shinya56 Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Cześć W najbliższym czasie planuję kupić rower. Napiszę o moim stylu jazdy i czego oczekuję. Liczę na Wasze doświadczenie. Do tej pory jeździłem na 26'. Przy moim stylu (opiszę to później) jeździło mi się rewelacyjnie. Segment ten jest zastępowany przez 27,5'. Celuję w ten rozmiar. 29' nie biorę pod uwagę. Styl jazdy: Agresywny, szybki, ostre wejścia w zakręty, skoki z 2-3 metrów, przy lądowaniu przyhamowanie i wejście w zakręt 90 st. Z testów i opinii ludzi wiem, że tego nie zapewni mi 29'. Natomiast 27,5' jest bardziej zbliżona do 26'. Miejsce: Góry Świętokrzyskie, 2-3 razy do roku wypad bardziej na południe od Kielc. Czego potrzebuję: 650B, skok 150 mm. Cena: 13000 zł. Po przeanalizowaniu tematu wybrałem trzy modele od różnych producentów na sezon 2015. Spezialized Stumpjumper Fsr Comp Evo 650B. Rama M5 hydroformed tubing, EVO 650b geometry, tapered headtube, PF30 BB, ISCG ’05, Command Post BlackLite routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm travel Amortyzator Custom FOX Float CTD Evolution w/ AUTOSAG, Climb, Trail, Descend settings and rebound adj., 195x51mm Widelec Custom RockShox Revelation RC 650b, tapered alloy steerer, 3P damper w/ 3-position compression, rebound adj., 15mm thru-axle, 150mm travel Stery 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings Mostek Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise Kierownica Specialized All-Mountain, low-rise, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm Chwyty kierownicy Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle, S/M: regular thickness, Others: XL Przedni hamulec Shimano Deore BR-M615, hydraulic disc, Ice Tech pads, S/M: 180mm rotor, Others: 200mm Tylny hamulec Shimano Deore BR-M615, hydraulic disc, Ice Tech pads, S/M: 160mm rotor, Others: 180mm Dźwignie hamulcowe Shimano Deore BL-M615, hydraulic lever Przednia przerzutka SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom pull Tylna przerzutka SRAM X9 Type 2, 10-speed, mid cage Manetki SRAM X7, 10-speed, w/ MatchMaker clamp Kaseta SRAM PG 1030, 10-speed, 11-36 Łańcuch SRAM PC 1031, 10-speed, w/ PowerLink, nickel finish Mechanizm korbowy Custom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed Trail double, PF30 spindle, 36/22 Wieńce 36/24 Suport SRAM, PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge Pedały Resin test ride, w/ toe clips, CEN std. Obręcze Roval 650b, alloy disc, 24mm wide, 32h Przednia piasta Specialized Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 32h Tylna piasta Specialized Hi Lo disc, 4 sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 32h Szprychy DT Swiss Industry, stainless Przednia opona Specialized Butcher Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 650bx2.3" Tylna opona Specialized Slaughter Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 650bx2.3" Dętki Ultralight, presta valve Siodło Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm Sztyca Command Post BlackLite, alien head design, single bolt head, w/ remote adjust lever, 30.9mm, S: 100mm travel, Others: 125mm Zacisk sztycy Command Post, single bolt, 34.9mm W autoryzowanym sklepie Specialized rozmawiałem o tym modelu. Na sklepie była wersja 29'. Przymierzyłem się do tego modelu i nie wyobrażam sobie jazdy na 29' przy moim stylu. Tyle mogę napisać. Dla mnie najważniejsze są hamulce. Jest możliwość wymiany fabrycznych Shimano Deore na SLX M675. Duży plus. Nie używałem wcześniej osprzętu SRAMa. Nie wiem czego mogę się spodziewać. Oprócz tego za 10% wartość roweru mogę wybrać akcesoria gratis. Kask, rękawiczki, ochraniacze. Drugi plus. Ale to ma najmniejsze znaczenie. Przede wszystkim liczy się geometria ramy do mojego stylu. W tym modelu nie ma systemu BRAIN. W sumie to chyba lepiej. Nie wiem czy automatyczny system trakcji jest to dobre rozwiązanie. Cena 11 999 zł Scott Genius 730 Genius 700 to seria rowerów z pełnym zawieszeniem, zaprojektowana by poradzić sobie z każdym szlakiem w każdym momencie. Ich powiększone koła łączą zalety dużej średnicy i większego skoku. Przy skoku 150 mm ten rower to szczytowe osiągnięcie w kategorii trail, spisze się w każdym terenie.RAMAGenius z aluminium 6061, specjalnie cieniowane, hydroformowane rury, poszerzana główka, haki IDS SL z osią sztywną 12 mmZAWIESZENIEWidelec: FOX 32 Float Evolution CTD, 3 tryby działania, oś sztywna 15 mmTłumik: dedykowany FOX Nude dla SCOTT, technologia CTCD ? 3 tryby działania, manetka TwinLocKOMPONENTYShimano XT/SLX, 30 biegów, korba Deore XT, hamulce tarczowe Shimano SLXKOŁAPiasty Shimano SLX, obręcze Syncros disc, opony Schwalbe Nobby Nic EVO Kevlar Cały na SLX z XT. Duży plus. System kontroli trakcji obsługiwany manetką. Wydaje się, że jest to dobre i sprawdzone rozwiązanie. Amortyzator tył Nude zaprojektowany przez Scotta i FOXa. Rama jest przeprojektowana z wyścigowego Sparka. Cena 11 999 zł Santa Cruz Bronson 27.5' Osprzęt na SLX. Z tego co wyczytałem rower przeznaczony do "zabawy". Ogólnie mało informacji na jego temat. W zeszłym roku była premiera. Cena 14 500 zł Jest z czego wybrać, ale wybór nie jest łatwy. Jestem zdecydowany na rozmiar kół, skok, ale muszę wybrać geometrie ramy do mojego stylu. Osprzęt w tych modelach jest dla mnie ok (nie wiem za dużo o SRAM?). Proszę o pomoc w wyborze. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.