kociak Napisano 11 Września 2014 Napisano 11 Września 2014 Witam Czym się różni rower romet Huragan 1. 0 od 2.0 ew. Huragan 3.0 poza wagą. Który z tych trzech byłby najlepszy i czy warto któregoś z nich wybrać w tej cenie (jakość, trwałość wykonania) http://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_10,10,488,13788,2014.html http://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_20,10,488,13787,2014.html http://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_30,10,488,13786,2014.html
djzatorze Napisano 11 Września 2014 Napisano 11 Września 2014 Szczerze mówiąc to żaden. Ten osprzęt woła o pomstę do nieba Jeżeli już koniecznie musi być Romet to brałbym najtańszego i wymieniłbym połowę części. Są w podobnych cenach o wiele lepsze rowery.
alagor96 Napisano 11 Września 2014 Napisano 11 Września 2014 Nie, no bez przesady ten 3.0 nie jest jeszcze taki tragiczny. Nie wszyscy muszą ieć profesjonalny sprzęt.
Yoschi Napisano 11 Września 2014 Napisano 11 Września 2014 Tak nie każdy, ale przepłacanie 1000 zł na rower tej klasy to przesada.
chiz1611 Napisano 11 Września 2014 Napisano 11 Września 2014 Raczej kiepsko wyglądają te Romety. Można za te pieniądze kupić lepszy sprzęt. Niedługo będą wyprzedaże do -20%. Tak na szybko znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/nowa-merida-race-880-16-szosowka-warszawa-i4579495845.html Moim zdaniem lepsza opcja od tych Rometów. A odpowiadając na Twoje pytanie, różnią się komponentami. Im droższy rower, tym lepszej klasy ma części.
Rulez Napisano 11 Września 2014 Napisano 11 Września 2014 Jeśli się spojrzy na takiego Merlina : http://www.merlincycles.com/merlin-malt-r-road-bike-2013-60087.html To naprawdę słabo wypadają te Romety i Meridy ...
mklos1 Napisano 12 Września 2014 Napisano 12 Września 2014 Mam wrażenie, że Romet chce pojechać na garbie legendarnego modelu. Osprzęt vs cena typowy, ale dla marek takich jak Spec, Trek czy Ridley. Geometria jak pod touring (szczególnie 1.0) a nie na rower, który aspiruje do peletonu. Drogo. Można kupić znacznie taniej. Decathlon Triban 500 (z dostępnością różnie).
alagor96 Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Tak samo jest z tzw. motocyklami. Jak widzę współczenego junaka, to mi się płakać chce.
kociak Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 W moim przypadku kompozyt węglowy odpada - nawet jeżeli miałby to być tylko wideleć kosztem zredukowania wagi . Stanowczo jestem przeciwny tej technologii
kociak Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 A można wiedzieć czemu? Żywotność trwałość, odbiega znacznie od alu.
kociak Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 Chyba nie powiesz mi że alu trwalsze jest od kompozytu, karbonu ? Te często pękają.
Rulez Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Najlepiej kup rower stalowy, w stopach aluminium występuje coś takiego jak korozja międzykrystaliczna której nie widać, i ni z gruchy ni z pietruchy alu pęka, rama stalowa jak zacznie rdzewieć to przynajmniej będziesz widział ...
kociak Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 Dlatego na pierwszym miejscu jest stal, dalej alu a nastepnie , karbon, kompozyt. Alu jak pęknie to widać, z ostatnim różnie bywa.
Rulez Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Dobrze, a teraz dość tych bzdur, taki widelec karbonowy w szosówce wytrzyma tak długo, że aż ci się rower znudzi.
alagor96 Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Idąc tym tokiem myślenia, to najlepszy byłby rower kamienny.
chiz1611 Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Czy ja wiem... Kamień nie jest zbyt trwały.
djzatorze Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Żywotność trwałość, odbiega znacznie od alu. Pacz: http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs Niewiarygodne ale prawdziwe
Rulez Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Najlepiej niech sobie kupi Tytanową lub z Reynoldsa 953 .
chiz1611 Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Dobry filmik Warto jednak pamiętać, że karbon karbonowi nie równy. Moja sztyca Bontrager bynajmniej nie wykazała się taką wytrzymałością jak ta rama z filmu; pękła przy pierwszym mocniejszym dokręceniu zacisku.
kociak Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 Pacz: http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs Niewiarygodne ale prawdziwe Nie podano parametrów testowanej ramy, jej grubość, użyty stop aluminium, cieniowanie, ilość cieniowań itd. a to też jest istotne i przesądza o wyniku. Łatwo można więc zmanipulować taki test. Szkoda że test nie uwzględnia mikropęknięć - trudno go uznać za wiarygodny. Na dodatek to są dwa różne materiały więc róznie się będą zachowywać.
alagor96 Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Czemu mieli by podawać te dane? Przecież te ramy robi się zupełnie inaczej, więc nigdy nie uzyskasz testu, który zadowoli wszystkich. Porównano tutaj zwykłą rame aluminiową i karbonową, dla mnie to wystarczy. Oczywiście, że materiały będą się różnie zacowywać, to się tu właśnie sprawdza...
kociak Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 Właśnie nie wiadomo jakiej ramy użyto , nie podano parametrów a to jest podstawa by wysnuć jakieś wnioski. Carbon carbonowi nie równy to samo alu alu nie równy. Może alu to był jakiś marketowiec chińczyk itd. - to tylko moje domysły. Jeżeli ktoś nie podaje takich podstawowych informacji a zabiera się za testy to znaczy że coś ukrywa. Ja również mogę wykonać test wyższości antywirusa jednym na drugim po prostu w tym pierwszym nie aktualizując bazy wirusów. Każdy zachwyci się moim produktem - oszukiwanie
djzatorze Napisano 13 Września 2014 Napisano 13 Września 2014 Jak nie wiadomo jak wiadomo, obie ramy to Santa Cruz Nomad. Test został wykonany w ichnim "laboratorium", ma to być taka forma reklamy; obie ramy są z górnej półki i nie ma tam specjalnie kompromisów pod względem wytrzymałości. Można pokusić się o stwierdzenie, że obie zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać ile tylko się da przy zachowaniu rozsądnej wagi. Obie ramy wytrzymały bardzo duże obciążenia. Przykładowo pierwszy test, węgiel wytrzymał nacisk 2050 lbs czyli 929 kg. Alu poddało się przy 1465 lbs czyli 664 kg. Obydwu ram można używać w charakterze lewarka przy wymianie koła w samochodzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.