Skocz do zawartości

[szosa/opinia] Prosiłbym o opinie roweru


Exodiss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zapewne dzisiaj zakupie ten rower: http://olx.pl/oferta/rower-szosowy-shimano-kurier-pilne-CID767-ID6Dr4J.html

 

Sprzedający napisał że są NOWE rzeczy : opony Michelin, hamulce tektro, Shimano Sora, siodełko San Marco i kaseta oraz korba.

 

Czy rower jest wart swej ceny?

 

Ze sprzedającym w sumie jestem już umówiony, jednak mogę jeszcze w tej chwili zrezygnować więc prosiłbym o szybką opinie

Napisano

Żeby jeszcze miał klamkomanetki to byłby spoko sprzęt. Tak to szału nie ma, ale źle też nie jest biorąc pod uwagę ceny używanych starych szosówek np. na Allegro. Zdjęcia trochę kiepskiej jakości, ale zobaczysz z bliska w jakim jest stanie to będziesz wiedział czy warto czy nie :)

Napisano

Kupiłem go, za sam rower zapłaciłem 380 zł, przyjdzie jutro lub w czwartek (mam nadzieję).

 

Ogólnie to się troche boję używki ale na tyle finanse pozwalają.

 

Zobacze jak to działa, najwyżej zainwestuje w części i kupie klamkomanety

Napisano

Rower przyszedł, wszystko w porządku, o to parametry:

 

Przerzutki : Shimano Sora tył, SiS z przodu

Opony: Michelin Dynamic, stan jak NOWE

Obręcze: Shimano Wheels 622 x 15 C jak NOWE chyba model WR-R500

Manetki : Shimano Dura-Ace niestety zwykłe bez klamek

Piasty: Shimano WR-R500 jak NOWE

Siodełko :  San Marco SKN jak NOWE

Kaseta : nie widziałem napisów, wiem że 25-11T ale jak NÓWKA sztuka stan

Korba: Shimano 600

Blat: Shimano SG-53 jak NOWA

Hamulce: Tektro chyba NÓWKI

Kierownica: Sakae Custom

Mostek : Sakae Royal-90

 

Opłacało się za 400 zł ??? I ile jest wart w obecnej chwili ?

 

Zdjęcia dla zobrazowania: 

IMG 20140912 193722360

IMG 20140912 193733269

IMG 20140912 193729168

 

 

Napisano

moim zdaniem się opłacało, wg mnie dobra rama , z hakiem przerzutki, na mufach  

 

jak piszesz wszystko jak nowe - tylko jeździć i testować  co będzie wymagało regulacji/wymiany  

 

mi nie pasuje tylko ta kierownica i klamki - kwestia przyzwyczajenia, ja jeżdżę w cyklu mieszanym więc tam gdzie większy ruch po prostu potrzebuję mieć 'natychmiastowy dostęp' do hamulców jak i przerzutek  , dlatego    te gołe klamki to dla mnie minus ;)

 

ogólnie fajny zakup, szczególnie że już z jakimiś tam w miarę sensownymi kołami :)

Napisano

Zapewne kierownicę, mostek i klamki zmienię w następnym sezonie :)

 

Ile może być wart?

Marze o Tribanie 300 lub 500 z Decathlonu

Napisano

może być wart tyle ile ktoś za niego da, czyli wg ostatnich notowań 380zł ;)

 

 

pojeździj trochę, zrób przynajmniej z 500km i dowiesz się co jemu/Tobie dolega  

 

a te marzenia o Tribanie to czym podparte?, nie to że neguję (bo marzeń nie można)  ale albo kupuje się  nowego alu tribana i jest się szczęśliwym,

albo robi się to co właśnie zrobiłeś i jest się bardziej szczęśliwym ;) - czyli dobra stalowa rama i widelec , które w całości dużo lepiej tłumią drgania niż frameset aluminiowy  (no dobra pincetka tribana ma karbonowy widelec, ale kosztuje  te 3-4 x wiecej niż wydałeś)

 

tak naprawdę nie wiemy z czego dokładnie ta rama, ale ryzykuję stwierdzenie że nie jest taka ostania przyglądając się zdjęciom i  bazując na doświadczeniach z jakimś starym Diamantem szosowym z dawnych lat ;)

 

 

 

także pierwszy krok myślę wykonany w dobrym kierunku  - do pełni szczęścia tylko te klamkomanetki, jakaś ergonomiczniejsza kierownica (jeśli byś używał dolnego chwytu często)  i rower może dać dużo radości z jady nawet na dłuższych dystansach ;)

Napisano

Tutaj raczej jest rama stalowa, dość mocna, pozmieniać wystarczy i chyba wszystko będzie okej chodziło.

