Skocz do zawartości

[RST First Air 30] - problem


Bolunio

Rekomendowane odpowiedzi

Triper chciałem zrobić juz wcześniej tak jak podpowiadasz ale bałem się że ta część z uszczelką

jest jakoś mocowana fabrycznie i raczej jej sie nie wyciąga bo o ile ta w komorze olejowej jest

wkręcana tak ta jest jakby wbita - wtłoczona w komore powietrzną i zastanawiam sie czy jak tego nie

wyjme to czy nie rozdupce amora do końca

 

Ps abstinent jednak chyba to będzie coś w dolnej częsci bo korek i wentyl zalewałem i nie bylo widac nigdzie rozszczelnienia a jak wbije pompką w amor wiecej jak 100 psi i zaczne go uginać to po jakimś czasie cisnienie aż wypycha tą górną gumową uszczelke na ktorej jest nałożona sprężynka (zawleczka)

Edytowane przez Bolunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlaczego ? Kolega już lał olej, sprawdzał wentyl i korek. Może jaśniej napisz.

Zresztą ja pisze o wymianie oringa na tłoku w komorze powietrznej, jak by nie patrzeć jest to górna cześć amortyzatora a nie dolna :-)

 

górna komory czyli oring na korku/wentyl

to że sprawdzone nie znaczy że jest ok

podmienić z innego, albo dać jakiś kontrast pojeździć i będzie widać jak jest wyciek

Edytowane przez abstinent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

górna czyli oring na korku/wentyl

Skąd ten upór ?

 

 

 

Ps abstinent jednak chyba to będzie coś w dolnej częsci bo korek i wentyl zalewałem i nie bylo widac nigdzie rozszczelnienia a jak wbije pompką w amor wiecej jak 100 psi i zaczne go uginać to po jakimś czasie cisnienie aż wypycha tą górną gumową uszczelke na ktorej jest nałożona sprężynka (zawleczka)
 

 

Jest tak jak ja napisałem. Świadczą o tym objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ta część z uszczelką jest jakoś mocowana fabrycznie i raczej jej sie nie wyciąga bo o ile ta w komorze olejowej jest wkręcana tak ta jest jakby wbita - wtłoczona w komore powietrzną i zastanawiam sie czy jak tego nie wyjme to czy nie rozdupce amora do końca

 

W Rock Shoksach i Marzocchi jest to montowane od dołu na pierścieniu segera, w Suntourach przykręcane, nie wiem jak tutaj, ale jak zrobisz zdjęcie górnych lag od dołu, po zdjęciu dolnych do ci powiem. Interesuje mnie górna laga ta z powietrzem od dołu. Tylko zdejmij dolne i wtedy rób zdjęcie. 


 

 

jeżeli był zalany olejem i olej nie uciekł to raczej nie dół

 

Przecież wypycha mu uszczelkę kurzową.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wg mnie zrób to tak: w minucie 2:26 widać że na popychaczu jest srebrna podkładka z wycięciem, wygląda na taką którą można zsunąć w bok i zdjąć całkiem, nad nią jest czarna podkładka, też ją zdejmij, odkręć korek z wentylem a popychacz wciśnij maksymalnie w goleń, wyciągniesz tłok i popychacz górą Teraz już możesz wymienić oring.

Sprawdź czy komora powietrzna nie jest porysowana w środku, jeśli jest to będzie prawdopodobnie kolejny problem, a może być bo amortyzator z tego co pisałeś wcześniej chodził na sucho.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągniesz tłok z popychaczem to wklej jego zdjęcie, zastanawiam się czy tam jest sprężyna negatywna stalowa czy negatywna komora powietrzna, jeśli negatywna powietrzna to trzeba jeszcze wymienić oring w tym deklu po którym chodzi pooychacz. W każdym razie daj foto całego wyjętego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz smaru to kup wazelinę techniczną, zrób z niej smar dodając odrobinę oleju konsystencja ma być nie za rzadka żeby nie płynęło ale ciut rzadsza niż wazelina. Q jak nie to sama wazelina też da radę. Chyba że masz smar Juddy Buther albo PM600. Jeśli nie wazelina techniczna spokojnie da radę. Przy składaniu zanim zakręcisz śruby trzymające golenie górne w dolnych możesz wlać do każdej goleni po 15 ml oleju smarującego 15 W. Silnikowy też się nada. Wlewasz w pozycji do góry nogami potem dociskasz golenie i dokręcasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok amor rozebrany podrzucam fotki i kilka spostrzeżeń

Blokada skoku działa jakby w polowie bo gdy spuszcze cisnienie z amora do 0 to i tak go nie ugne do końca

dopiero jak otworze blokade amor poddaje sie i niemal cały sie ugina.

Przed rozebraniem spusciłem cisnienie a mimo to odkręcając dolną śrube w lewej goleni sykneło tam powietrze

przypuszczam że było to powietrze ktore uciekło spod tego tłoczka ale jakim cudem tak szczelnie zostało w komorze nie mam pojęcia :/

 

post-179052-0-47150600-1409587703_thumb.jpgpost-179052-0-53813800-1409587717_thumb.jpg

 

 

No i za cholere nie wiem jak i czy na pewno sie brac za usunięcie tego korka ktory widac na fotce od dołu

Edytowane przez Bolunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w tym momencie jestem zabity :verymad: odkręciłem korek okazało sie ze posiadał normalny gwint ale... tam nie ma zadnego uszczelnienia zadnych oringów. Sprężyna i korek i to wsio zatem jak to ma trzymać takie ciśnienie ??

 

poniżej link do fotki

 

http://zapodaj.net/4901b0a5ce6ad.jpg.html

 

 

 

PS środek jest przesmarowany więc amor nie chodził na sucho

Edytowane przez Bolunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem ci przedtem, wyżej co zrobić. Zdejmij tą srebrną blaszkę, i ten gumowy odbojnik, się nie bój tak :) Inaczej nie wyciągniesz tłoka i nie zmienisz uszczelki. To prosta czynność. Z tego co widziałem na filmie to po prostu przesuwasz tą blaszkę w bok, tak było widać że ma takie wycięcie. Przeanalizuj co pisałem wcześniej. Ludzie czytajcie dokładnie co się pisze, bo potem trzeba powtarzać, to bez sensu trochę :)


Jak wyciągałeś dołem to korek został pewnie w komorze powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA pierwszym zdjęciu przecież widać biały korek :) 


 

 

Hehe ale przecież pisze że go normalnie odkręciłem to po co mam zdejmować ten gumowy tłoczek wyzej masz fote z rozebranego ustrojstwa

 

Ja pisałem to w tym momencie jak ty rozkręcałeś, dlatego tak wyszło, a nie można za szybko na tym forum pisać kolejnego posta...

Co z korkiem ? Znalazł się ? NA pierwszej focie jest w goleni górnej więc chyba nadal tam tkwi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij go, może wypadnie dołem, a może się odkręca ? Musi być jakiś tłok z uszczelką, inaczej to jest bez sensu i nie działało by.


Jak się patrzy od góry na pierwszą fotkę to widać biały korek i czarną uszczelkę po obwodzie... może się zaklinował na gwincie, mocno naciśnij go.

Edytowane przez triper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jutro dwa takie oringi, porządnie nasmaruj szczelinę w tłoku, potem włóż oringi i zmontuj całość, musi trzymać, nie ma bata.

A obejrzałeś komorę powietrzną od środka pod światło ? nie jest porysowana ? Bo jak jest to będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...