Skocz do zawartości

[rogi] à la baranek.


Sziqu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z rogami jest najmniej roboty i gdybym dorwał je w polsce to wyszłoby najtaniej dlatego o nich pomyślałem. Nie chciałbym zmieniać calej kierownicy bo aktualna jest dobra, wygodnie mi na niej więc szkoda pakować kasy w nową, a ta będzie się kurzyć. Montując takie rogi tylko bym zyskał na uniwersalności, a baranek w lekkim terenie raczej by się nie sprawdził. Chyba, że się mylę :PMostek mam już odwrócony a po za tym jakoś nie widzę baranka w moim rowerze:

mix70eljnayj_t.jpg

 

Napisano

Ale to jest zmiana na stałe i będę musiał cały czas tak jeździć, a mi chodzi o to żeby zostawić tą kierownice jak jest, bo naprawdę wygodnie mi sie jeździ, tylko dodać po bokach te rogi i na długich trasach na nich trzymać ręce. Chce mieć po prostu wybór między bardziej wyprostowaną i leżącą sylwetką. Wiem, że wybrzydzam no ale już wole zostawić jak jest bo trochę i tak już pozmieniałem żeby było mi wygodnie niż się bawić tymi podkładkami :P Najlepsze byłyby te rogi lub kierownica w kształcie baranka na której mógłbym zamontować moje aktualne klamkomanetki na tym prostym odcinku kierownicy i żeby było jeszcze miejsce gdzie chwycić tą kiere :P

 

Edit:

Na przykład coś takiego spełniłoby moje oczekiwania? http://allegro.pl/kierownica-szosowa-zoom-czarna-25-4-mm-i4584036217.html

Napisano

W sumie też od niedawna myślałem nad wymianą kiery na baranka (wiele osób sobie takie kierownice chwali) z tego co czytałem zwykłe klamki szosowe nie działają z "v-brejkami"; trzeba kupić Tektro RL520 (podobno działają)

jeśli chodzi o manetki to chyba najwygodniej wywalić klamkę hamulca i zamontować tak jak na normalnej kierownicy

pozostaje jeszcze kwestia geometrii, kątów itd. niestety się na tym nie znam więc nie podpowiem, ale możliwe że będzie potrzebna wymiana mostka... 

Michał Wolff z http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl/ taką ma i pisze że jest zadowolony, więc pewnie się da... 


... a i gdzieś jeszcze widziałem (chyba nawet na tym forum) że ktoś sam sobie zrobił takie barankowe rogi wyginając zwykłe rogi trekkingowe (bodajże abe 004) 

Napisano

O lemondce też myślałem, ale nie podoba mi się to rozwiązanie. Z barankiem jest taki kłopot, że nie stać mnie na kupno nowych klamek i manetek. Chciałbym zamontować te co mam więc ten prosty odcinek baranka musiałby być tak długi aby zmieścić klamkomanetki i żeby było miejsce na dłonie (o ile w ogóle da się przeciągnąć je przez te zakrzywienia). Przeleciałem cały dział kierownic i jedyne co mi wpadło w oko to to: http://allegro.pl/sakae-custom-road-champion-alu-25-4-mm-43-cm-i4582448735.html Ewentualnie myślałem czy by nie kupić byczych rogów i zamontować je w przeciwnym kierunku (tak aby ich końce były skierowane w stronę rowerzysty i lekko w dół). Co o tym myślicie?

Napisano

możesz oczywiście spróbować zamontować zwykłe klamki w ten sposób: https://www.youtube.com/watch?v=I8-7vOPUNEY albo na prostym odcinku, ale raczej średnio będzie z wygodą (podobno cały myk z klamkami szosowymi polega na tym że można ich używać w różnych położeniach rąk + trzymać za same klamki)

 

@regis221 ma baranka z wygiętych rogów abe004 http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/786-cube-overland/?tab=images możesz go zapytać...

Napisano

Chałupnicze wyginanie aluminiowej kiery to w większości przypadków ekspektatywa złotych zębów. Gorąco odradzam.

Na zwykłym baranku trzyma się ręce na łapach albo w dolnym chwycie. Górny chwyt na "poziomej belce" w mieście bez klamek przełajowych to również ekspektatywa złotych zębów, zwłaszcza u niedoświadczonych użytkowników. Nie polecam tak trzymać.

 

"Bycze rogi" w większości mają szosową szerokość (czytaj: nowe manetki, klamki "czasowe", mostek). Wymyślono je w ten sposób, żeby sterczały do góry, a ich odwrócenie sprawi, że będziesz miał bezwypadkowo wyobijane kolana. Bessęsu i jeszcze pieniądze wydasz niepotrzebnie.

 

 

Jeśli chcesz mieć naprawdę dużo możliwych pozycji na kierownicy, kup sobie taką w systemie "motylek"/"ósemka"/"trekking bars" i zainstaluj poprawnie (poziomo lub skośnie, nie pionowo). Mój szosoprzełaj nie ma baranka z przyczyn finansowo-mostkowo-manetkowych (piasta wielobiegowa) i dlatego taką kierę zainstalowałem. Jest moc.