 

Rama ma nawet zrobione prowadnice na linki do klamkomanetek :)

 

Waży aż 10 kg :/

 

Trochę jest rys itp, ale myślę nad odnowieniem tego roweru jednak wolałbym coś nowego co mam od początku.

 

Podobno ALU w szosie to szmelc

Dzisiaj poustawialem co było trzeba i jest ok, jednak mam wrażenie ze coś mnie spowalnia/stawia lekki opór.

 

Może to za słabe ciśnienie w oponach? Napompowalem do 5 atmosfer

Napisano

- rama na pewno jest stalowa - kwestia tego z jakiej stali jest zrobiona, ale tego raczej nie odgadniemy ;)

 

- o jakie prowadnice Ci chodzi? pokaż na fotce

 

 

- opona wygląda mi na Michelin Dynamic Classic 700x28c   , ciśnienie wg producenta to 6.0-8.0 bar

 

myślę że na 5.0 bar  będziesz odczuwał opory dużo większe niż na 8.0 

Napisano

Moim zdaniem zakup nie jest zły. Rower można delikatnie zmodernizować. Jak na stalową szosę, to dobra masa. Klamkomanetki - Claris - ze współczesnej produkcji. Sora lub 105 ze starszych (ale tylko używki).

Napisano

Zrobię dzisiaj fotki jak wrócę z trasy i pokaże o co mi chodzi :)

 

Właśnie czytałem że te Michelin do 8 można, akurat maksymalnie tyle moja sprężarka pompuje.

 

Przetestuje i zobaczę.

 

 

 

Druga sprawa to rama i siodełko. Sztycę mam wyciągnięta na max i czuje ze jakby się dało to mógłbym jeszcze trochę ja wysunąć. Rura ma 53 cm, ja mam 15 lat i ok 168-170 wzrostu, ale dość długie nogi .

 

 

Niestety dętki są stare bo są tam wentyle typu Presta z takim drucikiem na wierzchu. Niestety jednego ulamałem i zrobiłem sobie stałe rozwiązanie czyli nałożony wentyl samochodowy jako przejściówka.

 

 

EDIT: Ktoś wie czemu nie mogę napompowac opon? Ładuje mi max do 7 atmosfer mimo że w sprężarce jest ponad 8.5

Napisano

Bo sprężarką nie naładujesz do 8, najlepiej to robić pompką. A dętki nie są starego typu tylko w szosowych masz zawór presta. Zmierz długość nogi jeszcze od krocza do podłogi i podaj to zobaczymy mniej więcej jak z wymiarem ramy jest.

Napisano

Równo 80 cm.

 

Właśnie zrobiłem 50 km i mam kilka zastrzeżeń.

 

Mianowicie kierownica jest tragiczna, zerowa regulacja, nic.

Klamki w hamulcach tez się przydadzą, te obie rzeczy idą do wymiany w pierwszej kolejności.

 

Pod koniec listopada być może go rozbiore i pomaluje ramę i widelec a dalej się zobaczy :)

Napisano

teoretycznie powinna być dobra, ważna w szosówce jest długość ramy.

 

jeśli zrobiłeś 70km i nie bolą Cię plecy ani nie zdrętwiały Ci palce u rąk to wyglądałoby na to że trafiłeś z rozmiarem idealnie....ale....

 

patrząc na zdjęcia i biorąc pod uwagę Twój wzrost i  długość nogi które podałeś, to podejrzewam że docelowo może być delikatnie za długa, bo domyślam się że ten dystans w większości zrobiłeś w 'górnym chwycie' ?

