Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Witam, Mam nietypowy problem który polega na ocieraniu się tarczy pod ciężarem . Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze) . Już robiłem wiele rzeczy które mogą mieć na to wpływ m.in dokręcałem ośkę w rowerze , koło podczas montowania (przy udziale szybkozamykacza) było pod ciężarem co i tak nic nie dało żadnego rezultatu . Pomóżcie bo ja już walczę z tym kołem łącznie około 40h (nie, nie przesadzam ) i powoli cierpliwość mi się kończy Dla informacji podam że posiadam: Hamulec Avid Elixir 3 Tarcze Shimano deore xt Amortyzator Rock Shox Recon Silver TK ( nie powietrzny) Piastę Sram MTH-306 Obręcze Rodi Excalibur Disc, aluminiowe 6063, oczkowane, wzmacniane, dwuścienne Przy okazji zapytam się jeszcze jaki powinien być odstęp tarczy od klocków ? Czy to normalne że z każdej strony jest niecałe 0,5mm odstępu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze) Napisz to po polsku. Hamujesz, podnosisz tył, wtedy przednie koło jest na ziemi, klocki na tarczy więc trą o nią. I co znaczy że tarcza SIĘ ociera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 No chodzi o to że gdy rozpędzę się rowerem i zahamuję przednim hamulcem robiąc tzn stoppie to gdy już puszczę hamulec i jadę normalnie to słyszę że tarcza trze się o klocki hamulcowe . Co znaczy że tarcza się ociera ? To znaczy że tarcza dotyka jednej strony klocka hamulcowego inaczej mówiąc trze się o jeden klocek hamulcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Znaczy, że jest kiepska sztywność, pomoże zmiana tarczy lub/i amortyzatora i piasty na coś ze sztywną osią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 A jak w czasie jazdy po tym manewrze naciśniesz kolejny raz dźwignię, "przyhamujesz" to tarcie też pozostaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Znaczy, że jest kiepska sztywność, pomoże zmiana tarczy lub/i amortyzatora i piasty na coś ze sztywną osią. Tarczę zmieniałem 2 tygodnie temu więc nie widzi mi się zmieniać kolejny raz. A na chwilą obecną nie stać mnie na nowy amortyzator ;/ A jak w czasie jazdy po tym manewrze naciśniesz kolejny raz dźwignię, "przyhamujesz" to tarcie też pozostaje? Niestety pozostaje aż do czasu gdy po raz kolejny wyreguluję zacisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 @Piksel wszystko Ci wyjaśnił co jest przyczyną. Bez zmiany amorka i osi nie będzie poprawy. I tak nie masz najgorzej bo RS'y nawet na sprężynie stalowej są dość sztywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 I tak nie masz najgorzej bo RS'y nawet na sprężynie stalowej są dość sztywne. Nie rozumie . Przecież ja posiadam ten amortyzator na sprężynie a na sztywności chyba nam zależy. @Piksel wszystko Ci wyjaśnił co jest przyczyną. Bez zmiany amorka i osi nie będzie poprawy. No to mnie nie pocieszyliście Naprawdę to jest jedyne wyjście ? Polecacie jakąś piastę do 200zł max ? Bo jeżeli będę zmieniał amortyzator to prawdopodobnie na Sr Suntour Epicon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Bardziej sztywne są RS'y ze sprężyną powietrzną. Poza tym nie wiem jakiej grubości masz lagi w tym Reconie. Najpierw jak już to kup Tego Epicona najlepiej na sztywnej osi a potem myśl o piaście bo to najmniejszy problem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Ok, Dziękuje wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Może spróbuj najpierw odtłuścić miejsce łączenia zacisku z adapterem/amortyztorem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaxgh Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 A może po prostu za słabo przykręcasz zacisk ? Też raz tak miałem i okazało się właśnie że podczas mocnego hamowania zacisk się delikatnie przesunął i ocierał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Może spróbuj najpierw odtłuścić miejsce łączenia zacisku z adapterem/amortyztorem . Wyczyściłem wszystko oraz dokręciłem i chyba cos się delikatnie polepszyło bo juz prawie nie trze się. A naciąg szprych może odgrywać jakąś rolę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Zapewne miałeś tylko muskanie tarczy więc te zabiegi pomogły. Co do szprych to one nic do tego nie mają. To właśnie zaleta tarcz, że i bez kilku szprych oraz z centrowanym kołem da się kontynuować jazdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Interesuje mnie jeszcze prawidłowy odstęp klocków od tarczy. Dzisiaj zmierzyłem u siebie ten odstęp i wychodzi na to że mam 0,2mm z jednej jak i z drugiej strony . Czy to jest normalne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Raczej tak bo te modele z tego słyną. Zdecydowanie lepiej z prześwitem wypadają Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Ok. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 rozegnij jeszcze ta blaszke co jest pomiedzy klockami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szkielet13 Napisano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2014 No gdy wszystko czyściłem to przy okazji i ten zabieg wykonałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.