juanan Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 Witam, zwracam się z prośbą o poradę przy zakupię kilku części, w co warto zainestować a na czym oszczędzić, otóż jestem posiadaczem roweru Bulls Wildcross 2011. Jest to typowo miejski cross z racji wyposażenia w piastę z dynamem, oświetlenie, błotniki. Osprzęt to przerzutki Tourney, wolnobieg TZ-21, v-brake Tektro, manetki ST-EF51, opony 42x700. Przez ostatnio dwa lata dość intensywnie na nim jeździłem, przebieg to jakieś 4k km. Napęd jest już zajechany a opony zużyte. Przez ostatnie miesiące sporo doedukowałem się jeśli chodzi o sprzęt, serwisowanie, skompletowałem zestaw narzędzi i akcesoriów do jazdy. Bardzo mnie to wciągnęło Myślałem o nowym rowerze, ale z racji tego, że nie dysponuję zbyt dużą kwotą, a z obecnego roweru byłem z grubsza zadowolony to zdecydowałem się wymienić w nim trochę części, tj. obie przerzutki, tylne koło (lub oba), opony, kasetę, łańcuch (korbę nie dawno wymieniłem) i dodatkowo klocki ham., suport, pancerze, linki i być może stery. Budżet wstępnie to 600 zł. Szukam sprzętu które posłuży minimum dwa lata jazdy na codzień także bardziej na sportowo dystanse 30-60 km lub typowo rekreacyjnie nawet do 100 km (od kwietnia do września czyli zwłaszcza w dobrą pogodę w sumie 2-3k km na sezon) + w przyszłym roku planuję wyprawę po Niemczech ok 1000km. Główną zagwozdką jest dla mnie wybór kół, tj na pewno muszę wymienić tylne koło które teraz ma piastę na wolnobieg. Nie wiem co zrobić z przednim gdzie mam dynamo w piaście które zasila (bardzo słabe) lampki. Z oświetlenia bardzo mało korzystałem i skłaniam się żeby to koło sprzedać i wymienić na nowe, które będzie lżejsze i nie będzie generowało dodatkowych oporów. Dodatkowo zainwestowałbym w porządne lampki na akumulatorki bez zbędnych kabli. Z drugiej strony nie wiem jak taka piasta może przydać się na wyprawie, spotkałem się z opiniami że dynamo w piaście to bardzo cenna i przydatna sprawa na dłuższą metę no ale sam nie wiem bo stawiam na mniejszą awaryjność i odchudzenie roweru. ponadto tylne koło muśi wytrzymać moją wagę (77kg) plus sakwy podczas wyprawy (dodatkowe 20-25) dlatego szukam czegoś na 36 szprychach. Co do konkretów na temat kół to znalazłem taki komplet: http://allegro.pl/trekingowe-28-maszyny-36szpr-vb-novatec-rodi-2-kol-i4583987370.html Lub tylko tylnie koło: http://allegro.pl/kolo-tyl-28-rodi-vision-fh-rm30-7sp-sapim-i4524676369.html Co do napędu to planuję kupić przerzutki Acera, plus kaseta tej klasy 7 lub 8 biegowa (zależy od piasty). Klamkomanetki 7 rzędowe które mam planuję zostawić i ew. zrezygnować z jednej zębatki na kasecie w razie 8 rzędów. Jeśli chodzi o łańcuchy to myślałem o Sramie PC-850 ze względu na spinkę i dobre opinię, dodatkowo kupię drug i będę jeździł na zmianę. Korbą jaką posiadam to Suntour XR na kwadrat, 48 zębów. Przebieg ledwie 300 km dlatego nie chcę jej wymieniać. Jeśli chodzi o opony to wiem, że do trekkingów poleca się Marathony jednak chciałbym przyoszczędzić i kupić coś do 100zł/komplet. Myślałem o Schwalbe CX Comp 1.35 lub Land Cruiser. Linki i pancerze znalazłem pełne zestawy z końcówkami za 25 zł na allegro to chyba wystarczy. Suport chcę wymienić zapobiegawczo bo jeszcze się trzyma, ale wole dać 30 zł na nowy. Co do sterów to po wykręceniu widelca i wprawianiu w ruch palcami łożysk (są zabudowane, nie próbowałem otworzyć) słychać że są zapiaszczone i nie wiem czy próbować je otworzyć, wyczyścić, nasmarować czy wymienić wianki czy wsadzić wszystko nowe razem z miskami? Wiem, że sprzedając swój rower za parę groszy i dokładając kilka stów mogę kupić nowy rower typu Kands itp. na podobnym osprzęcie, w który ja celuję, ale lubię swój rower i ponadto mogę wybrać lepsze koła i opony niż pakuję się w Kandsy i Lazaro Potrzebuję opinii co byście polecali do tego opisu? Czy warto dołożyć więcej do kół lub opon lub innych części, a może dodatkowo wymienić też manetki albo kompletny napęd na Alivio 9 rzędowe