Mam nietypowy (?) problem. Restauruję sobie rower w/w marki, rocznik 89, staram się to robić pozostając w miarę możliwości przy oryginalnych częściach. Powolutku wszystko idzie do przodu, za to od tygodnia borykam się z rzeczą, na którą nie mogę znalezc odpowiedzi na forach, ani wsrod znajomych rowerzystów. Otóż rower ten ma piastę torpedo z zębatką nakładaną, która jest blokowana przed wypadnięciem przy pomocy stalowego pierścienia umieszczonego w wyżłobieniu. Istotą problemu jest to, że zębatka po nałożeniu oraz zablokowaniu w/w pierścieniem dalej ma spory luz, tzn "chodzi sobie na boki". Ten luz jest spory (conajmniej 1mm), a zaznaczam, że zarówno piasta jak i zębatka są oryginalne (rowery z tej fabryki na każdej części mają wybite XB3 czyli ChWZ). Ponadto sama piasta luzów nie wykazuje, tzn po założeniu koło "siedzi" dobrze, napęd działa, hamulec też. Zastanawiam się, czy może tam powinna się znaleźć jakaś podkładka, która zabezpieczy zębatkę przed bujaniem na boki. Mam nadzieję, że jasno wyjaśniłem problem i nie dubluję tematu (nie bardzo wiedzialem jak sformulowac zapytanie w gogle). Jeśli ktoś ma ochotę zgłębić temat, to skręcę torpedę z powrotem i umieszczę fotkę. pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Pytanie
Gość dominikb999
Witam serdecznie.
Mam nietypowy (?) problem. Restauruję sobie rower w/w marki, rocznik 89, staram się to robić pozostając w miarę możliwości przy oryginalnych częściach. Powolutku wszystko idzie do przodu, za to od tygodnia borykam się z rzeczą, na którą nie mogę znalezc odpowiedzi na forach, ani wsrod znajomych rowerzystów. Otóż rower ten ma piastę torpedo z zębatką nakładaną, która jest blokowana przed wypadnięciem przy pomocy stalowego pierścienia umieszczonego w wyżłobieniu. Istotą problemu jest to, że zębatka po nałożeniu oraz zablokowaniu w/w pierścieniem dalej ma spory luz, tzn "chodzi sobie na boki". Ten luz jest spory (conajmniej 1mm), a zaznaczam, że zarówno piasta jak i zębatka są oryginalne (rowery z tej fabryki na każdej części mają wybite XB3 czyli ChWZ). Ponadto sama piasta luzów nie wykazuje, tzn po założeniu koło "siedzi" dobrze, napęd działa, hamulec też. Zastanawiam się, czy może tam powinna się znaleźć jakaś podkładka, która zabezpieczy zębatkę przed bujaniem na boki. Mam nadzieję, że jasno wyjaśniłem problem i nie dubluję tematu (nie bardzo wiedzialem jak sformulowac zapytanie w gogle). Jeśli ktoś ma ochotę zgłębić temat, to skręcę torpedę z powrotem i umieszczę fotkę. pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
3 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.