Bolunio Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Witam serdecznie jest moj pierwszy post na tym forum więc prosze o wyrozumiałość dla laika Do rzeczy:Problem z amortyzatorem pojawił sie gdy zauważyłem że nie działa mi blokada skoku. Zacząłem sie zastanawiać co sie stalo ale to był dopiero początek gdzyż amorek zaczął upuszczać z siebie powietrze. Cóż dokupiłem pompke do amorków i na razie jakos jeżdżę od czasu do czasu dymając w niego nieco ciśnienia. Sprawa z tym pompowaniem wygląda tak że jesli nadymam go ponad cisnienie zalecane pod swoją wage to problem upuszczania cisnienia znika natomiast robi sie tak sztywny że jazda nie jest tak wygodna jak być powinna. Jeśli upuszcze nieco powietrza to po dwoch dniach jazdy amorek praktycznie "leży". Sam amortyzator nie jest zniszczony (przynajmniej wizualnie) golenie nie są powycierane nie czuć w nim żadnych luzów. No i teraz pojawia sie pytanie co robić ?? oczywiście oprócz śnietnika bo z takimi opiniami spotkałem sie na tym forum czytając wypowiedzi na temat amorków RST Czy konieczny jest serwis w jakimś fachowym warsztacie czy ten amorek mogę przeserwisować sam (spotkałem sie już z opinią że wymiana uszczelek i zalanie go nowym olejem załatwi sprawę) natomiast nie mogłem znaleźć nigdzie filmu z serwisu tego amora i pytanie czy da się go rozebrać w warunkach domowych ??Z góry dziękuje za wszelką pomoc i porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) spuść powietrze i zobacz co jest w komorze tzn jaki i ile oleju (klucz nasadowy ale ile to nie wiem) przed odkręceniem korka zobacz ile max uginają się lagi wyczyść, zalej olejem (gęstym) do foxa idzie 5ml, sprawdź uszczelkę na korku i szczelność wentyla wkręcaj na smarze Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez abstinent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) Tak jak wyżej pisałem amor ugina sie w zależnosci od tego jak go napompuje. Jesli nie ma za duzo cisnienia to ugina sie mysle w okolicach 8 cm choć dlugośc skoku to aż 10 cm. Natomiast jak go nadymam mocniej to ugina sie mysle 3 maks 4 cm ale to chyba wtedy już norma. Amortyzator właśnie rozebralem i wiem że komora olejowa jest szczelna w 100 % natomiast wyciek jest z komory powietrznej (lewej) Korek i wentyl również trzyma i tu pytanie odnośnie Twojej wypowiedzi czy w RST-kach jest olej w lewej ladze ?? czy tam idzie tylko powietrze ?? Mały edit: Korek odkręciłem i nie widze tam ani kropelki oleju aczkolwiek widocznosc jest ograniczona bo lewa komora oprócz zdjęcia korka jest chyba nierozbieralna Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez Bolunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 olej jest w obu lagach do smarowania dodatkowo olej jest w komorze pow. i odpowiada za szczelność owej komory istnieje możliwość że olej z dołu dostanie się do kom pow i będzie go za dużo co za tym idzie zmniejszy się skok skoro ucieka pow to komora nie jest szczelna z tego co widzę to dół jest smarowany smarem stałym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Tutaj znalazłem film z innego wątku na temat RST - Na filmie jest przedstawiony inny model ale po rozebraniu widze ze jest identycznej budowy jak moj. Widać tu wyraźnie że prawa komora (olejowa) nadaje sie pod wymiane uszczelek w razie jakiejś awarii ale lewa tak jak mi się zdaje jest smarowana tylko smarem a w środku powietrze i ten element jest chyba nierozbieralny co za tym idzie amor na śmietnik ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Raczej musi się dać rozebrać Z drugiej strony to rst... Zalej gęstym olejem toczek od góry Jak wentyl i uszczelka na gwincie trzyma powietrze to będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Brak blokady oznacza raczej problemy z prawą golenią i tłumikiem. Nieszczelność to znów goleń lewa i prawdopodobnie uszkodzona jakaś uszczelka lub sam wentyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Na stronie RST są wszystkie manuale serwisowe http://www.rst.com.tw/en/suport.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 to jest to samo co na yt czyli wielkie... https://www.youtube.com/channel/UCn1O3vPMGAHaAGnZ6jXSzOQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Jedno wielkie co? Najważniejsze, czyli jak zająć się tłumikiem jest. Zostaje tylko komora powietrzna, do której szkoda kręcić film i można zabierać się za serwis. Jeśli już tak bardzo potrzeba danych o budowie widelca, te na stronie RST też są http://www.rst.com.tw/en/spare.