Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc !!! :)

Amor żyje pracuje i co najważniejsze trzyma ciśnienie

a co do miękkości i usuwania tego korka to jeszcze pomyśle

Jak się zdecyduje na taki zabieg to będe pisał na PW

 

Napisano

W tamtym poscie mowa o skracaniu rurki z tłoczkiem a u mnie ten tloczek

jest bez tej rurki i w sumie nie ma co skracać. Jedyny element jaki moglbym

sprobować usunąć to ten plastikowy element ktory siedzi pod gornym korkiem

z wentylem. Nie wiem tylko czemu on tam sluzy i czy nie uszkode widelca

przy usuwaniu tego czegoś

Napisano (edytowane)

Panowie a czy to że amor nie kozysta ze 100 mm swojego skoku (przynajmniej tak mis sie wydaje)

może być spowodowane rowniez tym że w prawej komorze jest za duzo oleju ??

Edytowane przez Bolunio
Napisano

Może tak być, aby to sprawdzić spuść całkiem powietrze i skompresuj widelec. Jak się schowa cały to znaczy że ilość oleju jest ok. Niektóre widelce pomimo prawidłowej ilości oleju i całkowicie pustej komorze powietrznej nie chowają się całkiem. Pozostaje około 0,5-1,0 cm. Nie wiem czy RST Jest w tej grupie.

Napisano

 

 

Zatem taka juz jego natura z tym skokiem bo po spuszczeniu do zera schował sie cały z wyjątkiem tego 1 cm jak wyżej napisałeś.

Prawdopodobnie tak, ale zrobiłeś to z olejem w tłumiku i tym elementem między tłokiem a korkiem.

 

 

A wywaliłeś ten element który siedzi pomiędzy tłokiem a korkiem ?

Ja bym jeszcze się pokusił o wywalenie tego właśnie i zlanie oleju i sprawdzenie ile się schowa. Prawdopodobnie pozostanie ten 1 cm ale mnie by korciło dla 100 % pewności, taki już jestem  :) 

 

Napisano

Mnie też korci bo mówicie że praca sie poprawi

ale tłukłem ten korek z gory i dość hardo siedzi

Boje sie że jak go pieprzne mocniej to tam zostanie

jakaś nierówność jakis mały wytłoczony rant bo musi

on sie na czymś trzymać i jesli faktycznie tak będzie

to tłoczek będzie miał rozpieprzone uszczelki po dwoch

ugięciach. No chyyyyba że dajecie mi gwarancje że

jak go wypitole to tam zostanie gładka powierzchnia :)

Napisano (edytowane)

Jeśli powierzchnia ma zostac gładka to raczej nie ma to znaczenia

w ktorą stronę go bedę tłukł. I w tą i w tą powinno sie zruszyć i dać sie wyjąć

a za cholere nie chce stąd moja obawa czy oby na pewno środek zostanie

idealnie gładki po wyjęciu tego korka. W innym przypadku amor do smietnika

Edytowane przez Bolunio
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Rulez zrobiłem jak mowiłeś i zastanawiam sie czy kiedykolwiek rozkładałeś ten amor.

Okazało sie że po wybiciu tego korka pod wentylem kilka centymetrów niżej w ladze jest zwężenie

ktore blokuje ten niższy tłoczek na ktorym wymienialem uszczelki co za tym idzie

w żaden sposob nie powiększa mi komory powietrznej co mialo by wpływ na poprawe pracy

amortyzatora. Z korkiem czy bez amor jest sztywny jak murzyńska pała

 

 

 

3 - element ktory radziliście usunąc

6 - element na ktorym wymienialem oringi

 

 

 

 

post-179052-0-60309600-1413890795_thumb.jpg

Edytowane przez Bolunio
  • 5 tygodni później...
Napisano

Bardzo fajnie, że pojawił się taki temat na forum. Też mam problem z uciekającym powietrzem. Wymienię te oringi i może coś pomoże.

Druga sprawa to strasznie denerwuje mnie wysokość tego amora, jeździ się jak na choperze. Jest jakaś możliwość obniżenia go ?? Przy napompowaniu powietrza golenie wystają na 13 cm, czyli o 3 cm za dużo przez co psuje kompletnie całą geometrię. http://www.cyklon.eu/2011/03/przerobka-tuning-obnizanie-amortyzatora.html tutaj jest obiżanie wersji Platinum i chciałbym osiągnąć taki rezultat. Czy da się to zrobić w zwykłym Firstcie ??

Napisano (edytowane)

Masz coś nie tak. Max dla firsta to 10cm. Obejrzyj go koniecznie.

 

Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!

Edytowane przez dran2
Napisano

Wy naprawdę w życiu nie widzieliście rzeczy o których piszecie...

 

Na przykład w First 29 (to samo co 32 tyle że do 29era), lagi wystaja na 128mm przy skoku 100mm.

 

 

Wersję 30 jesteś w stanie ugiąć bez powietrza(amor skręcony tak jak do jazdy) tak że schowa się cały?

Jeśli tak, to tuleja 20mm tam gdzie masz sprężynę negatywną i sprawa wysokości załatwiona. ;) 

Napisano

Rulez zrobiłem jak mowiłeś i zastanawiam sie czy kiedykolwiek rozkładałeś ten amor.

Okazało sie że po wybiciu tego korka pod wentylem kilka centymetrów niżej w ladze jest zwężenie

ktore blokuje ten niższy tłoczek na ktorym wymienialem uszczelki co za tym idzie

w żaden sposob nie powiększa mi komory powietrznej co mialo by wpływ na poprawe pracy

amortyzatora. Z korkiem czy bez amor jest sztywny jak murzyńska pała

 

 

 

3 - element ktory radziliście usunąc

6 - element na ktorym wymienialem oringi

 

Oczywiście, że powiększyła się objętość komory powietrznej, co powoduje zmniejszenie progresji ugięcia.

 

Napisano

Zrobiłem wszystko tak jak opiywaliście wcześniej w tym wątku. Wymieniłem oringi, zalałem olejem i powietrze przestało uciekać. Jednak nadal denerwuje mnie ta wysokość 128 mm (F1RST z 2011 r. golenie 30 mm). Pod sprężyną jest gumowa tulejka o wysokości 5 cm, może to ją trzeba skrócić żeby go obniżyć. Wybaczcie, nie znam się na tym więc proszę Was o pomoc. Wymianę oleju robiłem już kilka razy, ale to jest pierwszy raz kiedy zaglądałem do komory powietrznej.

http://oi62.tinypic.com/5u32c0.jpg tak wygląda środek. Pod elementem nr 4 jest już tylko sprężyna.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...