Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

A hample zamontuje jak je tylko wyczyszcze. Przez ramę będzie szedł limonkowy pancerz- za cholere nie wiem jak to będzie wyglądać ale czemu by nie spróbować

\\Chyba ze pytasz czy zamierzam kupic- nie. nie zamierzam :D Do szosy dostałem w komplecie Tektro R350 (za same hamulce zwróciła mi się cena tej kolarzówki)

Edytowane przez Mardrom
Napisano

Ostre z platformami to nie porozumienie. Ja od początku jeżdżę w spd i pary razy mnie przy ostrych hamowaniach uratowały. Zainwestuj w noski/spdeki, bo w krytycznych sytuacjach naprawdę pomagają. Z platform nogi ci się na pewno ześlizgną i nóżki połamane.

Napisano

dlatego mowie ze shimano spd sa tansze i moim zdaniem lepsze a 520 kosztuja juz 80 zl i masz je w kolorach srebrnym ,bialym,czarnym i zlotym chyba..srebrne pasowalyby do korby bo one do wszystkiego pasuja,bo faktycznie z tymi platformami wyglada rower jakby czlowiek z za duzymi butami

Napisano

No tak, pomysle o tym ;)
Matko, ze mnie to jest totalny kretyn. Przegrzebywałem stare rupiecie po mojej starej szosie (Ach, te shimano 105, te wspomnienia!) i znalazłem przepiękną, nieodpakowaną dętkę..... z wentylem 60mm Presta :stupid:

Napisano

Koła juz napompowane, rower złożony... mógłbym już założyć łańcuch i jechać:D Z tym ze tak u nas sie rozpadało że dosłownie parasole wygina. Pod blokiem mi sie jeziorko zrobiło... więc muszę czekać aż wyschnie :D

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Jeździ idealnie, odbyłem moją krótką jazdę testową uśmiech z twarzy nie schodził do końca. Mardrom wpadaj po łańcuch :) 

Napisano

Jestem wielkim fanem remontowania starych rowerów ale ta przeróbka mi nie leży. Zdaję sobie sprawę że czasem nie da się zdobyć takich części jakie by się chciało. Niestety od samego początku projekt tego roweru jest jakiś... przypadkowy. Wygląd mi się wybitnie nie podoba, ale to rzecz gustu. Z tym że taka stara rama plus idea ostrego koła (czyli najstarszego napędu łańcuchowego w rowerze) jakoś kłóci mi się z jaskrawymi kolorami. Rower jest retro i nie poradzisz :) dałbym tutaj lakier o podobnym kolorze jaki był, może ciemniejszy, ale przede wszystkim porządnie położony! Przed przeróbką rama była byle jak ochlapana niebieską farbą. Teraz w tej kwestii zmienił się jedynie kolor, na bardziej kontrowersyjny... Rozumiem jakiś makrokesz, ale ten (chyba Romet Huragan, ale nie jestem pewien) zasługuje na równo położony, dobrze dobrany kolorystycznie lakier. Ramka jest na mufach, można by podkreślić ten cenny atrybut. Podkreślone są zaś losowe miejsca na ramie, i to w niekonsekwentny sposób. Widelec wyszedł prawie dobrze (pomijając kolory), ale na zbliżeniu niestety widać że maskowanie było zrobione na "odwal się", mufy korony są "ścięte" granicą między barwami. Nie mówię żeby robić wszystko jak w oryginale, nawet nie musi być żadna część z tamtego okresu. Ale dobrze jeżeli rower sprawia wrażenie całości, a nie zlepka podobnie pomalowanych części. Można zrobić super wyglądający, ekstrawagancki rower bez oczoyebnych kolorów i wzorów. Przykład pierwszy z brzegu. Świetnie zrobiona szosa, malowanie przyciąga uwagę, ale jest świetnie zgrana i nie ma do czego się przyczepić.

 

Mostek zamontuj stary, albo daj ten na minus. Jeżeli wg Ciebie jest to niewygodne no to dlaczego w ogóle masz rower szosowy a nie crossowy? Mostek może być za długi, za nisko lub za wysoko zamocowany, kierownica może być pod złym kątem... Przez to może być niewygodnie, ale nie licz na turystyczną pozycję. Mostek musi być na minus, tak samo jak baranek musi mieć rogi na dole a nie u góry :laugh:

 

Siodełko... szkoda że stówka poszła na siodełko tylko dlatego, że ma ono zielone wzorki. MTB-owe siodło unisex w rowerze szosowym wygląda dziwnie i pewnie nie jest zbyt wygodne. Wnioskuję wygodę po tym, że dałeś nos siodła ostro w dół. Widać uciskało co nieco.