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Jak ktoś nie ma elementarnej wiedzy technicznej to rzeczywiście manuale RST nic mu nie wyjaśnią i uzna je za . wielkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 z tego co oglądałem to na żadnym z filmów nic nie ma o bebechach lagi powietrznej, a tego szukamy bo o ile bez blokady da się jeździć to bez powietrza już nie za bardzo kolega Fenthin rozwiązał problem teraz znaleźć odpowiedni schemat i do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Odkręcasz korek kom.powietrznej , wlewasz 5-6ml oleju do amortyzatora , zakręcasz korek i cieszysz się brakiem uciekającego powietrza. Ja problemu nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 30 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Dzieki wielkie za schematy i wszelką pomoc a odnośnie tego oleju to może ktoś podrzucić jak gęsty ma to być olej ? jaka lepkość i czy ma to byc jakis specjalny olej do amortyzatora czy może być zwykły oby o odpowiedniej lepkosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 jeżeli nie posiadasz 15w albo wyżej to najprościej olej przekładniowy, albo jakiś do skrzyń biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 30 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Raz jeszcze dzieki. Dziś juz niestety takiego oleju nie znajde ale w poniedzialek zaczne działać i podrzuce jaki wyszedł efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 podjedź do jakiegoś serwisu ze strzykawką piętkę rzucisz to Ci dadzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 jeżeli nie posiadasz 15w albo wyżej to najprościej olej przekładniowy, albo jakiś do skrzyń biegów Do komory powietrznej lejemy olej syntetyczny, taki do silników, o lepkości 5W40 o ile dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Ugupu niekoniecznie 5w40 choć tyle zaleca manitou . Ja leję 10W motorexa i jest ok. Hipol także daje rade . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 A no to ok, dobrze wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 30 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Akurat 10 W 40 to mam bo taki leje do silnika. Zatem taki moge bezpiecznie zalać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolunio Napisano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Wybaczcie że post pod postem ale do rzeczy. Zrobiłem jak podpowiadaliście widelec zalany i jest efekt. Amor nagle odżył i w tym momencie musze powiedzieć że pracą nie grzeszy. Wczesniej chodził jak sprężyna teraz wybiera wszystkie nierówności miekko i czuć że to zaczeło sie inaczej gibać. Mam tu porównanie do R7 Pro na koleżki roweże i naprawde nie czuje znacznej róznicy miedzy nimi. Praca na bardzo duzy plus i widze że ten RSTek nie taki straszny jakim go malują natomiast problem uszczkodzenia i rozszczelnienia pozostał :/ Polatałem przez weekend i było cacy. Dziś chwytam za rower i amor leży podpinam pompke a tam jakieś 30-40 psi. Macie jeszcze jakieś pomysły czy raczej musze zdać sie na serwis ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 Kolego zrób tak. Zdejmij lagi dolne, po ich zdjęciu będziesz miał dostęp do lag górnych od dołu, wyciągnij od dołu zawartość komory powietrznej, będzie tam na końcu tłok a na nim gumowa uszczelka, to ona jest przyczyną utraty ciśnienia. Idź do sklepu gdzie sprzedają łożyska i oringi i inne tego typu rzeczy, pokaż tą uszczelkę i niech ci dobiorą taką samą. Składasz to do kupy i jest szczelne. Oczywiście oleju też możesz nalać do komory 3-4 ml. Oring na tłoku założyć trzeba po nasmarowaniu go wazeliną techniczną, tłok też smarujesz. Skąd jesteś ? Napisz na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 ja jednak skłaniam się ku górnej części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 (edytowane) A to dlaczego ? Kolega już lał olej, sprawdzał wentyl i korek. Może jaśniej napisz. ja jednak skłaniam się ku górnej częściZresztą ja pisze o wymianie oringa na tłoku w komorze powietrznej, jak by nie patrzeć jest to górna cześć amortyzatora a nie dolna :-) Edytowane 1 Września 2014 przez triper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.