Za jakiś czas i tak pewnie zmienię na baranka, ale lepszy motylek i oryginalna manetka w garści, niż baranek i manetka ze Stanów na dachu, jak mawiali starożytni Czechosłowacy.

 

Możesz też zastosować przedwojenny, dziwacznie wyglądający sposób: "moustache bars".

Bierzesz miejską kierę "jaskółkę"/"North Road bars" o szerokości typowej dla MTB (22,2 mm z mocowaniem 25,4 mm czy coś podobnego, nie wiem jaki masz mostek) - taki kształt, jak na zdjęciu:

 

http://www.ecovelo.info/2008/09/28/north-road-bars/

 

(Pomierz dokładnie suwmiarką starą kierę, żeby wszystko wlazło na swoje miejsce!)

 

Wsuwasz toto w mostek do góry nogami (mostek wcześniej też możesz odwrócić w dół dla większego aerodynamizmu), na to klamki etc., ale starasz się zająć jak najmniej miejsca. Owiń owijką wedle uznania.

 

https://www.flickr.com/photos/owlboogie/3309774848/

 

Napisano

Co ci się nie podoba w kierownicach aero? Poza tym, że na zawodach często są zakazane, to baranek nie ma od takiej - wg mnie - nic lepszego, a wręcz jest gorszy.

Jak zamontujesz baranka bez klamek, to właśnie straciłeś pozycję w której się spędza jakieś 60-100% czasu na szosie.

 

 

 

Ewentualnie myślałem czy by nie kupić byczych rogów i zamontować je w przeciwnym kierunku (tak aby ich końce były skierowane w stronę rowerzysty i lekko w dół). Co o tym myślicie?

Na wycieczkę rowerową wyruszyło dwóch kolegów. Nagle jeden zatrzymuje się i spuszcza
powietrze z tylnego koła.
- Co ty robisz?
- Siodełko miałem za wysoko - odpowiada rowerzysta.
Na to kolega zamienia miejscami kierownicę z siodełkiem.
- A co ty wyprawiasz?
- Zawracam. Z takim idiotą jak ty, dalej nie jadę.

 

Napisano

Haha, poprawiłeś mi humor no ale gdy nie ma możliwości ani pieniędzy to różne dziwne rzeczy przychodzą do głowy :D co do lemondki to nie podoba mi sie po prostu wygląd. Wiem, wiem.. młody i głupi jestem ale mogę pocierpieć brak wygody wzamian za estetykę :P Ale nie rozumiem o co chodzi z bezpieczeństwem w kierownicy mojego pomysłu. Gdybym zamontował manetki na tym prostym odcinku a w mieście trzymał ręce na tej górnej rurce to nie różniłoby się to niczym od zwykłej prostej kierownicy, ale za miastem mógłbym przełożyć ręce niżej. W tej pozycji nie mam pod rękami hamulców ale na długich prostych drogach to raczej nie problem.

Napisano

@Ancio: pomóż dozbierać mądralo :voodoo: Tak, karbon za prawie 700 złotych do crossa Scud Crossland :woot:

@Sziqu: Mówię ci, pokombinuj najpierw z podkładkami, wyjmij wszystkie spod mostka. Więcej jak pół godziny to nie zajmie, nie trzeba chwytów ściągać przecież. Długość mostka się nie zmieni więc uzyskasz podobny efekt jak przy dolnym chwycie. Pomysł z odwróconą kierownicą "jaskółka" też jest dobry, obniży chwyt i będzie wyglądać ciekawie.

Napisano

co do lemondki to nie podoba mi sie po prostu wygląd. Wiem, wiem.. młody i głupi jestem ale mogę pocierpieć brak wygody wzamian za estetykę 

najtańsza lemondka za `60zł, rzeczywiście wygląda okropnie... 

2585344.jpg

 

 

ale można też dostać takie: 

Saxo-bars-0666.jpg

dsc_0227-1.jpg

xlctribarpro1.jpg

014619.jpg

i te już moim zdaniem są wizualnie do rozważenia; niestety cena też jest nie-mała bo za nową trzeba zapłacić około 170 zł :-( 

 

ps: jaką polecacie taką prostą jak na przedostatnim zdj, czy zagiętą jak na ostatnim? 

Napisano

Gdybym chciał wpakować 200 złoty w ten rower to nie myślałbym nawet o tych byczych rogach czy innych wynalazkach, tylko zrobił żeby to miało ręce i nogi, chociaż te 200 złoty to i tak pewnie mało. :P Tymczasem znalazłem coś takiego http://allegro.pl/kierownica-baranek-romet-stal-41-cm-mostek-alu-i4575793055.html rzadki przypadek w którym średnica na chyba całej długości to 22 mm więc manetki mógłbym wsunąć aż pod sam mostek :P

Napisano

Sziqu napisał:

"co do lemondki to nie podoba mi sie po prostu wygląd. Wiem, wiem.. młody i głupi jestem ale mogę pocierpieć brak wygody wzamian za estetykęco do lemondki to nie podoba mi sie po prostu wygląd. Wiem, wiem.. młody i głupi jestem ale mogę pocierpieć brak wygody wzamian za estetykę"

 

Sziqu, lemondka/aero nie służy do tego, żeby na próbie czasowej było wygodnie! To coś ma na celu wyłącznie zmniejszenie oporu powietrza, działającego na kolarza, a co za tym idzie jego przyspieszenie. Cieniutkie opony i obręcze o wysokim stożku pełnią tę samą funkcję, a komfortu nie dają.