bo niżej nie ma sensu ? Z góry dzięki, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapmen Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 To nie ma kompletnie sensu. Od 2014 roku Acera jest już 9 rzędowa. Kultura zmiany biegów zależy właśnie głownie od manetek, więc zostawienie manetek Tourneya to strzał w kolano. Licząc prosto 9 rzędów: koło tył 150zł przerzutka tył 100zł przerzutka przód 50zł manetki 100zł kaseta 50zł łańcuch 50zł opony 100zł linki, klocki itp 50zł suport stery przednie koło w okolicach 200zł Normalnie interes życia do tego jeszcze błotniki jak chcesz jeździć codziennie i bagażnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juanan Napisano 10 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2014 chodziło mi o ten model, nie najnowszy http://allegro.pl/przerzutka-shimano-acera-czarna-rd-m360-bikemarket-i4547776214.html nie narzekałem na ergonomię zmiany biegów od razu po wyczyszczeniu, wyregulowaniu i nasmarowaniu napędu tylko, że to trwało kilka km potem znowu trzeba było regulować bo trzaskało biegi nie wchodziły. Od nowych przerzutek oczekuje tylko jako takiej wytrzymałości i żeby poprostu działały przez dłuższy czas, bo Tourneye po pewnym czasie były nie możliwe do wyregulowania. Są słabo wykonane i śrubki i pokrętło od regulacji się wyrobiły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapmen Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 Szczerze to nie wiem co chcesz zrobić. Jak napęd jest zużyty to wymień wolnobieg i łańcuch na nowy, a przerzutkę tył jak ma luzy co będzie kosztowało 100+ zł. Kup wszystko w jednym miejscu bo szukanie najlepszej ceny przy low-budżetowym sprzęcie powoduje, ze zapłacisz w kosztach przesyłek z różnych miejsc.Póki co widzę że chcesz sie wpakować w jakaś modernizację kompletnie od czapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 Jeżeli przednie koło działa, to je zostaw. Warto też przyjrzeć się przepisom o ruchu drogowym w Niemczech. Nie jestem pewny, ale dynamo może być prawnie wymagane, musisz to sprawdzić, żeby się nie zdziwić po drodze. Kwestia przydatności dynama na wyprawach, to kwestia gdzie i jak się jedzie. Jeżeli przewidujesz dużo po ciemku, to plus dla dynama, bo nie trzeba nic ładować. Jeżeli noclegi w cywilizacji, to przez noc spokojnie można wszystko naładować i dynamo zbędne (ale trzeba mieć ładowarki). Jeżeli przerzutki są sprawne, to nie ma sensu ich wymieniać. Można koło pod kasetę i dać dystans, żeby kaseta 7rz weszła. Przy kolejnej wymianie można zrobić modernizację do 9rz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 @@juanan, Chcesz wymienić tyle rzeczy, że żadnej nie kupisz dobrej w tym budżecie. Jak ja to widzę. Do wymiany idzie: 1) Wolnobieg - ten sam co miałeś. 2) Łańcuch - najdroższy jaki dostaniesz pod 7-rzędów (obecnie chyba Connex). 3) Ogumienie - tutaj polecam coś z serii touring'owych od Schwalbe. Może być to np Marathon Mondial. 4) Klocki do hamulców jakiejś sensownej marki a nie noname - np Clarks czerwone. 5) Może jakieś oświetlenie. Kół nie opłaca się zmieniać, gdyż sensowne koło zaczyna się mniej więcej w okolicy 300 PLN i wyżej. Podobnie przerzutek i korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iowa74 Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 Odpowiem jako laik i użytkownik "podobnego" roweru. Mam Gianta expresiona. Oryginalnie był wolnobieg 7rzędów. Po zurzyciu zmieniłem na kasete 7 rzędów, reszta podobnie jak u Ciebie: stef-51 manetki turney obie zmieniarki podone heble itd. Po zmianie jestem zadowolony a i baza na ewentualna modyfikacje w górę też jest. Ps. nie bijcie, wiem że to słabiutki sprzęt za "dużą" kase. Lecz jak kupowałem to byłem zielony ja młody trawnik i brałem co miało napis "szimano" i "dżiant". Teraz wiem że przepłaciłem, ale smigam juz 5 latek. Kolene jeździdełko już będzie bardziej przemyślane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 Dynamo (klasycznie czy w piaście.) się przydaje na