Skocz do zawartości

[rower] kolarzówka romet Huragan: 1.0 czy 2.0 albo 3.0 różnice


kociak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szczerze mówiąc to żaden. Ten osprzęt woła o pomstę do nieba :down: Jeżeli już koniecznie musi być Romet to brałbym najtańszego i wymieniłbym połowę części. Są w podobnych cenach o wiele lepsze rowery.

Napisano

Mam wrażenie, że Romet chce pojechać na garbie legendarnego modelu. Osprzęt vs cena typowy, ale dla marek takich jak Spec, Trek czy Ridley. Geometria jak pod touring (szczególnie 1.0) a nie na rower, który aspiruje do peletonu. Drogo. Można kupić znacznie taniej. Decathlon Triban 500 (z dostępnością różnie).

Napisano

W moim przypadku kompozyt węglowy odpada :) - nawet jeżeli miałby to być tylko wideleć kosztem zredukowania wagi :). Stanowczo jestem przeciwny tej technologii :)

Napisano

Najlepiej kup rower stalowy, w stopach aluminium występuje coś takiego jak korozja międzykrystaliczna której nie widać, i ni z gruchy ni z pietruchy alu pęka, rama stalowa jak zacznie rdzewieć to przynajmniej będziesz widział ...

Napisano

Dlatego na pierwszym miejscu jest stal, dalej alu a nastepnie , karbon, kompozyt.

Alu jak pęknie  to widać, z ostatnim różnie bywa.

Napisano

Dobry filmik :P Warto jednak pamiętać, że karbon karbonowi nie równy. Moja sztyca Bontrager bynajmniej nie wykazała się taką wytrzymałością jak ta rama z filmu; pękła przy pierwszym mocniejszym dokręceniu zacisku.

Napisano

Pacz: http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs

Niewiarygodne ale prawdziwe :P

Nie podano parametrów testowanej  ramy, jej  grubość, użyty stop aluminium, cieniowanie, ilość cieniowań  itd. a to też jest istotne i przesądza o wyniku.

Łatwo można więc zmanipulować taki test.

Szkoda że test nie uwzględnia mikropęknięć -  trudno go uznać za wiarygodny.

Na dodatek to są dwa różne materiały więc róznie się będą zachowywać.

Napisano

Czemu mieli by podawać te dane? Przecież te ramy robi się zupełnie inaczej, więc nigdy nie uzyskasz testu, który zadowoli wszystkich. Porównano tutaj zwykłą rame aluminiową i karbonową, dla mnie to wystarczy. Oczywiście, że materiały będą się różnie zacowywać, to się tu właśnie sprawdza...

Napisano

Właśnie nie wiadomo jakiej ramy użyto , nie podano parametrów a to jest podstawa by wysnuć jakieś wnioski.

Carbon carbonowi nie równy to samo alu alu nie równy.

Może alu to był jakiś marketowiec  chińczyk itd.  - to tylko moje domysły.

Jeżeli ktoś nie podaje takich podstawowych informacji a zabiera się za testy to znaczy że coś ukrywa.

 

Ja również mogę wykonać test wyższości antywirusa jednym na drugim po prostu w tym pierwszym nie aktualizując bazy wirusów.

Każdy zachwyci się moim produktem - oszukiwanie :whistling:

Napisano

Jak nie wiadomo jak wiadomo, obie ramy to Santa Cruz Nomad. Test został wykonany w ichnim "laboratorium", ma to być taka forma reklamy; obie ramy są z górnej półki i nie ma tam specjalnie kompromisów pod względem wytrzymałości. Można pokusić się o stwierdzenie, że obie zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać ile tylko się da przy zachowaniu rozsądnej wagi. Obie ramy wytrzymały bardzo duże obciążenia. Przykładowo pierwszy test, węgiel wytrzymał nacisk 2050 lbs czyli 929 kg. Alu poddało się przy 1465 lbs czyli 664 kg. Obydwu ram można używać w charakterze lewarka przy wymianie koła w samochodzie :laugh:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...