Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 (edytowane) Triper chciałem zrobić juz wcześniej tak jak podpowiadasz ale bałem się że ta część z uszczelką jest jakoś mocowana fabrycznie i raczej jej sie nie wyciąga bo o ile ta w komorze olejowej jest wkręcana tak ta jest jakby wbita - wtłoczona w komore powietrzną i zastanawiam sie czy jak tego nie wyjme to czy nie rozdupce amora do końca Ps abstinent jednak chyba to będzie coś w dolnej częsci bo korek i wentyl zalewałem i nie bylo widac nigdzie rozszczelnienia a jak wbije pompką w amor wiecej jak 100 psi i zaczne go uginać to po jakimś czasie cisnienie aż wypycha tą górną gumową uszczelke na ktorej jest nałożona sprężynka (zawleczka) Edytowane 1 Września 2014 przez Bolunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 (edytowane) A to dlaczego ? Kolega już lał olej, sprawdzał wentyl i korek. Może jaśniej napisz. Zresztą ja pisze o wymianie oringa na tłoku w komorze powietrznej, jak by nie patrzeć jest to górna cześć amortyzatora a nie dolna :-) górna komory czyli oring na korku/wentyl to że sprawdzone nie znaczy że jest ok podmienić z innego, albo dać jakiś kontrast pojeździć i będzie widać jak jest wyciek Edytowane 1 Września 2014 przez abstinent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 górna czyli oring na korku/wentyl Skąd ten upór ? Ps abstinent jednak chyba to będzie coś w dolnej częsci bo korek i wentyl zalewałem i nie bylo widac nigdzie rozszczelnienia a jak wbije pompką w amor wiecej jak 100 psi i zaczne go uginać to po jakimś czasie cisnienie aż wypycha tą górną gumową uszczelke na ktorej jest nałożona sprężynka (zawleczka) Jest tak jak ja napisałem. Świadczą o tym objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 jeżeli był zalany olejem i olej nie uciekł to raczej nie dół zmierzyłeś ile oleju zostało w komorze ? jak odkręcasz dolna śrubę od lewej lagi słychać jakieś syczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 ta część z uszczelką jest jakoś mocowana fabrycznie i raczej jej sie nie wyciąga bo o ile ta w komorze olejowej jest wkręcana tak ta jest jakby wbita - wtłoczona w komore powietrzną i zastanawiam sie czy jak tego nie wyjme to czy nie rozdupce amora do końca W Rock Shoksach i Marzocchi jest to montowane od dołu na pierścieniu segera, w Suntourach przykręcane, nie wiem jak tutaj, ale jak zrobisz zdjęcie górnych lag od dołu, po zdjęciu dolnych do ci powiem. Interesuje mnie górna laga ta z powietrzem od dołu. Tylko zdejmij dolne i wtedy rób zdjęcie. jeżeli był zalany olejem i olej nie uciekł to raczej nie dół Przecież wypycha mu uszczelkę kurzową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 a no to nie doczytałem że wypycha kurzową w takim razie by się zgadzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Myślę, tak że coś wymyślę pewnie Na razie oglądam film patrzę jak to jest zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Nooo zatem rozszczelnienie mamy zlokalizowane triper jeśli chodzi o fote to moge podrzucić ale w zasadzie widac wszystko ładnie na tym wideo które podkleiłem na poprzedniej stronie zerknij i powiedz czy to wystarczy Ci do oceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Tak, wg mnie zrób to tak: w minucie 2:26 widać że na popychaczu jest srebrna podkładka z wycięciem, wygląda na taką którą można zsunąć w bok i zdjąć całkiem, nad nią jest czarna podkładka, też ją zdejmij, odkręć korek z wentylem a popychacz wciśnij maksymalnie w goleń, wyciągniesz tłok i popychacz górą Teraz już możesz wymienić oring. Sprawdź czy komora powietrzna nie jest porysowana w środku, jeśli jest to będzie prawdopodobnie kolejny problem, a może być bo amortyzator z tego co pisałeś wcześniej chodził na sucho. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 podziałam dam znać co z tego wyszło... dzieki wielkie za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Jak wyciągniesz tłok z popychaczem to wklej jego zdjęcie, zastanawiam się czy tam jest sprężyna negatywna stalowa czy negatywna komora powietrzna, jeśli negatywna powietrzna to trzeba jeszcze wymienić oring w tym deklu po którym chodzi pooychacz. W każdym razie daj foto całego wyjętego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Za chwile biore sie za rozkładanie wiec podrzuce foty a co do składania tego w całośc to jakim smarem to pozniej przesmarować ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Jeśli nie masz smaru to kup wazelinę techniczną, zrób z niej smar dodając odrobinę oleju konsystencja ma być nie za rzadka żeby nie