Kakadu90 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Witam otóż mam pewien problem a mianowicie, gdy ustawie przerzutkę tylną na 1 to wyskakuje i łańcuch spada, gdy wrzucę 2 jest 1, gdy 3 jest 2, itp... Wszystko było ok ale raptownie to się stało nie mam pojęcia dlaczego. Sprawdziłem naciągnięcia linek ustawienia i wszystko jest ok. Moje pytanie brzmi czy z taką usterką mogę pójść do serwisu gdyż rower jest jeszcze na gwarancji? Chodzi mi o to czy firma ROMET uznaje takie rzeczy a nie żebym usłyszał nie uznajemy bo rower był używany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 ogólnie po postach widze, że troche ich napisałeś i chyba regulacja przerzutek nie jest Ci obca. Więc troche głupio mi wklejać link do YT jak się reguluje przerzutke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kakadu90 Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 No własnie regulacja to pierwsze co mnie do głowy wpadło i zacząłem robić, najpierw poluzowałem trochę nadal to było, później jeszcze mocniej poluzowałem i nadal to samo aż w końcu poluzowałem praktycznie na maxa i nadal to jest dlatego pytam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 A patrzyłeś na hak czy masz prosty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwyzaskroniec Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Ewentualnie co mi jeszcze przychodzi do głowy, że koło nie dokręcone na szybkozamykaczu, choć to podejrzewam, że sprawdziłeś, jednak czasem może być taka głupota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kakadu90 Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Hak jest prosty jak być powinien. A kolo jest dobrze zamocowane bo szukając tego błędu nawet je zdejmowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Popuszczasz całkowicie linkę, manetka jest ustawiona na najmniejszą tarczę baryłka dokręcona prawie do końca. Delikatny naciąg i próbujesz regulacji jak nie dochodzi do ostatniej to jeszcze dociągasz i tk metoda prób i błędów musisz ustawić jak przerzutka i hak są dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukeps Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Kiedy rower kupiłeś? Generalnie gwarancja nie obejmuje takich rzeczy. Ale to zależy od samego sklepu jak do tego podejdzie. Albo wezmą rower i Ci poprostu wyregulują. Albo wyregulują i policzą symboliczną kwotę. Albo zdemontują przerzutkę i wyślą do Śiemano Polska i będziesz 3 tygodnie bez roweru Trochę to dziwne. Bo z reguły nic się samo nie dzieje. Sprawdź może gdzieś pancerz z końcówką wyskoczył z oporu. Sprawdź manetkę. DOKRĘĆ KASETĘ!Mogę się założyć, że to jakaś drobnostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 gdy ustawie przerzutkę tylną na 1 to wyskakuje i łańcuch spada, gdy wrzucę 2 jest 1, gdy 3 jest 2, itp... Jak rozumiem najwyższego biego wogóle nie masz. Czyli jesli to wolnobieg to wygląda, jakby przesunął sie o prawie jeden rząd w lewo. Może był nakręcony ręką ("Panie, po co dokręcać, łańcuch i tak dociągnie"), był jakiś zadzior na gwincie i dopiero po mocniejszym dociśnięciu pedałów obrócił się o te pół obrotu. Ja bym zaczął od sprawdzenia ustawień śrubek L i H. Jak przerzutka ustawia się dokładnie pod najmniejszą i największą zębatką, to wtedy wyeregulowałbym linkę. Jeśli to nie pomoże, to sprawdziłbym linkę i pancerze. Może strzelił jakiś drucik i opiera sie o pancerz nie pozwalając przesunąć się lince. I stąd to sprężynowanie. Ale wtedy to raczej nie miałbyś tylko pierwszego biegu (jeśli drucik pękłby przed pancerzem), lub problem byłby z precyczyjną zmiana wszystkich biegów (pękniety drucik w pancerzu). A tu wygląda, jakby wszystkie zębatki przesunęły się względem przerzutki o jeden bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kakadu90 Napisano 7 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Sprawdź może gdzieś pancerz z końcówką wyskoczył z oporu. Sprawdź manetkę. DOKRĘĆ KASETĘ! Mogę się założyć, że to jakaś drobnostka. No i miałeś racje dzięki wielkie! Kaseta była troszkę naprawdę niewiele luźna, dokręciłem, później znowu wyregulowałem przerzutki wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.