Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Witam, Mam nietypowy problem który polega na ocieraniu się tarczy pod ciężarem . Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze) . Już robiłem wiele rzeczy które mogą mieć na to wpływ m.in dokręcałem ośkę w rowerze , koło podczas montowania (przy udziale szybkozamykacza) było pod ciężarem co i tak nic nie dało żadnego rezultatu . Pomóżcie bo ja już walczę z tym kołem łącznie około 40h (nie, nie przesadzam ) i powoli cierpliwość mi się kończy Dla informacji podam że posiadam: Hamulec Avid Elixir 3 Tarcze Shimano deore xt Amortyzator Rock Shox Recon Silver TK ( nie powietrzny) Piastę Sram MTH-306 Obręcze Rodi Excalibur Disc, aluminiowe 6063, oczkowane, wzmacniane, dwuścienne Przy okazji zapytam się jeszcze jaki powinien być odstęp tarczy od klocków ? Czy to normalne że z każdej strony jest niecałe 0,5mm odstępu ?
tobo Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze) Napisz to po polsku. Hamujesz, podnosisz tył, wtedy przednie koło jest na ziemi, klocki na tarczy więc trą o nią. I co znaczy że tarcza SIĘ ociera?
Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 No chodzi o to że gdy rozpędzę się rowerem i zahamuję przednim hamulcem robiąc tzn stoppie to gdy już puszczę hamulec i jadę normalnie to słyszę że tarcza trze się o klocki hamulcowe . Co znaczy że tarcza się ociera ? To znaczy że tarcza dotyka jednej strony klocka hamulcowego inaczej mówiąc trze się o jeden klocek hamulcowy.
Piksel Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Znaczy, że jest kiepska sztywność, pomoże zmiana tarczy lub/i amortyzatora i piasty na coś ze sztywną osią.
tobo Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 A jak w czasie jazdy po tym manewrze naciśniesz kolejny raz dźwignię, "przyhamujesz" to tarcie też pozostaje?
Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 Znaczy, że jest kiepska sztywność, pomoże zmiana tarczy lub/i amortyzatora i piasty na coś ze sztywną osią. Tarczę zmieniałem 2 tygodnie temu więc nie widzi mi się zmieniać kolejny raz. A na chwilą obecną nie stać mnie na nowy amortyzator ;/ A jak w czasie jazdy po tym manewrze naciśniesz kolejny raz dźwignię, "przyhamujesz" to tarcie też pozostaje? Niestety pozostaje aż do czasu gdy po raz kolejny wyreguluję zacisk
beskid Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 @Piksel wszystko Ci wyjaśnił co jest przyczyną. Bez zmiany amorka i osi nie będzie poprawy. I tak nie masz najgorzej bo RS'y nawet na sprężynie stalowej są dość sztywne.
Szkielet13 Napisano 1 Września 2014 Autor Napisano 1 Września 2014 I tak nie masz najgorzej bo RS'y nawet na sprężynie stalowej są dość sztywne. Nie rozumie . Przecież ja posiadam ten amortyzator na sprężynie a na sztywności chyba nam zależy. @Piksel wszystko Ci wyjaśnił co jest przyczyną. Bez zmiany amorka i osi nie będzie poprawy. No to mnie nie pocieszyliście Naprawdę to jest jedyne wyjście ? Polecacie jakąś piastę do 200zł max ? Bo jeżeli będę zmieniał amortyzator to prawdopodobnie na Sr Suntour Epicon.
beskid Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Bardziej sztywne są RS'y ze sprężyną powietrzną. Poza tym nie wiem jakiej grubości masz lagi w tym Reconie. Najpierw jak już to kup Tego Epicona najlepiej na sztywnej osi a potem myśl o piaście bo to najmniejszy problem .
jasinski21444 Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Może spróbuj najpierw odtłuścić miejsce łączenia zacisku z adapterem/amortyztorem .
sebaxgh Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 A może po prostu za słabo przykręcasz zacisk ? Też raz tak miałem i okazało się właśnie że podczas mocnego hamowania zacisk się delikatnie przesunął i ocierał.
Szkielet13 Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 Może spróbuj najpierw odtłuścić miejsce łączenia zacisku z adapterem/amortyztorem . Wyczyściłem wszystko oraz dokręciłem i chyba cos się delikatnie polepszyło bo juz prawie nie trze się. A naciąg szprych może odgrywać jakąś rolę ?
beskid Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Zapewne miałeś tylko muskanie tarczy więc te zabiegi pomogły. Co do szprych to one nic do tego nie mają. To właśnie zaleta tarcz, że i bez kilku szprych oraz z centrowanym kołem da się kontynuować jazdę.
Szkielet13 Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 Interesuje mnie jeszcze prawidłowy odstęp klocków od tarczy. Dzisiaj zmierzyłem u siebie ten odstęp i wychodzi na to że mam 0,2mm z jednej jak i z drugiej strony . Czy to jest normalne ?
beskid Napisano 2 Września 2014 Napisano 2 Września 2014 Raczej tak bo te modele z tego słyną. Zdecydowanie lepiej z prześwitem wypadają Shimano.
Szkielet13 Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 Ok. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
ska Napisano 4 Września 2014 Napisano 4 Września 2014 rozegnij jeszcze ta blaszke co jest pomiedzy klockami
Szkielet13 Napisano 4 Września 2014 Autor Napisano 4 Września 2014 No gdy wszystko czyściłem to przy okazji i ten zabieg wykonałem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.