 

tak mi się wydaje bo dolny wygląda mi na zupełnie bezużyteczny, jest zupełnie poziomy - ja przynajmniej nie dałbym rady tak jechać ,  a na klamkach też chyba rąk nie trzymałeś, bo są strasznie 'nisko i daleko' ?

 

jeśli w tym co napisałem jest trochę prawdy to na Twoim miejscu sprawdziłbym jak będzie z krótszym mostkiem kiedy będziesz już zmieniał kierownicę 

 

 

EDIT:

 

zauważyłem że sztyca ma też duże przesunięcie do tyłu, jeśli piszesz że wydaje Ci się za krótka to szukając nowej  weź pod uwagę takie ze zerowym offsetem, da to możliwość przesunięcia siodełka trochę bardziej do przodu niż teraz 

 

 

Napisano

Jechałem głównie na dolnym bo tak lepiej było mi podjeżdżać pod górki i jechać pod wiatr.

 

No właśnie kierownica trochę wygląda inaczej niż w innych rowerach, da się jakoś ja ustawić?

 

Na klamkach nie trzymałem bo były trochę za daleko

Napisano

chyba coś Ci się pomyliło, płacisz abonament RTV że wymagasz odpowiedzi?

 

 

a ramę masz nie najwyższych lotów jak na materiał w kolarce, IMO Hi-Tension nadaje się co najwyżej do ramy  trekkinga, tym bardziej widelec

 

 

Napisano

Niee chodzi mi o to ze nikt nie wytłumaczył ale mniejsza z tym. Napis Hi-Tension jest tylko na widelcu i chyba to prawda bo na ramie nie ma ani grama rdzy a na widlu juz trochę tak.

Napisano

rama wygląda na malowaną pędzlem, więc kto wie co tam się czai pod spodem.

 

jeśli widelec jest HiTen , bo nie sądzę żeby rama była z innego materiału.

 

 

Zasadniczo jeśli dobrze Ci się na tym jeździ i  dostatecznie to tłumi drgania, to co za różnica w rowerze za 400zeta czy jest tam domieszka chromu , molibdenu czy bułki tartej ;)

 

 

zważ waćpan ten rower i będziemy bogatsi o jedną informację więcej :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano

Postaram się go jakoś zważyć, na razie w sumie to nie wiem jak bo nie mam wagi do tego.

 

Ile mogę zaoszczędzić na wadze wymieniając widelec na karbon i czy jest sens?

Napisano

jeśli masz wagę 'domową' to najpierw ważysz się razem z rowerem, potem bez roweru  , odejmujesz wyniki i masz wagę roweru , najlepiej jakby to była waga elektroniczna i  ze 3 podejścia zrobić , dla pewności wyniku ;)

 

z widelcem - trochę wagi byś zaoszczędził, na pewno było by dużo lepsze tłumienie drgań , z tym że w ramie masz zapewne główkę 1"  , widelce karbonowe z rurą 1" są przeważnie drogie, do tego są w innym systemie mocowania, przeważnie AHEAD, więc jeszcze musiałbyś zmienić stery (łożyska rury widelca), co za tym idzie mostek - jednym słowem myślę że nie ma sensu

Napisano

Według mnie też nie ma sensu ładować tam karbonu. A jak chcesz kierę jak w innych rowerach to ustaw ją tak żeby górny chwyt był poziomo, później klamki "po przedłużeniu" i wtedy dolny chwyt jest po skosie. Nie jest tak fajnie jak w kierownicach ergo, ale nawet na klasycznej kierze da się jeździć. Musisz tylko znaleźć odpowiednią dla siebie pozycję. Mniej więcej tak to ma wyglądać:

ust_klamek2.jpg

 

Napisano

Zdążyłem go wczoraj, waży 9.8kg wiec chyba nie jest źle?

 

Kierownicę dzisiaj przestawie i zobaczę czy będzie lepiej.

 

 

Ogólnie to w następnym sezonie chyba pójdę w okolice Tribana 500 z karbonem

Czy tak może być? f7acc71b8d9f971fc15169521010840e.jpgac9b1a096e144f9a0765b854ef6986ff.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...