Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

czy to jest wersja na dwie sprężyny plus asysta powietrza? Czy masz regulację kontroli powrotu od dołu w prawej goleni?

Jeśli jest to wersja na dwie sprężyny(w każdej goleni jest sprężyna) to winien jest tzw tłumik pływający który zazwyczaj siedzi w lewej goleni. Zazwyczaj, bo do tej pory serwisowałem III, IV oraz Tripple z serii Drop Off i tłumik był w lewej goleni(patrząc z perspektywy siodełka)

Napisano

 

 

Skasowałeś dobrze luz na sterach ? :)


dokrecilem na maska , mialem wczesniej RST jakis seryjny i nic nie strzelalo by ze tak nazwe unoszeniu kierownicy w gore.

 

czy to jest wersja na dwie sprężyny plus asysta powietrza? Czy masz regulację kontroli powrotu od dołu w prawej goleni?

Jeśli jest to wersja na dwie sprężyny(w każdej goleni jest sprężyna) to winien jest tzw tłumik pływający który zazwyczaj siedzi w lewej goleni. Zazwyczaj, bo do tej pory serwisowałem III, IV oraz Tripple z serii Drop Off i tłumik był w lewej goleni(patrząc z perspektywy siodełka)

 

mam taki : http://www.marzocchi.com/template/detailProdotti.asp?idC=1592&IdFolder=113&idMY=2456&IdOggetto=2645

niewiem co w nim siedzi , wiec tyle ze ma dwa wentylki do nabijania powietrze w kazdej z goleni

zostanawiam sie czy nie strzela bo jest np zepsuty

  • Mod Team
Napisano

dwa wentylki czyli dwie stalowe sprężyny plus asysta powietrza do każdej z nich.
Czyli stuka tłumik o którym wspominałem. Najprawdopodobniej masz rzadszy i o mniejszej lepkości olej niż fabryczny. Stawiam na tłumik tak na 80 %, ale może być tak że tuleje są nie nad sprężyną a pod lub wersja najgorsza - coś się urwało w którymś z tłumików(bo masz dwa).
W prawej masz kij z dziurami albo jak to naród mówił - durszlak a w lewej durszlak i ten wredny tłumik pływający. Fajnie by było by wewnątrz znalazł się olej 7,5 W o zbliżonej lepkości do oryginału. Jeśli nie zlikwiduje stukania to przynajmniej nie będzie stukał podczas pracy góra-dół a tylko podczas pracy w dół.
Dasz radę to rozebrać?

Napisano

Stukanie można wyeliminować. Cykanie wydobywa się z tłumików - znajdują się w nich pierścienie które poruszają się góra-dół przy ruchach oleju.

Trzeba zablokować ich ruch przez odizolowanie ich od dna i góry pierścienia w którym są zamontowane. ja to zrobiłem gumowymi oringami.

  • Mod Team
Napisano

 

 

znajdują się w nich pierścienie które poruszają się góra-dół przy ruchach oleju.

 

są to tak zwane tłumiki pływające, zazwyczaj jest jeden w lewej goleni. Kilka lat temu jak tylko kupiłem Drop Off Tripple to chciałem wyeliminować ten problem, ale wszędzie spotykałem się z opinią "że tak musi być". Napisałem do Gregorio(wtedy jeszcze odpowiadali na maile od zwykłych użytkowników) że mam taki i taki problem i że mam pomysł by dać oringi jako odbojniki tych tłumików, to odpowiedzieli mi że lepiej będzie jeśli zastosuję oryginalny olej, a jeśli nie to przynajmniej te oringi muszą być bardzo cienkie by w jak najmniejszym stopniu ograniczyć pracę góra-dół tych pierścieni, ponieważ to wpłynie na tłumienie wejścia/powrotu. 

