Hildunio Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 mam pytanie bo nie mam czasu przeglądać wszystkich możliwych tematów a więc mam problem w ciagu tygodnia pękła mi 2 szprycha - gdzie pierwszą już wymieniłem w serwisie koło wycentrowali ładnie tylko nie sram kasą by co tydzień biegać tam bo kolejna szprycha pękła - obie pękły przy piaście, pomiędzy pęknięciami zrobione ok 50km teren nie wymagający - w sumie ponad 1000 przejechane i właśnie przy tym 1000 zaczeły się problemy rower to tegoroczny model Scott Sportster x30, koła 28" czy powodem może być dość zużyta opona?
beskid Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 Powodów może być kilka. Słabe szprychy, niepoprawny zaplot koła, niepoprawny naciąg szprych, słaba obręcz. Jak się sytuacja będzie powtarzać to poproś o ponowne zaplecienie koła na innych szprychach.
Hildunio Napisano 31 Sierpnia 2014 Autor Napisano 31 Sierpnia 2014 no naciag chyba byl odpowiedni bo kolo mi wycentrowali po wymianie szprychy - troche sie obawiam ogolnego zmeczenia materialu bo sam tez swoje waże to koło przenosi troche obciążenia
beskid Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 Na pewno nie zmęczenie materiału po 1kkm. Poprawnie złożone koła wytrzymują lata.
tobo Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 Wycentrowanie koła nie oznacza skorygowania naciągu szprych. Często jest tak że po montażu wymienionej szprychy koło wraca do prostego stanu i reszta szprych nie jest ruszana. Koło powinno zostać naprawione przez wymianę zestawu wszystkich szprych.
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 31 Sierpnia 2014 Jeżłe szprychy pękają i nie jest to jedna, tylko co jakiś czas, jest oznaka źle zaplecionego koła. Ja miałem koło, nawet nadal mam, któro jest zaplecione na komplecie szprych zdejmowanych z 5 razy. Ani razu żadnej nic sie nie stało mimo że nie było koło użytkowane najdelikatniej. Widocznie naprężenia sa skrajne i szprycy poklei nie wytrzymują.
djzatorze Napisano 31 Sierpnia 2014 Napisano 31 Sierpnia 2014 Również stawiam na zaplot, a konkretniej szprychy ciągnące założone od zewnątrz (zakładam że to tylne koło). Co jakiś czas widuję w nowych rowerach tak zaplecione. Opiera się taka szprycha chamsko na kołnierzu piasty i nie dziwne że przy nierównomiernym naciągu pęka.
Hildunio Napisano 31 Sierpnia 2014 Autor Napisano 31 Sierpnia 2014 dzieki za doradzenie co to moze byc
Hildunio Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 się poszczęściło zawiozłem rower i przyjeli na gwarancje i wymienili cały splot i wszystko w jeden dzień
Mod Team Puklus Napisano 2 Września 2014 Mod Team Napisano 2 Września 2014 Dobry pleciuga zrobi ładne dobre i proste koło w 2-3 godziny A szybki pewnie w połowę tego czasu
Hildunio Napisano 2 Września 2014 Autor Napisano 2 Września 2014 no to na pewno - bardziej zdziwilo mnie ze reklamacja tak szybko rozpatrzona pozytywnie bez zadnego wysylania roweru gdzies tam
Mod Team Puklus Napisano 2 Września 2014 Mod Team Napisano 2 Września 2014 Może ktoś u nich sie uczył pleść ... albo wiedza ze te koła tak mają i po prostu w dbałości o klienta wiedza co robić, w każdym razie + dla nich.
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2014 Mod Team Napisano 3 Września 2014 reklamacja tak szybko rozpatrzona pozytywnie Zdarzają się serwisy które tak mają - klient nasz pan, ale niestety nie jest to reguła.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.