Skocz do zawartości

[Przerzutka tył] Nieprawidłowy bieg - gwarancja?


Kakadu90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż mam pewien problem a mianowicie, gdy ustawie przerzutkę tylną na 1 to wyskakuje i łańcuch spada, gdy wrzucę 2 jest 1, gdy 3 jest 2, itp... Wszystko było ok ale raptownie to się stało nie mam pojęcia dlaczego. Sprawdziłem naciągnięcia linek ustawienia i wszystko jest ok. Moje pytanie brzmi czy z taką usterką mogę pójść do serwisu gdyż rower jest jeszcze na gwarancji? Chodzi mi o to czy firma ROMET uznaje takie rzeczy a nie żebym usłyszał nie uznajemy bo rower był używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie regulacja to pierwsze co mnie do głowy wpadło i zacząłem robić, najpierw poluzowałem trochę nadal to było, później jeszcze mocniej poluzowałem i nadal to samo aż w końcu poluzowałem praktycznie na maxa i nadal to jest dlatego pytam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popuszczasz całkowicie linkę, manetka jest ustawiona na najmniejszą tarczę baryłka dokręcona prawie do końca. Delikatny naciąg i próbujesz regulacji jak nie dochodzi do ostatniej to jeszcze dociągasz i tk metoda prób i błędów musisz ustawić jak przerzutka i hak są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy rower kupiłeś? Generalnie gwarancja nie obejmuje takich rzeczy. Ale to zależy od samego sklepu jak do tego podejdzie. Albo wezmą rower i Ci poprostu wyregulują. Albo wyregulują i policzą symboliczną kwotę. Albo zdemontują przerzutkę i wyślą do Śiemano Polska i będziesz 3 tygodnie bez roweru ;)

Trochę to dziwne. Bo z reguły nic się samo nie dzieje. Sprawdź może gdzieś pancerz z końcówką wyskoczył z oporu. Sprawdź manetkę. DOKRĘĆ KASETĘ!
Mogę się założyć, że to jakaś drobnostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 gdy ustawie przerzutkę tylną na 1 to wyskakuje i łańcuch spada, gdy wrzucę 2 jest 1, gdy 3 jest 2, itp...

Jak rozumiem najwyższego biego wogóle nie masz. Czyli jesli to wolnobieg to wygląda, jakby przesunął sie o prawie jeden rząd w lewo. Może był nakręcony ręką ("Panie, po co dokręcać, łańcuch i tak dociągnie"), był jakiś zadzior na gwincie i dopiero po mocniejszym dociśnięciu pedałów obrócił się o te pół obrotu.

Ja bym zaczął od sprawdzenia ustawień śrubek L i H. Jak przerzutka ustawia się dokładnie pod najmniejszą i największą zębatką, to wtedy wyeregulowałbym linkę. Jeśli to nie pomoże, to sprawdziłbym linkę i pancerze. Może strzelił jakiś drucik i opiera sie o pancerz nie pozwalając przesunąć się lince. I stąd to sprężynowanie. Ale wtedy to raczej nie miałbyś tylko pierwszego biegu (jeśli drucik pękłby przed pancerzem), lub problem byłby z precyczyjną zmiana wszystkich biegów (pękniety drucik w pancerzu). A tu wygląda, jakby wszystkie zębatki przesunęły się względem przerzutki o jeden bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprawdź może gdzieś pancerz z końcówką wyskoczył z oporu. Sprawdź manetkę. DOKRĘĆ KASETĘ! Mogę się założyć, że to jakaś drobnostka.
 

 

No i miałeś racje dzięki wielkie! Kaseta była troszkę naprawdę niewiele luźna, dokręciłem, później znowu wyregulowałem przerzutki wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...