Napisano

dziekuje bardzo, jutro postaram sie jeszcze dodać film o co mi chodzi z tym cykaniem jak podnosze przod roweru lub kierownice czy to wjedzam pod gorkę .

jaki olej polecacie ?

mysle ze poradził bym sobie z rozebraniem , niewiem tylko czy jest sens :)

Napisano

są to tak zwane tłumiki pływające, zazwyczaj jest jeden w lewej goleni. Kilka lat temu jak tylko kupiłem Drop Off Tripple to chciałem wyeliminować ten problem, ale wszędzie spotykałem się z opinią "że tak musi być". Napisałem do Gregorio(wtedy jeszcze odpowiadali na maile od zwykłych użytkowników) że mam taki i taki problem i że mam pomysł by dać oringi jako odbojniki tych tłumików, to odpowiedzieli mi że lepiej będzie jeśli zastosuję oryginalny olej, a jeśli nie to przynajmniej te oringi muszą być bardzo cienkie by w jak najmniejszym stopniu ograniczyć pracę góra-dół tych pierścieni, ponieważ to wpłynie na tłumienie wejścia/powrotu. 

Stosowałem oleje Marzocchi, takowy miałem też oryginalnie wlany do widelca i ich oryginał to można (ogólnie) o kant tyłka rozbić. Problem wyeliminowałem w podany wyżej sposób. W moim juniorze były dwa takie tłumiki i musiałem oba wyciszyć.

U mnie wyciszenie pierścieni odbyło się na bardzo sztywno i nie wpłynęło negatywnie na pracę widelca.

Inny marcok którego miałem, 66 rc2x też stukał, gdy tłumienie powrotu było ustawione na sensownym, zauważalnym poziomie, pomogło dopiero wlanie oleju Motul. Z nim nawet przy mocnym skręceniu tłumienia i powolnym powrocie stukanie nie było słyszalne ani wyczuwalne.

  • Mod Team
Napisano

nie, no wiadomo że musieli swój produkt zachwalać :D
Problem ze stukaniem zazwyczaj pojawiał się po pierwszym serwisie. Kiedyś wyraziłem swoje podejrzenia, że Marzocchi fabrycznie zalewa swoje widelce innym olejem niż ten który zalecają do tych widelców, ale zostałem posądzony o teorie spiskowe. Nie powiem że wiele, ale kilka marcoków mi się przewinęło przez warsztat i w Drop Off'ach, wg słów właścicieli problem zawsze się pojawiał po pierwszym serwisie.
Po Twoich słowach, Tomek, że Szitmano nie zaleca piast poniżej SLX na błoto czy mróz(popraw jeśli się mylę), ale nigdzie o tym nie mówi oficjalnie, coraz bardziej utwierdzam się że teorie spiskowe mają poparcie w praktyce.

Napisano

Mój Marcok był z roku 2004 więc jeszcze włoski, nasikane do środka było też po włosku :)

 

Sugerowałbym Motula, mniej "klei" widelce. 

Nie wiem jaką lepkość ma porównawczo do oleja marcokowego - to trzebaby sprawdzić żeby zachować te same parametry.

  • Mod Team
Napisano

mastachaz - zerknij sobie do przyklejonego tematu(w dziale amortyzacji) gdzie masz podaną tabelę porównawczą olei.

Ja wlewałem na wiosnę/lato 7,5 W Motorexa a po sezonie, tak gdzieś w listopadzie zlewałem do słoika "letni olej" i wlewałem 5W Repsola. Po zimie zlewałem "zimowy" olej do słoika i wykorzystywałem go za rok(zimą olej nie zdążył nawet zmętnieć z racji mniejszej intensywności jazdy). 

Na wyspach zimy ostrej nie macie więc sam ty zadecyduj

  • Mod Team
Napisano

jeśli twierdzisz że stuka w amortyzatorze to odpowiedź już otrzymałeś. Jeśli zmieniasz zdanie że to nie amor to sprawdź czy coś przy kierownicy ci się nie telepie i przestań zawracać gitarę.

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...