pecet Napisano 5 Września 2014 Napisano 5 Września 2014 Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje sposób na wymianę łożyska kulowego z zawieszenia NRS zdjęcia. Niestety się wczoraj rozleciało i próbowałem kilku sposobów ale siedzi ani rusz. Łożysko już kupiłem (6900 RS) 5zł za jedno + 11 przesyłka <- info dla potrzebujących. Może ma ktoś jakiś sposób? przyda się dla potomnych. Z góry dzięki.
Garlock Napisano 5 Września 2014 Napisano 5 Września 2014 Ściągacz wewnętrzny. Wkładasz ramiona w rowek po kulkach. Jako że nie ma oporu dla śruby ściagcza, powinien byc taki, zeby można było w niego walnąć młotkiem. W tej dykusji masz zdjęcia takich ściągczy w tym jeden amatorski zrobiony z kołka rozporowego: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39116-jak-wybic-bieznie/ Jak bieżnia nie jest mocno zapieczona to powinno dać radę ją wypchnąć. Zamiast młotka preferowalbym praskę, ale trzeba mieć do niej dostęp Jak masz wewnętrzną bieżnię, to możesz sprobować włożyć kulki w zewnętrzną bieżnię, włożyć wewnętrzną bieżnię w srodek, zapalkami rozsunąć/zablokowac kulki równomiernie na obwodzie (tak jak w nowym łozysku) i wtedy walić młotkiem od tyłu w wewnętrzną bieżnię
jahoo84 Napisano 5 Września 2014 Napisano 5 Września 2014 W tym momencie to tylko śrubokręt po kątem i nawalanka młotkiem.
Centek Napisano 5 Września 2014 Napisano 5 Września 2014 Podpisuję się pod tym co napisał Garlock szczególnie żeby "odtworzyć" łożysko (najtańsza opcja) wyciskając je i unikać walenia młotkiem bo jak wahacz pęknie będziesz miał kolejny problem. Prasę w domowych warunkach zrobisz jeśli się postarasz. Można użyć śruby lub imadła - ewentualnie metalowy ścisk stolarski i odpowiednio podeprzeć się o wahacz. Jak już będziesz miał praskę to na Twoim miejscu wymieniłbym wszystkie łożyska w zawieszeniu bo jak się następne sypnie będziesz miał znowu problem. Absolutne minimum to para łożysk przy wahaczu (nie tylko jedno). Jeśli nie masz jak odtworzyć łożyska to kup najtańsze chińskie zgodne z wymiarem za 1zł i zdemontuj osłonki, koszyk, kulki i wewnętrzną bieżnie i zainstaluj to na starej bieżni. Takie łożysko bez problemu wyciśniesz.
pecet Napisano 5 Września 2014 Autor Napisano 5 Września 2014 Dzięki wszystkim za info. Łożysko wyjął mi gość z serwisu samochodowego, metodą chałupniczą + prasa, za "daj Pan na piwo". Sam się pytał czy ma stare to by odtworzył ale z racji popękanych kulek niewiele by z tego wyszło, ale gość powiedział że zrobi inaczej więc nie szukałem dalej. Za to ściągacza na wymianę raz na kilka lat nie widzę sensu, chyba że mi się szybko popsuje to zainwestuje. Choć pomysły na samoróbki z wątku od @Garlock może wykorzystam, poszukam na zapas przez zimę. Co do wymiany pary taki miałem zamiar jak, znajdę te mniejsze (688 rs) na miejscu w Lublinie w rozsądnej cenie to też od razu wymienię przed wiosną.Z tym nie mogłem zbytnio czekać bo jeszcze z 3 miechy sezonu @jahoo84 próbowałem ale nie chciałem rozwalić ramienia
tomigiel Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 ja miałem podobny problem ale wyjąłem tłukąc po prostu młotkiem i podważając, teraz tylko zastanawiam się jakie kupić, wymienić itd. korzystaliście z tego sklepu http://lozysko-igielkowe.com.pl ? bo widziałem ze chyba ok ale jak macie inne źródła to dajcie znać
Mod Team sznib Napisano 10 Września 2014 Mod Team Napisano 10 Września 2014 Waląc młotkiem można sobie rozkalibrować otwór na łozysko, nowe nie będzie równo siedziało i tyłek zbity. Tylko praski do wyciskania i wciskania łozysk do takich operacji. Jak ktoś jest kreatywny może sobie samemu skombinować takie urządzonko, gdzieś tu ktoś prezentował takie coś do montażu misek sterów, ustrojstwo do łożysk wygląda podobnie, tylko więcej potrzeba tulejek i podkładek (rozmiarem muszą być dobrane pod konkretne łożyska). @tomigiel, łożysko kupujesz o takim oznaczeniu jak stare było, tylko nie jak najtańszą chińszczyznę za kilka plnów, ale takie w okolicach 10 pln będą ok.
Garlock Napisano 10 Września 2014 Napisano 10 Września 2014 Poszukaj łożysk robionych przez SKF czy FAG. Masz gwarantowaną jakość za niewiele wyższą cenę. Niektórzy chwalą też NSK (robione m.in. Polsce) ale ja ich nie uzywałem więc nie wiem. Podobnie ze starą dobrą FŁT. Ale na pewno będą lepsze nić chińszczyzna.
pecet Napisano 11 Września 2014 Autor Napisano 11 Września 2014 @Garlock SKF, FAG, NSK są dobre jakościowo (z tego co znalazłem w necie) ale zatem idzie cena, wymiana naraz kilku łożysk będzie go kosztować w tym wypadku parę stówek. Co do FŁT mają przystępną cenę. I w nie się zaopatrzyłem.
Mod Team sznib Napisano 11 Września 2014 Mod Team Napisano 11 Września 2014 Dokładnie, nie ma co popadać w skrajności, ze tylko tania padaczka z Chin za kilka pln i drogie SKFy itp. Jest sporo łożysk w cenie kilkunastu pln które będą ok. Np. MGK.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.