak ? W fabryce jakos magicznie składają ? Wystarczyl kawałek opony zamiast tej podkladki na negatywnej i jest ok. Edytowane 12 Września 2014 przez Bejker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 AAA!!! no też o tej podkładce gumowej zapomniałem w tej szpilce gdzie są sprężyny negatywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Najlepiej zrobić to z opony i zrobić ciasna dziurę żeby ciężko to bylo nalozyc. Wracając do pytani:przed wyciągnięciem sprężyny jest ok po wyciagnięciu stuka. Co jest ? Kolega mial wadliwy tlumik w Duro wiec odeslal na gwarancje. Dostal nowa sprężyny i tlumik i tez nie stuka. Są jakies specjalne sposoby skladania ? Czy to zalezy Np. Od tego ze w tlumik sie Np. Troche ta blokada przesunela przez co amor jest wyższy a sprezyna trochę luźniejsza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 (edytowane) Dziękuję Wam za odpowiedzi. Najprawdopodobniej jest to tłumik olejowy. Z tego co patrzyłem wg specyfikacji mam wersję nierozbieralną (w jakich modelach jest rozbieralny tłumik olejowy?) U siebie mierząc od końca uszczelki do korony widelca (wystające golenie anodowane) mam 92 mm. Tak czy inaczej amortyzator odeślę do sprzedawcy. ACTIVIA - mógłbyś powiedzieć na przyszłość jak zmienić skok w tym modelu? Czy trzeba dokupuwać tuleje aby to zrobić? komponenty NRXa - http://www.fotoszok.pl/upload/a3495882.jpg Edytowane 13 Września 2014 przez Carbon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 (edytowane) Gdybyś miał powietrzny to nie ma problemu ze zmianą skoku, zaś przy sprężynowych musisz mieć poprostu dłuższą. Mam dostepne, jak coś to pisz na PW Edytowane 14 Września 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Dzięki za komentarz. Ale co "dłuższą"? Z tego co zrozumiałem to tłumik olejowy jest za bardzo wysunięty w środku lagi i dlatego słychać to stukanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 (edytowane) Nie. Tłumik fabrycznie robia do skoku jaki można maksymalnie przez nich ustawić. (Choć niektórzy agenci i tak jeszcze wiekszy robią). Według producenta to w NRX-ach max skok jest 75mm. ty na pewno masz 63mm. Gdybyś miał powietrznego NRX-a to nie było by problemu. Na szpilce negatywnej wyciągasz podkładkę i po kłopocie zaś przy NRX-ach sprężynowych żeby zmienić skok na mnniejszy tj. 50mm lub wiekszy, tj. 75mm. trzeba na ta tej szpilce wyciągnąc podkładkę, podobnie jak w powietrznym lecz w powietrznym na tą szpilkę nachodzi tłoczek zaś w sprężynowym sprężyna. I jak wyciągniesz w sprężynowym podkładkę by zwiększyć skok to także musisz potem wsadzic odpowiednią dłuższą sprężynę, lub jak byś chciał zmniejszyć skok to musiał byś dołożyć na szpilce odpowiedniej grubości podkładkę i wsadzić krótszą sprężynę. Wejdż na tą strone, tam masz przykład z XCR-em http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne/sprezyny/sprezyny_sprezyna-miekka-suntour-xcr/233 Edytowane 15 Września 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.