 

Jeśli jedziesz z baranem, ale bez drugiej pary klamek "przełajowych", możesz nie sięgnąć do hamulca wystarczająco szybko. To dlatego czepiałem się bezpieczeństwa. Rób jak uważasz, ja tak tylko malkontencę i podkreślam wady pewnych rozwiązań - NFZ i tak ma problemy z kasą, więc po co jeszcze wpadać do nich po gips? :)

 

Zabrakło na zdjęciach najbardziej koszernej opcji wykorzystania lemondki pt. "czasówka" (byczek plus aero). Dla mnie baran połączony z aero to lekki przerost formy nad treścią, ale montujta i testujta co chceta, może mnie kiedy przekonata. :)

 

Edyta:

 

ten baran, coś go był łaskaw zapodać, może i by się nadał, ale do niego trzeba stery klasyczne (wpuszczane). Do aheadów nie podejdzie.

Napisano

Czyli po prostu źle rozumiem idee montowania lemondek, bo mi jako niedoświadczonemu rowerzyście, który mało widział i nie wiele wie, to lemondki kojarzyły mi się z starymi ludźmi na trekkingach szukających przede wszystkim wygody :P Tak czy siak nie stać mnie na to więc będę kombinował z barankiem. Gdyby ktoś rzucił okiem na aukcje, w poście wyżej i powiedział czy to wypali, byłbym wdzięczny. :)

 

 

Hmmm..kurcze, nie rozumiem czemu nie podejdzie? Odkręcę ten wspornik i kierownicę przykręcę do mojego mostku a-head, co może pójść źle? :P

Napisano

No toż Ci piszę, że nie wypali, chyba, że masz stery klasyczne, a nie a-heady.

 

edyta:

 

Mostek wpuszczany ("quill stem") ma w sobie taką jakby "sztycę" (fajkę), którą wsuwasz w rurę widelca, a potem dokręcasz śrubę na górze, która, zależnie od wersji:

a) wciąga nakrętkę rozporową i rozpycha naciętą na końcu fajkę, albo

B) rozpycha klin w rurze widelca na bok, unieruchamiając fajkę względem rury.

 

220px-Classic_road_quill_stem.JPG

 

Z kolei w systemie A-head mostek mocuje się na obejmę bezpośrednio na rurze widelca; aby nie przesuwał się w pionie, na rurę nakłada się podkładki dystansowe, a całość zabezpiecza kapslem, którego śruba przykręcona jest do umieszczonej w rurze "gwiazdki". Rura jest przedtem przycinana do takiej wysokości, jaką sobie zażyczysz i nie ma możliwości powrotu wzwyż, chyba, że kupisz sobie nowy widelec.

800px-Threadless_stem_with_hole_for_fron

 

Te systemy nie są ze sobą kompatybilne. Osobiście jestem zwolennikiem systemu wpuszczanego, bo da się łatwo regulować wysokość bez potrzeby kupowania nowego mostka/widelca/sterty podkładek, ale niestety producenci sprzętu mają na ten temat inne zdanie i dziś praktycznie niemożliwe jest zdobycie wysokiej jakości sterów klasycznych. Do tego dochodzą jeszcze rozmiary główek ram i inne szczegóły, w których chyba naprawdę tkwi diabeł. 

 

Popatrz sobie na zdjęcia i będziesz wiedział, czy podejdzie, czy nie.

 

edyta2:

Zangetsu, masz oczywiście rację. Tyle, że moje spostrzeżenie dotyczy warunków stricte miejskich, a w takiej sytuacji mało kto używa lemondki.

Pomijam rzeczywisty wzrost efektywności układu spowodowany niższym oporem powietrza, bo w mieście to nie ma żadnego znaczenia (budynki osłaniają od wiatru, a prędkości są niewielkie

 

Kwestię bezpieczeństwa uzupełnia bardzo nisko położona głowa rowerzysty, ograniczająca jego pole widzenia.

 

Wyobraź sobie taką sytuację: jedziesz prawą stroną ulicy, po Twojej lewej jedzie nowy, plastikowo-napompowany suv marki audi.

Z szosy widać tylko czarne drzwi i klamkę.

Z holendra widać piękną białogłowę z drugiej strony ulicy i trochę mniej piękne, acz dorodne ptasie gwóno na dachu audi. :)

Napisano

co do bezpieczeństwa takich rogów to bym nie przesadzał; w lemondce jest jeszcze dalej do klamek hamulca, więc jeśli będzie używał tych "rogów" w tych samych sytuacjach co lemondki to nic się nie powinno stać... 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...