 

Żebym przestał marudzić musiałbyś tak zrobić: rama na czarno porządnie pomalowana, a nie chlapu-chlapu, mostek na minus (albo wrzuć stary) plus precyzyjne ustawienie kiery, zmiana siodła albo kombinacja z tym co jest żeby było równoległe do ziemi i jednocześnie wygodne. Może obecnie jest za wysoko i za bardzo z przodu?

 

Z poważaniem, jak zwykle niezadowolony djzatorze :icon_cool:

Napisano

A co rozumiesz przez porządne pomalowanie? Kwestia gustu kolego ;) A siodło kosztowalo 50, razem z pedałami i resztą wyszlo ponad 100. No i powiem szczerze jest mi na nim wygodnie, wierzcie czy nie- ustawione jest tak od początku i każdą jazdę zrobilem dokladnie w tym ustawieniu, żadnym innym.. Stary mostek niestety ktoś mi połamał, a ten był niewygodny własnie w pozycji na minus, przeczytaj dokładniej moje wcześniejsze posty :D Mimo to bardzo dziękuję za rady i doceniam, ale reasumując: rower robilem dla siebie i nie bede nic zmienial, bo zwyczajnie mi sie podoba :P

Napisano

Nie mam w zwyczaju pisać w temacie, którego nie przeczytałem :ermm: W kwestii malowania to głównie chodzi mi o staranność i jakość powłoki. Fakt, trudno po rozmazanych zdjęciach stwierdzić czy jest dobra czy nie, ale po prostu widać że to tylko farbka w sprayu. Bezbarwny na wierzch podratowałby sytuację, nawet matowy jeżeli nie chcesz połysku. Bez klaru kolory są płaskie i nie odbijają ładnie światła. Co do samych barw, to projekt był całkiem całkiem, ale jako że zamiast go zrealizować, zrobiłeś jak było Ci wygodniej, to niestety... Regularny pasiak na tylnym widle był spoko, ale niestety wyszedł nieregularny i jeszcze zieleń przypadła na paskudne mocowanie dynama czy czegoś. Poza tymi szczegółami malowanie nie wygląda tak źle (chociaż jak mówiłem zdecydowanie wolałbym retro). Nie piszę tu żeby Cię zdołować, tylko żeby Twój projekt był lepszy!

 

Co do pozycji na rowerze. Wygoda jest najważniejsza, nie zamierzam wciskać Ci że będzie wygodniej jak mostek dasz skierowany w dół. Ale widząc jak masz ustawione siodło (odwrotnie jarzemko, nos w dół) po prostu wiem że jest źle. Na dole daję film bardzo przydatny do ustawienia wygodnej pozycji na szosówce. Ale dobrze jest zacząć od ogólnie przyjętych ustawień i minimalnie je korygować, niż zacząć od wszystkiego na odwrót :thumbsup:

 

https://www.youtube.com/embed/FAl_5e7bIHk?html5=1&fs=1

Napisano

Ale był bezbarwny na wierzch...

Zdarłem starą farbe, odtłuściłem rame, nałożyłem podkład. odczekałem aż wyschnie, zmatowiłem i ponownie odtłuściłem. Naniosłem kilka cienkich warstw farby, poczekalem aż wyschnie i na koniec wszystko oblepiłem kilkoma warstwami lakieru bezbarwnego (oczywiscie motip w macie) :) To właśnie przez mat kolory nie odbijają światła.

Napisano (edytowane)

Ba, że obejrzane. Niestety nie wziąłem w trase Xperii (trasa testowa, gdyby cos sie rozsypało i bym zaliczyl solidną glebe to mniej szkoda wysłużonego HTC wildfire niż Xperii którą kupiłem jakies 2 tyg temu). Stąd jakość...

Łańcuch założyłem czarny na test, ale na dniach sciagam dartmoora i ostatmim dopięciem kończę projekt już całkiem :D

Edytowane przez Mardrom
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...