Skocz do zawartości

[WYMIANA RAMY] kross level a2


sephardic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowni, posiadam rower kross level a2 rozmiar M. Jest na dłuższą metę dla mnie niewygodny: bolą mnie plecy, krzyż, ręce w łokciach

 

Dlatego chciałbym albo zmienić ramę na taką, na której będę mógł siedzieć bardziej prosto i nie musieć opierać się na wyprostowanych rękach

 

Chodzi mi o ramę bardziej w kierunku trekking/cross niż mtb - żeby siedziało się wygodniej na dłuższe jazdy po relatywnie gładkiej nawierzchni.

 

Moje pytanie jest: jaka to miałaby być rama, żebym mógł użyć jak najwięcej komponentów z level a2? 

 

Ewentualnie: czy można pokombinować z daną ramą, na przykład zmieniając kierownicę, siodło?

Napisano

Standardowy mostek/wspornik kierownicy to prawdopodobnie 100 mm. Przymierz sie do krotszego i z wiekszym wzniosem. Mozesz zmienic kierownice na taka ktora jest gieta lub gieta z wiekszym wzniosem jesli juz gieta masz.

 

Zeby uzyc komponenty z tego roweru musialbys kupic kolejna rame mtb pod kola 26 cali, wiec to praktycznie bezsensowny krok.

 

Zeby uzyc ramy crossowej musisz miec nowy widelec i kola, detki, opony.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. 

 

Taka jest specyfikacja tej kierownicy na stronie producenta: KROSS Sport Components (Aluminium, niski wznios, 660mm, 31,8mm), z kolei wspornika kierownicy: KROSS Sport Components (Aluminium, 31,8mm)

 

Dysponuję też rowerem kross trans siberian: a więc gdybym na próbę przekręcił kierownicę z tego roweru do level a2 to mogłoby coś pomóc - tak?

 

jeszcze ostatnie pytanie: dlaczego zmiana ramy na cross/treking wymaga zmiany kół? nie ma tego typu ram pod koła 26 cali?

Napisano

Są tego typu ramy pod 26", ale bardzo rzadko spotykane, ponieważ nie jest to dobre rozwiązanie na asfaltowe nawierzchnie.

Kross Trans Syberian ma inny rodzaj mostka, A 2 nie jest przystosowany do jego montażu.

Napisano

Oczywiscie mozesz zamontowac kola 26 cali w ramie i widelcu 28 cali, pozostaje sporna kwestia wizualna i ewentualne zachowanie roweru - male kola obniza wysokosc suportu.

Napisano

Jeśli A2 jest pod hamulce V-brakee, to trudno będzie zamontować koła 26" do ramy pod 28", a przynajmniej tak zamontować żeby można hamować .

Napisano

dokaldnie..zmien mostek (z regulacja kata nachylenia) ,zmien nawet kierownice ,najlepiej przetestowac szersze badz wezsze ale bardziej wygiete z tym nowym mostkiem(jakas przypasuje bardziej),zmien tez siodlo na bardziej wygodne a moze nawet sztyce amortyzowana jakas Suntoura czasem tez ponoc pomaga..Ramy nie zmieniaj bo moze byc jeszcze gorzej..Mozesz tez pomyslec sprzedac rowerek i kupic typowo turystyczny z wyprostowana pozycja..

Jak dlugo jezdzisz na tym rowerku?? Ja na poczatku przygody z rowerem tez mialem podobnie ale minelo z biegiem czasu,z tego co jednak slysze to bolacy kark jest czesta przypadloscia przy dlugich dystansach na rowerze tego typu..

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi!

 

tobo - są hamulce v-brake, chciałbym zmienić jak najmniej ze względu na koszty, także wolałbym nie inwestować w hamulce tarczowe!

 

Rulez - pod wzrost 174cm, noga 82cm. Czy właśnie taki mostek jaki dałeś w linku pozwoliłby na taką regulację, by kierownica znajdowała się wyżej i nieco bliżej? Jeśli dobrze rozumiem, to taki pod rurę sterową 26,8 będzie pasował do level a2?

 

robertocarlos - dzięki, myślałem też o amortyzowanej sztycy, ale nie wiem czy przy wadze 90kg ma to jakikolwiek sens. Na tym rowerze przejechałem bardzo niewiele, niestety po każdej przejażdżce odczuwam ból łokci oraz odcinka lędźwiowego, także coś jest nie tak... ;)

Napisano

a nie blokujesz rak w lokciach zginajac je do wewnatrz?? Jesli tak to trzymaj rece lekko ugiete i staraj sie nimi tez amortyzowac a nie blokowac ich ..

 

Ledzwie, jak masz cos znimi to mozesz miec ten problem..Sprobuj moze zmienic jeszcze ustawienie siodelka odchylajac je noskiem do dolu ..

 ps.a na ledzwie dobre jest plywanie :)

Napisano

 

 

Rulez - pod wzrost 174cm, noga 82cm. Czy właśnie taki mostek jaki dałeś w linku pozwoliłby na taką regulację, by kierownica znajdowała się wyżej i nieco bliżej? Jeśli dobrze rozumiem, to taki pod rurę sterową 26,8 będzie pasował do level a2?

 

 

Faktycznie rama M dla 174 cm jest dłuuuga, mostek na rurę sterową 28,6 będzie pasował, ten który podałem ma 90 mm długości ( przy kącie 0*), ale wraz z jego podnoszeniem kierownica będzie się zbliżała do siodełka.

Jeśli nie pomoże, to zmienić ramę na taką samą tylko w rozmiarze S, wtedy będzie akurat na szosę (zwłaszcza z regulowanym mostkiem).

 

Napisano

dziękuję za odpowiedzi!

 

10seput.jpg

 

przy montażu mostka wypadła mi taka część. bez tego rura sterowa obija się w główce ramy, nie jest stabilna. w którym miejscu powinienem tę część zamontować? 

post-177970-0-82806900-1409738609_thumb.jpg

Napisano

ok, czyli dobrze sądziłem! dzięki :)


ustawiłem regulowany mostek na największy kąt - rzeczywiście pomogło. Moje ostatnie pytanie, to czy mógłbym bez szkody np. dla kolan przesunąć jeszcze siodło do przodu? 

Napisano

Siodełko - najpierw mierzysz nogę, następnie wynik w cm mnożysz przez 0,885 - to daje optymalną wysokość siodełka mierzoną wzdłuż rury posiodłowej od osi korby do wierzchu siodełka, ustawiasz siodełko równolegle do powierzchni na której stoi rower, a następnie przesuwasz je przód-tył tak żeby przy pedałach ustawionych równolegle do ziemi pion spuszczony z kolana  nogi postawionej na przednim pedale przechodził przez jego oś - i to jest właściwe ustawienie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...