Baryl Napisano 28 Sierpnia 2014 Napisano 28 Sierpnia 2014 Witam. Zakupiłem 3 letni rower z m575. Rower jeździł 2 godz. w 2011 po czym stał nieużywany z powodów zdrowotnych właściciela. Stan obecny: - lewa klamka, mały skok, twarda od koniec, dobre hamowanie - prawa klamka, duży skok, miękka na końcu, słabo hamuje Podczas mocnego przyspieszania tylna tarcza "haczy" o klocki. Przednia tarcza szoruje o klocki powyżej 15km/h. Co poradzić na powyższe niesprawności? Jako, że jestem totalnie nowy w tarczówkach i hydraulikach, proszę o poradę co potrzebuję do serwisowania. W instrukcji Shimano EV-BR-M575-F-2867B i EV-BR-M575-R-2885C oraz EV-BL-M575-2866 widzę: Y-8H1 98030 TL-BH61 Special Tool (2 pcs.) - wydaje mi się, że to przyrząd do zarabiania przewodów hamulcowych Y-8C5 15000 Pad Spacer - dystans do ...? Y-8FZ 05000 Bleeding Spacer - dystans do odpowietrzania... czy mogę użyć kawałek klocka na odpowiedni wymiar? jaki wymiar? ESMDISCBP Funnel and Oil Stopper - tanie, więc kupię no i do tego jeszcze czerowny olej. Czy muszę wiedzieć coś jeszcze? Cytuj
tobo Napisano 28 Sierpnia 2014 Napisano 28 Sierpnia 2014 To co w opisie to special tool, to dwa identyczne trzymadła do przewodu gdy skraca się go i chce zainstalować końcówkę zaprawiającą w przewodzie (w serwisowaniu niepotrzebne) Pad spacer - dystans w kolorze czerwonym, montowany w hamulcu np w czasie transportu - w serwisie niepotrzebny Bleeding spacer - to klocek który wsuwa się do wnętrza zacisku - zapobiega wysuwaniu się tłoczków i utrzymuje je w pozycji startowej, schowanej. Ponieważ odpowietrzanie hamulców Shimano nie odbywa się pod ciśnieniem (jak np ma to miejsce z hamulcami Avida) to ryzyko wysunięcia tłoczków przy przepychaniu płynu przez system jest niewielkie - klocek taki nie jest niezbędny przy odpowietrzaniu ale może się przydać. Funnel and oil stopper - dobre i wygodne narzędzie do odpowietrzania hamulca. Na szorowanie i ocieranie - regulacja ustawienia zacisku - najlepiej przed tym zabiegiem wepchnąć tłoczki do pozycji wyjściowej. Na różnicę w skoku klamki pomoże odpowietrzanie. Wyjmij klocki i sprawdź czy ich plecy nie są mokre od płynu - oznacza to że zacisk puszcza płyn z powodu uszkodzonych lub upośledzonych w działaniu uszczelek lub uszkodzonych tłoczków. Uszczelki można kupić, dorabiane na zamówienie, tłoczki nie są dostępne jako części luzem - albo kupisz cały zacisk albo zdobędziesz zacisk używany i pozyskasz z niego tłoczki. Czerwony dystans można użyć przy odpowietrzaniu ale tylko jeśli klocki są nowe (tłoczki w ustawieniu wyjściowym, odpowiedni poziom płynu w układzie) albo jeśli ma się umiejętności w odpowietrzaniu - tak by nie rozlać płynu. Do odpowietrzania potrzebny jest Ci klucz oczkowy lub płaski (chyba 7mm) do otwarcia odpowietrznika oraz strzykawka i wężyk podpinane do odpowietrznika w zacisku. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 29 Sierpnia 2014 Przy tak starym hamulcu, nawet jak olej nie wycieka z zacisku, warto rozkręcić zacisk, wyjąć tłoczki, wyczyścić i przesmarować. Cytuj
Baryl Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Napisano 29 Sierpnia 2014 Czym smarujemy tłoczki i uszczelki? W samochodzie to wiem, że smarem ATE, ale w rowerze to nie mam pojęcia.Czy istnieją różne klasy olejów mineralnych do tego hamulca, tzn. o różnych temperaturach wrzenia? Jakieś sugestie? Ważę 105kg i boję się zagotować hamulce (standardowe tarcze i klocki B01S), w szczególności, że mam tutaj taką 10-15km górkę, gdzie V max dochodze do 65km/h a V avg nie spada poniżej 35-40km/h. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 29 Sierpnia 2014 Tu jest olej, wiec wystarczy wyczyścić ładnie do sucha i namaścić olejem w którym pracuje. Ja smarowałem smarem poślizgowym do składania widelców. On i tak w widelcu pracuje z olejami bardzo podobnymi do tego wiec nie ma obaw. Ważne by go nałożyć naprawdę niewiele, bo może zatkać kanały jak będzie go za dużo. Jeżeli mogę ci coś polecić od siebie, jak sie zdecydujesz rozbierać go samemu, przez spuszczeniu oleju, wypchnij tłoki możliwie maksymalnie, później dzięki temu, będzie ci o wiele łatwiej wyjąć tłoki. Cytuj
artofnois Napisano 1 Września 2014 Napisano 1 Września 2014 Przytrzymaj jakimiś szczypcami tłoczek od strony przewodu , klamką wypchnij przeciwległy tłoczek. Rozkręć zacisk ,zatkaj palcem otwór pomiędzy połówkami zacisku , i klamką wypompuj drugi tłoczek. Pamiętaj że uszczelki w środku zacisku są kierunkowe. Cytuj
dominv8 Napisano 15 Września 2014 Napisano 15 Września 2014 witam, mam hamulce Shimano BL-M395 w nowym rowerze , zrobiłem trochę ponad 200 kilometrow i wczoraj zauważyłem że jeden klocek jest bliżej tarczy w tylnim hamulcu i delikatnie ociera o tarcze , czy wystarczy jak wyjmę klocki i wcisnę tłoczki do środka ? czy trzeba coś jeszcze robić bo to moje pierwsze hydrauliki są ? Cytuj
tobo Napisano 15 Września 2014 Napisano 15 Września 2014 Pierwsze co warto zrobić to ustawić zacisk względem tarczy. Jeśli to nie pomoże - wepchnąć tłoczki do ustawienia wyjściowego i ponownie ustawić zacisk względem tarczy. A poza tym to nie jest temat dotyczący 395. Cytuj
dominv8 Napisano 15 Września 2014 Napisano 15 Września 2014 Ok dzięki, zacisk względem tarczy ustawiłem, ale nie do końca pomogło, spróbuję tłoczki wepchnąć. Sorry ze się w temat wbiłem ale w sumie temat o serwisie jest. Cytuj
tobo Napisano 15 Września 2014 Napisano 15 Września 2014 W sumie o innym hamulcu i o innym typie serwisu. Cytuj
Baryl Napisano 15 Września 2014 Autor Napisano 15 Września 2014 BTW Link do serwisówki M575 dla potomnych. Tam jest wszystko nt. ustawień itd. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.