płynęło ale ciut rzadsza niż wazelina. Q jak nie to sama wazelina też da radę. Chyba że masz smar Juddy Buther albo PM600. Jeśli nie wazelina techniczna spokojnie da radę. Przy składaniu zanim zakręcisz śruby trzymające golenie górne w dolnych możesz wlać do każdej goleni po 15 ml oleju smarującego 15 W. Silnikowy też się nada. Wlewasz w pozycji do góry nogami potem dociskasz golenie i dokręcasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 (edytowane) Ok amor rozebrany podrzucam fotki i kilka spostrzeżeń Blokada skoku działa jakby w polowie bo gdy spuszcze cisnienie z amora do 0 to i tak go nie ugne do końca dopiero jak otworze blokade amor poddaje sie i niemal cały sie ugina. Przed rozebraniem spusciłem cisnienie a mimo to odkręcając dolną śrube w lewej goleni sykneło tam powietrze przypuszczam że było to powietrze ktore uciekło spod tego tłoczka ale jakim cudem tak szczelnie zostało w komorze nie mam pojęcia :/ No i za cholere nie wiem jak i czy na pewno sie brac za usunięcie tego korka ktory widac na fotce od dołu Edytowane 1 Września 2014 przez Bolunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 no o to powietrze mi chodziło co potwierdza że ucieka na dół musisz raczej rozebrać żeby dostać się do tłoczka na tych manualach nie ma pokazane ? na początek szczypce do segera (zagięte) i spróbuj odkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 (edytowane) Panowie w tym momencie jestem zabity odkręciłem korek okazało sie ze posiadał normalny gwint ale... tam nie ma zadnego uszczelnienia zadnych oringów. Sprężyna i korek i to wsio zatem jak to ma trzymać takie ciśnienie ?? poniżej link do fotki http://zapodaj.net/4901b0a5ce6ad.jpg.html PS środek jest przesmarowany więc amor nie chodził na sucho Edytowane 1 Września 2014 przez Bolunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Pisałem ci przedtem, wyżej co zrobić. Zdejmij tą srebrną blaszkę, i ten gumowy odbojnik, się nie bój tak Inaczej nie wyciągniesz tłoka i nie zmienisz uszczelki. To prosta czynność. Z tego co widziałem na filmie to po prostu przesuwasz tą blaszkę w bok, tak było widać że ma takie wycięcie. Przeanalizuj co pisałem wcześniej. Ludzie czytajcie dokładnie co się pisze, bo potem trzeba powtarzać, to bez sensu trochę Jak wyciągałeś dołem to korek został pewnie w komorze powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Hehe ale przecież pisze że go normalnie odkręciłem to po co mam zdejmować ten gumowy tłoczek wyzej masz fote z rozebranego ustrojstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 NA pierwszym zdjęciu przecież widać biały korek Hehe ale przecież pisze że go normalnie odkręciłem to po co mam zdejmować ten gumowy tłoczek wyzej masz fote z rozebranego ustrojstwa Ja pisałem to w tym momencie jak ty rozkręcałeś, dlatego tak wyszło, a nie można za szybko na tym forum pisać kolejnego posta... Co z korkiem ? Znalazł się ? NA pierwszej focie jest w goleni górnej więc chyba nadal tam tkwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Tak i został na samej gorze w środku widelca ale on również nie posiada żadnej uszczelki i jest wbity nie moge go za cholere ruszyc w zasadzie nie wiem po on tam siedzi skoro cisnienie od gory ma trzymać wentyl z korkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 (edytowane) Wciśnij go, może wypadnie dołem, a może się odkręca ? Musi być jakiś tłok z uszczelką, inaczej to jest bez sensu i nie działało by. Jak się patrzy od góry na pierwszą fotkę to widać biały korek i czarną uszczelkę po obwodzie... może się zaklinował na gwincie, mocno naciśnij go. Edytowane 1 Września 2014 przez triper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Wkręcilem gorny korek i zaczelem bic powietrze sam wyskoczył od dołu ma na sobie dwa oringi ale na nie nawet mucha nie siada wiec nie wiem skąd rozszczelnienie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 No widzisz Udało się, mucha nie siada, ale to nic nie oznacza, muszą być nieszczelne, trzeba je wymienić. A teraz popatrz do wnętrza komory powietrznej, pod światło, nie ma tam rys na ściankach ? Pokaż zdjęcie tego tłoka z oringami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 http://zapodaj.net/8a988f4493c45.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Kup jutro dwa takie oringi, porządnie nasmaruj szczelinę w tłoku, potem włóż oringi i zmontuj całość, musi trzymać, nie ma bata. A obejrzałeś komorę powietrzną od środka pod światło ? nie jest porysowana ? Bo jak jest to będzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.