wyprawach - raz że lampki na baterię mogą wysiąść niespodziewanie. Prawda baterie dużo nie ważą, ale zawsze to jest dodatkowa rzecz o której trzeba pamiętać. Poza tym można zamontować to cudo: http://www.time-to-bike.com/porownanie-ladowarek-kemo-m172-oraz-m172n/ - M172N to nowsza odsłona, pozwala na ładowanie z większym napięciem oraz montaż do dynama w piaście. Można ładować wszelki sprzęt na USB. Nie wspominałeś nic o pace jaką masz, więc tak na wszelki wypadek mogę ci polecić bagażniki i sakwy polskiej firmy Crosso - są trochę drogie, ale nadrabiają to jakościowo. Ważna sprawa przy kupowaniu bagażnika: pilnuj by ramiona bagażnika schodziły się przy mocowaniu do haków ramy a nie były przyspawane do siebie w losowym miejscu. Jeśli banglasz z dużą ilością szpeju to polecam ci również bagażnik na widelec. Sakwy Crosso pasują na tył i przód. A co do sakw to bierz tylko rolowane - żadnych ściągaczy czy klamer. Kiepsko to wytrzymałościowo wypada a i nie jest w 100% nieprzemakalne. Do tego kilka linek expanderów i można ładować na pakę co się żywnie podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juanan Napisano 11 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2014 Dzięki za podpowiedzi. Zdecydowałem się zostawić przednie koło i oświetlenie. O takiej ładowarce też kiedyś czytałem, dzięki za przypomnienie @Venec. Chyba się zdecyduję. Jednak myślę o likwidacji tylnej lampki, bo standardowo jest zamontowana na tylnym widelcu, a z sakwami trzeba by kombinować z kabelkiem i ziperami co by to zamontować na bagażniku. Żeby było wygodniej zainwestuje w coś na baterię/akumulatorki, można znaleźć coś interesującego za około 50 zł? Na czym mi zależy to wymiana tylnego koła, jak mówiłem rower nie ma dużego przebiegu, a ja sam nie ważę bardzo dużo (jeszcze nie jeździłem z sakwami) mimo to dwa razy pękały mi już szprychy i raz też poszła ośka w piaście (obręcze nie oznakowane, tak samo piasta - czyli no name). Szukam czegoś w miarę rozsądnego do 200 zł, najlepiej 36 szprych i jakaś markowa piasta, może być maszyna. Celować w Alexrimsy np: http://allegro.pl/kolo-28-tyl-alexrims-ace18-czarne-novatec-kola-i4561723858.html (tutaj szerokość 17 zamiast 19 jak w innych, nie wiem co lepsze) czy wystarczy coś w stylu: http://allegro.pl/kolo-28-tyl-kaseta-passa-shimano-fh-rm70-kola-w-wa-i4580146278.html lub http://allegro.pl/kolo-tyl-28-rodi-vision-fh-rm30-7sp-sapim-i4524676369.html ? Wydaję mi się, że warto zainwestować w opony trochę więcej i tak jak polecacie Marathony. Są te Mondiale i zwykłe w cenie ok 80 zł z tym, że te pierwsze mają gorszą wkładkę antyprzebiciową (race guard vs green guard) no ale jest też inny bieżnik podejrzewam, że też inna mieszanka. Co lepsze i jaka szerokość optymalna na typową trekkingową jazdę (2/3 asfalt reszta w miarę utwardzone drogi polne, szutry itp)? Może jakieś inne propozycje za ~160 zł/komplet? Przerzutkę mam do wymiany, to bez wątpienia. Nie oczekuje błyskawicznej zamiany biegów pod obciążeniem i super ergonomii. Jedno pytanie: jak się ma taka Acera RD-M360 za 5 dych w porównaniu do Tourneya za 25 pod względem materiałów z jakich jest wykonana (czy też plastik?) i wytrzymałości? I ostatnia wątpliwość: Co lepsze jeden porządny łańcuch np Connex 808 (dużo wygodniejsze rozwiązanie) czy dwa tańsze? O napęd dbam, tzn czyszczę, shake'uje łańcuch w miarę regularnie. Czy jeden Connex starczy ze spokojem na 5kkm? Generalnie planowałem wcześniej kupić nowy, wyraźnie lepszy rower, na który mógłbym przeznaczyć ok 2000 zł jednak zdecydowałem zainwestować parę stówek w stary a resztę przeznaczyć na akcesoria i odzież. Tak jak @Venec pisze przymierzam się do bagażnika+sakiew Crosso, do tego zastanawiam się nad spd (buty+pedały), potrzebuje też nowe oksy, kurtkę, drugie spodenki, koszulkę itp. To wszystko potrafi wynieść spokojnie ponad 1000 zł. Wtedy mogę jeździć w pełni wyposażony, a za 2 lata uzbieram na nową maszynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.