Skocz do zawartości

[Tarcza] Ocieranie się tarczy pod ciężarem


Szkielet13

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam nietypowy problem który polega na ocieraniu się tarczy pod ciężarem . Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze) . Już robiłem wiele rzeczy które mogą mieć na to wpływ m.in dokręcałem ośkę w rowerze , koło podczas montowania (przy udziale szybkozamykacza) było pod ciężarem co i tak nic nie dało żadnego rezultatu . Pomóżcie bo ja już walczę z tym kołem łącznie około 40h (nie, nie przesadzam ) i powoli cierpliwość mi się kończy :)

 

Dla informacji podam że posiadam:

Hamulec Avid Elixir 3

Tarcze Shimano deore xt

Amortyzator Rock Shox Recon Silver TK ( nie powietrzny)

Piastę Sram MTH-306 

Obręcze Rodi Excalibur Disc, aluminiowe 6063, oczkowane, wzmacniane, dwuścienne

 

 

Przy okazji zapytam się jeszcze jaki powinien być odstęp tarczy od klocków ? Czy to normalne że z każdej strony jest niecałe 0,5mm odstępu ? 

Napisano
Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze)

 

Napisz to po polsku.

Hamujesz, podnosisz tył, wtedy przednie koło jest na ziemi, klocki na tarczy więc trą o nią.  

I co znaczy że tarcza SIĘ ociera?

Napisano

No chodzi o to że gdy rozpędzę się rowerem i zahamuję przednim hamulcem robiąc tzn stoppie to gdy już puszczę hamulec i jadę normalnie to słyszę że tarcza trze się o klocki hamulcowe . 

 

 

 

Co znaczy że tarcza się ociera ? To znaczy że tarcza dotyka jednej strony klocka hamulcowego inaczej mówiąc trze się o jeden klocek hamulcowy. 

Napisano

Znaczy, że jest kiepska sztywność, pomoże zmiana tarczy lub/i amortyzatora i piasty na coś ze sztywną osią.

Tarczę zmieniałem 2 tygodnie temu więc nie widzi mi się zmieniać kolejny raz. A na chwilą obecną nie stać mnie na nowy amortyzator ;/ 

 

 

 

 

A jak w czasie jazdy po tym manewrze naciśniesz kolejny raz dźwignię, "przyhamujesz" to tarcie też pozostaje?

 

Niestety pozostaje aż do czasu gdy po raz kolejny wyreguluję zacisk 

Napisano

@Piksel wszystko Ci wyjaśnił co jest przyczyną. Bez zmiany amorka i osi nie będzie poprawy. I tak nie masz najgorzej bo RS'y nawet na sprężynie stalowej są dość sztywne.

Napisano

 

 

I tak nie masz najgorzej bo RS'y nawet na sprężynie stalowej są dość sztywne.

 

Nie rozumie . Przecież ja posiadam ten amortyzator na sprężynie a na sztywności chyba nam zależy.

 

 

 

@Piksel wszystko Ci wyjaśnił co jest przyczyną. Bez zmiany amorka i osi nie będzie poprawy.

 

No to mnie nie pocieszyliście :( Naprawdę to jest jedyne wyjście ?

 

Polecacie jakąś piastę do 200zł max ? Bo jeżeli będę zmieniał amortyzator to prawdopodobnie na Sr Suntour Epicon.

Napisano

Bardziej sztywne są RS'y ze sprężyną powietrzną. Poza tym nie wiem jakiej grubości masz lagi w tym Reconie. Najpierw jak już to kup Tego Epicona najlepiej na sztywnej osi a potem myśl o piaście bo to najmniejszy problem .

Napisano

A może po prostu za słabo przykręcasz zacisk ? Też raz tak miałem i okazało się właśnie że podczas mocnego hamowania zacisk się delikatnie przesunął i ocierał.

Napisano

Może spróbuj najpierw odtłuścić miejsce łączenia zacisku z adapterem/amortyztorem .

Wyczyściłem wszystko oraz dokręciłem i chyba cos się delikatnie polepszyło bo juz prawie nie trze się. A naciąg szprych może odgrywać jakąś rolę ?

Napisano

Zapewne miałeś tylko muskanie tarczy więc te zabiegi pomogły. Co do szprych to one nic do tego nie mają. To właśnie zaleta tarcz, że i bez kilku szprych oraz z centrowanym kołem da się kontynuować jazdę.

Napisano

Interesuje mnie jeszcze prawidłowy odstęp klocków od tarczy. Dzisiaj zmierzyłem u siebie ten odstęp i wychodzi na to że mam 0,2mm z jednej jak i z drugiej strony . Czy to jest normalne ? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...