Skocz do zawartości

[Konwersja] Rower szosowy? Nope. Fixed gear!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem podzielić się z wami ostatnimi tygodniami mojego życia, a dokładniej projektem przerobienia starej szosy na fixa. Zanim jednak zaczniemy, pouczę was trochę historii :D
Jest rok 2014, buchnęli mi rower. No cóż, w panice szukam go na portalach aukcyjnych i trafiam na starą szosę za 70zł. Raczej żadnych interesujących rzeczy nie znajdę, sprzedawca twierdzi, że stoi i się kurzy więc cena taka żeby tylko sprzedać. Z wyglądu padaka ale pojadę obejrzeć! Przyjezdzam na miejsce- faktycznie nic specjalnego. Jakiś stary suport z korbą na klin, 6rzędowe TZ06 z tyłu i pare innych fantów. Myślę sobie- na czymś trzeba jezdzic. Niestety tylne koło buja się niczym młoda część naszego społeczeństwa na dyskotece więc próbuję opuscic cenę na centrowanie. Udało się. 55 zł. Myślę- czemu nie. Jako, że wtedy prawa jazdy nie mialem, to musialem radzić sobie z drugim rowerem. Jedziemy tak sobie wesoło do domu i troszkę się poczułem zmęczony, moi towarzysze również. Zrobilismy przerwę podczas której cyknąłem fotkę:
0f90c320c47b.jpg
 

No no, rower odstawiony do piwnicy, idę spać. Jazda próbna następnego dnia- wszystko ok, niestety wspornik niezbyt dobrze trzyma barana a śruba wyrobiona. Może i bym ją zmienił, gdyby nie to że miałem stary mostek w garażu. Przymiarka i stwierdzam że można montować
a5799126a674.jpg
No zamontować można, wszystko ladnie ale niestety nie bardzo mi się mieszczą manetki. Były one zamontowane na starym wsporniku, a ten obecny mostek jest dużo krótszy. No szkoda, przeciez szosa bez przerzutek a z wolnobiegiem i i dwiema zębatkami z przodu musi wyglądać śmiesznie. Cóż wracamy do starego wspo...Czekaj czekaj! Czy ty wlasnie powiedziałeś "Rower bez przerzutek"!? Taka myśl spadła na mnie niczym piorun. Przecież kiedyś myślałem o złożeniu ostrego koła! NO IDEALNIE sie nada! No to zaczynamy! Pierwsze projekty, od czego by zacząć? Lakier zmęczony, więc może to. Projekt trzeba zrobić więc i do dzieła!
bc0200a2f1a3.png

No no, podoba mi się, przejadę się jeszcze na nim zanim przystąpie do przeróbek. Jakiś pajac wyjechał mi przed koła, musiałem zahamować co zaskutkowało stoppie i solidnym wygięciem sztycy. Zdemontowałem ją, zamontowałem drugą i w koncu po czasie wziąłem się do rozkręcania roweru w celu malowania. Miałem problem z miską suportu, na szczescie poradzilismy sobie z serwisantem. Praktycznie zaraz przed malowaniem (z "nową sztycą") wyglądało to tak:
8c5d9dff2444.jpg

No to możemy brać się do malowania. Przede wszystkim zabezpieczenie!
9ca8bde039fc.jpg
Lecimy dalej, widełek na pierwszy ogień żeby zobaczyc czy sie opłaca.
6dcbb5b91311.jpg
b6dd0e1f5df2.jpg
bb883b284a6a.jpg
Chyba się opłaca. Teraz rama.
079cba51a7fa.jpg
no no, różnica jest.
Someone said downhill?

2da9a4bf5a04.jpg
7858b2b32c71.jpg

dcb80c6fb26a.jpg
ea3ddc44d527.jpg
cf507486a19b.jpg

Dobra, wygląda ładnie ale co z resztą?!
Na poczatek czyszczenie podzespołów.
Owijke zdarłem, więc dobrze by było ją sobie załatwić. Kupuję więc owijkę koloru zielonego.
Sztyca już ogarnięta, ale przeciez nie moze trzymać jakiegoś badziewia! Siodełko też sie przyda. Do tego te pedały. blee. Tym oto sposobem mój zbiór stał się taki
5de523a8b234.jpg
Ok, to teraz gwóźdź programu. Singlespeed? No problem, pora kupić koła. Zdecydowałem się na takie:
62531ef414f3.jpg
teraz czekam aż przyjdą, może będą jutro :D W późniejszym terminie założe też nowy łańcuch Dartmoor Core i będzie hulać jak należy. Potem jeszcze wymiana korby, ale ta na razie da rade.
Licze na opinie! :)
Ps. Temat o tej konwersji umieściłem w dziale Fixed Gear ale jako, że jestem praktycznie na maxa podjarany to postanowilem jednak zagospodarować się tutaj,  żeby więcej osób zobaczyło. przepraszam najmocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia fotka przed kołami przedstawia to co jest na bieżąco :D Rama stoi i czeka na montaż wszystkiego na raz a widelec ze sztycą leży sobie w kartonie i również czeka na to samo :P Jak koła przyjdą to wszystko złoże do kupy i wrzuce fotke złożonego. Potem tylko łańcuch i.... właśnie tu nie wiem! Z przodu miałem 52/39T a teraz zostawiłem tylko 52T. łańcuch 1rzędowy 1/8 sie nada do takiego czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9-rzędowymi i więcej oczywiscie :D

