Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] jakie dla ciężkiego faceta?


CUBEMAN

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zmienić hamulce na nowe, bo obecne mnie już wkurzają - Hayes Stroker Ryde.

Ważę nieco ponad 90 kg. Jeżdżę cały rok, także w zimie. Nie jestem kamikadze, ani żadnym tego typu extremalnym rowerzystą pędzącym po górach, ale jeżdżę z sakwami co dodatkowo dodaje wagi i ostatnio przy zjazdach w Zakopcu stwierdziłem, że moje hamulce pora wymienić.

Co zarzucam moim obecnym hamulcom?:

- tarcze trą i hałasują (od zawsze)

- wymiana klocków wymaga wyjęcia kół

- klocki są montowane z użyciem takich blaszek, które lubią się wyginać od ciepła przy intensywnym hamowaniu i czasami wciąga je tarcza

- wydaje mi się, że klocki są zbyt blisko tarcz

Pomimo tych kilku minusów, hamulce z nowymi klockami hamują bardzo dobrze, ale przestałem im ufać.

 

Poszukuję solidnych hamulców, które mnie nie zawiodą nawet gdybym chciał przez cały dzień jechać tylko w dół ;)

Nie ma dla mnie znaczenia ich waga.

Kwota jaką chciałbym wydać za komplet to coś w granicach 700 zł, ale jeśli okazałoby się rozsądne dołożenie paru stówek, to też tragedii nie będzie.

Chciałbym aby dało się wymieniać klocki bez zdejmowania kół (ale nie jest to warunek konieczny).

Chciałbym czuć się bezpieczny na zjazdach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to hamulce i tarcze chyba wybrane. Jeszcze pytanko tylko o mocowanie klocków.

Zauważyłem, że jest zawleczka a nie śruba - czy to nie jest problematyczne w użytkowaniu?

Są też te nieszczęsne blaszki, (http://allefree.pl/galleries_2/70/98/779870/photos/photo1.jpg) ale chyba tego nie uniknę :( Czy nie ma z nimi problemu w tych hamulcach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link nie działa.

Te blaszki czyli chyba sprężyny rozpierające klocki to standarowy element i występuje w większości hamulców, które nie mają namagnetyzowanych tłoczków (takowe standardowo posiadała lub posiada nadal Magura, inne firmy stosują sprężyny. Jest to jednak bardzo sporadyczny problem, gdy sprężynka ulegnie deformacji, najczęściej gdy klocki są bardzo mocno zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie widziałem, że SLX są podobne do XT. Ale nie zależy mi na zaoszczędzeniu aż tak mocno. Wole już dołożyć i nie bić się potem z myślami, że mogłem kupić troszkę lepsze. Skoro już wymieniać to nie ma sensu oszczędzać paru zł (tak to sobie tłumaczę ;) ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT i SLX są takie same, posiadają tą samą technologię oraz te same materiały. Różnica jest tylko śrubka przy mocowaniu klocków oraz śrubka regulacji skoku klamki manetki która w cale nie jest potrzebna przy odpowiednim odpowietrzeniu hamulców. Niedawno też stałem przed takim wyborem i wybrałem SLX, nie widziałem sensu dopłacać ponad 100zł do tych 2 różnic same śrubki do trzymania klocków za ok 30zł na allegro i pasują, więc naprawde nie ma sensu. Wolałem tą różnice dołożyć do leprzych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

więc naprawde nie ma sensu.
 

No i przez Ciebie mam teraz dylemat :)

Na szczęście potrzebuje ze dwa tygodnie na odłożenie kasy na ten zakup, więc mam czas na rozmyślania. Chyba przejdę się do jakiegoś sklepu pooglądać na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sorry, nie chciałem.
 

Żartuję :) To przecież nie problem jak trochę pogłówkuję :) Czasem trzeba ;)

Dzięki wielkie za tą informację. Z pewnością jest warta rozważenia. 

Jeśli śrubki można dokupić i pasują, to faktycznie jest to kwestia ładnego napisu XT na boku, ale biorąc pod uwagę, że manetki przerzutek mam SLX to Twoja propozycja bardziej pasuje do kompletu :)

Pomyślę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Żartuję :) To przecież nie problem jak trochę pogłówkuję :) Czasem trzeba ;) Dzięki wielkie za tą informację. Z pewnością jest warta rozważenia. Jeśli śrubki można dokupić i pasują, to faktycznie jest to kwestia ładnego napisu XT na boku, ale biorąc pod uwagę, że manetki przerzutek mam SLX to Twoja propozycja bardziej pasuje do kompletu :) Pomyślę.
Proszę bardzo, sam zamawiałęm i wiem że pasują http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-hamulcow/avid/prod/a2z-bolt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz amortyzator? Nie widzę dokładnie chodzi mi o to czy to 26'' koło czy 29'' i jaki model konkretnie, zmierzam do tego że ustal sobie jeszcze jaka jest dopuszczalna wielkość tarczy do twojego amortyzatora, jeśli amortyzator nie jest jakiś budżetowy to może jest opcja wstawienia tarczy 180 mm zamiast 160 mm dochodzi ci gratis kilka procent więcej mocy, a do tego większa tarcza jest bardziej odporna na przegrzewanie się. Z przodu to ważne, bo przy hamowaniu cały ciężar idzie na przedni hamulec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...