Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

chciałbym obecny widelec SR SUNTOUR XCM / SKOK 100MM wymienić na coś lepszego.

Mam nadzieję że  pomożecie coś dobrać.

Jestem "zielony" w tym temacie więc tak naprawdę nie wiem na co zwrócić uwagę przy wyborze.

 

Pozdrawiam

Napisano

Hamulce SHIMANO ACERA M422
Dźwignie hamulca SHIMANO ALIVIO M421

 

No zdaję sobie sprawę ,że to nie jest tani temat.

Także proszę o propozycję w rozsądnej cenie ale też nie w wersji bida ;]

Zakładam tak do 600 zł.

Napisano (edytowane)

Ot ten http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-r-l-r-100mm-2013-czarny-i4526054760.html

 

Niestety wybór staje się coraz słabszy bo to koło 26". Dodatkowo musisz szukać tylko pod rurę sterową 1 1/18" a nie taper. Trzeba cały czas monitorować rynek i jak kasa będzie kupować.

 

Te dwa nie mogą być bo mają skok 140 mm a Ty musisz mieć 100mm.

Edytowane przez beskid
Napisano (edytowane)

Czyli rozumiem ,że skok amortyzatora wiąże się z rozmiarem koła jaki się posiada?

 

No i jeżeli hamulce v-brake to amortyzator powinien posiadać piwoty?

Edytowane przez rapman242
Napisano

Nie. Skok amortyzatora jest powiązany z geometrią konkretnej ramy a także zastosowań samego widelca. Amortyzatory o skoku 140mm i więcej to już idą bardziej w stronę sportów "grawitacyjnych". Jak wsadzisz do swojej ramy taki wideł to w drastyczny sposób zaburzysz jego geometrię. Podniesie się bardzo przód i zmieni kąt główki ramy co może doprowadzić nawet do jej pęknięcia.

Napisano (edytowane)

No i jeżeli hamulce v-brake to amortyzator powinien posiadać piwoty?

 

Tak musi mieć piwoty. Tu jest w zasadzie jeszcze gorzej bo bardzo ciężko taki dobry już dostać. Nie zwróciłem uwagi na to i podalem Ci już pod tarcze.

 

Edytowane przez beskid
Napisano

 

 

Niestety wybór staje się coraz słabszy bo to koło 26"
  no nie mów że za niedługo nie będzie rowerów z kołem 26" i amorów na 1 1/8 cala. wydaje mi się że jeszcze długo będzie rynek dzieliły stery 1 i 1/8 z taperem.

 

ja bym szukał amora coś RS XC32 solo air albo coś innego w powietrzu ze spinnera do 600 zł powinno coś się znaleźć 

 

a tak po za tematem wczoraj stałem obok 29era z ramą 21" mając 176 cm wzrostu to ten rower to jest kolos   

Napisano

Nic nikomu nie muszę ja czy ktoś inny mówić. Wszystko weryfikuje rynek. Tu wychodzi czego jest więcej i jaka jest tego dostępność. Dokładnie tak samo jak z dostępnością wyższej klasy amorków z piwotami. Jak będzie więcej takich "pasjonatów" kola 26" jak ja to nadal przez wiele lat będzie się trzymać dzielnie ;)

Napisano

no jeśli chodzi o piwoty to mógłbym rzec że to już prehistoria. był taki spinner SW7 w powietrzu ze piwotami ale to chyba produkowany nie wiem  2- 4 lata temu można czasem jakąś perełkę na alledrogo wyczaić albo na "olksie" :P 

Napisano

Producent decyduje co będzie prehistorią. Na razie coraz więcej klepią amorków pod taper. Liczący się producenci już przestali robić rowery na "małym kole". Ludzie kupują w większości rowery o większej średnicy kół. Nic na to nie poradzimy.

Napisano

szkoda, bo 26" są bardziej  zwrotne niż 29 widziałem kilka filmów na yt testy rowerów tej samej klasy tylko 29" i 26"  a to były początki 29er i wypowiadali się czołowi zawodnicy XC, że mieli problemy podczas zjazdów z oceną sytuacji co się dzieje przed nimi, myślę że to kwestia przyzwyczajenia, nie chce robić offtop-u, koniec na temat rozmiarów kół miał być amor :P 

Napisano

to odczujesz prace tego amora pod sobą, Nie lepiej zainwestować w hamulce tarczowe z przodu ? będziesz miał lepszy wybór może troszkę taniej :) 

Napisano

a mógłbym cię prosić o zestawienie w tym zakresie?

jestem zielony w tym temacie hamulców tarczowych ;]

Jeżeli bym się zdecydował to nawet z tyłu bym zaaplikował takowy zestaw.

 

temat jest o amortyzatorze ale rodzaj hamulców ma wpływ na ich wybór.

 

Napisano

zależy za ile i w jakie chcesz zainwestować mechaniczne/hydrauliczne. no i jeśli chodzi o tył to czy masz w ramie możliwość montażu tarczy. a no i zapomniałem że trzeba piasty wymienić na takie do których wkręcisz tarcze :P 

Napisano

No to faktycznie nie ma kombinacji xD

W ramie mam otwory na zamontowanie hamulców. Nie wiem jak z piastami ale że tak to określę to piasty są szerokie więc miejsce chyba jest.

Pewnie zdecydowałbym się na hydrauliczne.

Mam w planie również złożyć sobie drugi komplet kół do jazdy szosowej ale z duża różnicą poziomów.

Także już pod tarcze mogę je kupić.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...