rapman242 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Witam chciałbym obecny widelec SR SUNTOUR XCM / SKOK 100MM wymienić na coś lepszego. Mam nadzieję że pomożecie coś dobrać. Jestem "zielony" w tym temacie więc tak naprawdę nie wiem na co zwrócić uwagę przy wyborze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 W tym rowerze były V-ki więc pytanie jakie masz hamulce. Jaki budżet?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Hamulce SHIMANO ACERA M422Dźwignie hamulca SHIMANO ALIVIO M421 No zdaję sobie sprawę ,że to nie jest tani temat. Także proszę o propozycję w rozsądnej cenie ale też nie w wersji bida ;] Zakładam tak do 600 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalik85 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 szukałbym używanej Tory 318 w dobrym stanie. Ostatnio była na forum do sprzedania za 400 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Dociułaj pieniążków i kup Epicona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Jakiś konkretny model? Czy każdy będzie pasował i pozostaje tylko kwestia kosztów? Chciałbym wiedzieć ile dociułać kaski x] Znalazłem tego typu http://allegro.pl/amortyzator-suntour-epicon-lod-140mm-blokada-i4544907137.html http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-l-o-d-140mm-super-cena-i4526137292.html Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez rapman242 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Ot ten http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-r-l-r-100mm-2013-czarny-i4526054760.html Niestety wybór staje się coraz słabszy bo to koło 26". Dodatkowo musisz szukać tylko pod rurę sterową 1 1/18" a nie taper. Trzeba cały czas monitorować rynek i jak kasa będzie kupować. Te dwa nie mogą być bo mają skok 140 mm a Ty musisz mieć 100mm. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Czyli rozumiem ,że skok amortyzatora wiąże się z rozmiarem koła jaki się posiada? No i jeżeli hamulce v-brake to amortyzator powinien posiadać piwoty? Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez rapman242 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Nie. Skok amortyzatora jest powiązany z geometrią konkretnej ramy a także zastosowań samego widelca. Amortyzatory o skoku 140mm i więcej to już idą bardziej w stronę sportów "grawitacyjnych". Jak wsadzisz do swojej ramy taki wideł to w drastyczny sposób zaburzysz jego geometrię. Podniesie się bardzo przód i zmieni kąt główki ramy co może doprowadzić nawet do jej pęknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalik85 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 no niekoniecznie. Zalezy od modelu amorka a nie od koła. W rowerach górskich sa skoki od 50 mm. Możesz mieć skok 75mm a możesz miec i 120 mm. Zależy od modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) No i jeżeli hamulce v-brake to amortyzator powinien posiadać piwoty? Tak musi mieć piwoty. Tu jest w zasadzie jeszcze gorzej bo bardzo ciężko taki dobry już dostać. Nie zwróciłem uwagi na to i podalem Ci już pod tarcze. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Niestety wybór staje się coraz słabszy bo to koło 26" no nie mów że za niedługo nie będzie rowerów z kołem 26" i amorów na 1 1/8 cala. wydaje mi się że jeszcze długo będzie rynek dzieliły stery 1 i 1/8 z taperem. ja bym szukał amora coś RS XC32 solo air albo coś innego w powietrzu ze spinnera do 600 zł powinno coś się znaleźć a tak po za tematem wczoraj stałem obok 29era z ramą 21" mając 176 cm wzrostu to ten rower to jest kolos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Nic nikomu nie muszę ja czy ktoś inny mówić. Wszystko weryfikuje rynek. Tu wychodzi czego jest więcej i jaka jest tego dostępność. Dokładnie tak samo jak z dostępnością wyższej klasy amorków z piwotami. Jak będzie więcej takich "pasjonatów" kola 26" jak ja to nadal przez wiele lat będzie się trzymać dzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 no jeśli chodzi o piwoty to mógłbym rzec że to już prehistoria. był taki spinner SW7 w powietrzu ze piwotami ale to chyba produkowany nie wiem 2- 4 lata temu można czasem jakąś perełkę na alledrogo wyczaić albo na "olksie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Producent decyduje co będzie prehistorią. Na razie coraz więcej klepią amorków pod taper. Liczący się producenci już przestali robić rowery na "małym kole". Ludzie kupują w większości rowery o większej średnicy kół. Nic na to nie poradzimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 szkoda, bo 26" są bardziej zwrotne niż 29 widziałem kilka filmów na yt testy rowerów tej samej klasy tylko 29" i 26" a to były początki 29er i wypowiadali się czołowi zawodnicy XC, że mieli problemy podczas zjazdów z oceną sytuacji co się dzieje przed nimi, myślę że to kwestia przyzwyczajenia, nie chce robić offtop-u, koniec na temat rozmiarów kół miał być amor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 http://allegro.pl/rock-shox-xc32-tk-coil-100-z-piwotami-czarny-amort-i4525494210.html chociażby coś takiego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 może być tylko, ile ważysz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 90 kg przez zimę mam zamiar upuścić parę kilogramów. Jakbyś mógł to oświeć mnie co to jest ta rama trapered Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 to odczujesz prace tego amora pod sobą, Nie lepiej zainwestować w hamulce tarczowe z przodu ? będziesz miał lepszy wybór może troszkę taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Za dużo kombinacji Zmienię rower na 29'' i będzie spokój x] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 nie dużo tarcza zacisk i klamka no i amor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 a mógłbym cię prosić o zestawienie w tym zakresie? jestem zielony w tym temacie hamulców tarczowych ;] Jeżeli bym się zdecydował to nawet z tyłu bym zaaplikował takowy zestaw. temat jest o amortyzatorze ale rodzaj hamulców ma wpływ na ich wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 zależy za ile i w jakie chcesz zainwestować mechaniczne/hydrauliczne. no i jeśli chodzi o tył to czy masz w ramie możliwość montażu tarczy. a no i zapomniałem że trzeba piasty wymienić na takie do których wkręcisz tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapman242 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 No to faktycznie nie ma kombinacji xD W ramie mam otwory na zamontowanie hamulców. Nie wiem jak z piastami ale że tak to określę to piasty są szerokie więc miejsce chyba jest. Pewnie zdecydowałbym się na hydrauliczne. Mam w planie również złożyć sobie drugi komplet kół do jazdy szosowej ale z duża różnicą poziomów. Także już pod tarcze mogę je kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.