A 3/32 do tych, które mają DO 9 rzędów, wiem :P Z tym że zastanawiam się co za ustrojstwo pakowali fabrycznie w jubilacie. Raczej jestem skłonny wyprobowac jubilata zamiast miejskigo roweru widocznego na 1 zdjeciu, bo jakby nie patrzeć tamten srebrny ma nie łańcuch a ogniwa nasmarowane i to jeszcze gęstym smarem do łożysk. Chciałem wyszejkować i ogarnąć to rohloffem- niet bo zepsuje, niet bo to moje (rower mamy) :E Jutro ogarnę co i jak a póki co to juz nie róbmy offtopu bo jeszcze się komuś dostanie :I

Edytowane przez Mardrom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, fajnie. Też mam podobną szosę, tylko jeszcze nie dorobioną [brak funduszy]. Mam identyczny mostek tylko odwrotnie zamontowany w celu umieszczenia kierownicy niżej. Mam do ciebie kilka pytań:

1. Co zrobiłeś z suportem? Napisz jakie miał oryginalny i podaj jaki wstawiłeś (jak coś zmieniałeś).

2. Ile wydasz na całą transformację szosy ?

3. Podczas hamowania przednim hamulcem sztyca nieco się porusza ?

4. Koła 28" bez problemu pasują w miejsce 27" ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Jako023. Zacznijmy od pierwszego pytania: Suport jest oryginalny i nic w nim nie zmieniałem. Jedynie zaserwisowałem miski i wianki, oraz wyczyściłem mufę i oś. Na całą transformację wydałem: 350 zł za koła, 58zł za lakiery + podkład, 55zł za szose (co się zwróci po sprzedaniu komponentów), 37 zł za owijkę, 116zł za siodełko, linki, pancerze, pedały. Mostek miałem swój, sztycę odmalowałem. Opony 47zł, dętki 28zł, kliny 5,70zł (drożyzna...), końcówki zaprawiające do pancerzy 1,20zł, hmm co tu jeszcze... No na pewno za jakieś dodatkowe pierdoły z 50zł poszło wszystko to daje nam 746zł . Trzecie pytanie:
 Jeszcze rower nie jest złożony ale tak się nie powinno dziać, spróbuj może trochę mocniej skręcić obejmę sztycy jeśli tak sie u Ciebie dzieje
Co do 4 najwieksza niespodzianka: Koła 28" są mniejsze niż 27" - obręcze 28 cali mają 622mm, obręcze 27 calówek... 630 mm :D Oczywiscie pamietaj o rozstawie piast- u mnie było z tym troche pierniczenia że tak powiem ;) Na szczescie dzieki pewnemu uzytkownikowi forum wszystko bezproblemowo wyszło
Edit: no tak
Maaaaaaaasa pracy włożona w rower- bezcenne

Łańcuch Dartmoor Core- jakieś 50 zł wydam :D
I to chyba na tyle, cos jeszcze planuje ale tooo juz w przyszłości (ew. sprzedam ten rower i wtedy biore sie za nowy projekt)

Edytowane przez Mardrom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radocha ze składania, wypełniona luka w czasie, ktory byłby zajęty przez nudę i w końcu sprzedaż roweru za co najmniej cenę części (mam nadzieje ale nie powinno byc problemu) aby móc zająć sobie czas następnym projektem? DEFINITYWNIE TAK! :D Frajda z własnego projektu/roweru stworzonego od poczatku na własnym koncepcie jest niewyobrażalna

E: Do tego patrząc na te wszystkie nowe części i uczucie towarzyszące każdej kolejnej przesyłce dopełnia efektu :P
No i nie jest powiedziane ze trzeba takie czesci kupować, można kupić taniej jeśli się dobrze wykombinuje ale wtedy to już będzie nie pod wygląd i jazdę a pod samą jazdę- moje części jak widzisz są dobrane kolorystycznie.

Edytowane przez Mardrom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...