Btk007 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 "Słyszałem o sposobach zwiększenia skoku w XCR LO, ale nigdzie nie znalazłem dokładnej instrukcji... Czy ktoś może mi to dokładnie wytłumaczyć, wysłac zdjęcie albo jakiś film? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Ogólnie to słaby pomysł. Ten widelec jest wiotki przy tych fabrycznych 100mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Wiec najprostszy to wywalić ta tuleje pod sprezyna negatywna i dsc sprężynę 2cm dluzsza od użytkownika activia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Btk007 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Dzięki wielkie ale źle napisałem pytanie. Chodziło mi bardziej o to jak zrobić żeby xcr chodził pełne 100mm bo teraz tak jak jest chodzi maksymalnie 60mm. Da sie to jakoś zrobić bez przerabiania na 120mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Wywal elastomer i juz będziesz miał tylko 1 cm zapasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Ile ważysz? Możliwe, że jesteś do niego za lekki i rzeczywiście usunięcie elastomeru coś da. Zauważ też, że amortyzator wtedy już się w cięższy teren nadawał nie będzie, bo bardzo łatwo go dobijesz i możesz uszkodzić. Ja swojego XCR wciskam max na 80 mm, ale zdarzyło mi się przekroczyć i 90 mm i pewnie to mnie uratowało przed lotem nad kierownicą. Ten zapas to jest taki bezpiecznik, ale 60 mm to rzeczywiście słabo pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Wywalaj ten elastomer bez zastanawiania się. Mi przy 90kg jeszcze nigdy nie udało się dobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Btk007 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Dzięki za odpowiedź Ale czy wywalenie całego elastomera będzie bezpieczne przy dość ostrej jeździe ale przy mojej małej wadze? Jak i czy trudno go złożyć i rozłożyć ? Jaki, ile i gdzie dac smar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Musisz mieć klucz do korków Suntoura, bo elastomer siedzi ze sprężyną w lewej górnej goleni - to taka gumowa pałka. Rozkłada, składa i w ogóle serwisuję się bardzo łatwo, bo to najprostszy możliwy amortyzator godny tego miana. Taki klucz: http://www.alerower.pl/p2644,klucz-do-regulatora-i-korka-suntour-do-widelcy-mtb.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Btk007 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 A dało by się odkręcić korek bez tego klucza ? Bo prawdopodobnie użyję go tylko raz i nie wiem czy kupować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Można kombinerkami, ale obrobisz korek. Nie wygląda to estetycznie i podczas kolejnego serwisu będzie problem z odkręceniem/przykręceniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Tak jak piszą koledzy, wywal elastomer, różnica diametralna. Ja odkręcałem takimi szczypcami: Niestety korek lekko zniszczony, lepiej kupić ten klucz za 18 zł niż po fakcie ( tak jak ja) klucz za 18 i korek za 30 zł.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barbapapa11 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Możesz tez sprobowac zrobić z buteleki. Chyba w temacie o druciarstwie rowerowym jest poradnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Zawsze możesz go skrócić tak żeby zostawić cm zapasu zamiast całkiem wywalać jak się boisz dobijania. Ale jak nie... Ją przy 70 kg wywaliłem i dobija bardzo rzadko. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Btk007 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Ok dzięki. A jak już będę składał amor to czym, jak i gdzie go przesmarować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Smar ŁT43 na uszczelki kurzowe i sprężyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nopel Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Miałem xcra wyciągniętego na 120mm, wyjmuje się taką podkładkę i już. Niestety, w połączaniu z elixirem3 na 185mm porobiły się kosmiczne luzy na ślizgach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
machinehead Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 XCT, XCM, XCR posiadają niestety plastikowe tuleje ślizgowe. Dopiero Raidon będzie posiadał stalowe tuleje z ceramiką. Zmiana skoku w XCR na pewno poprawi jego kulturę pracy, ale przy takiej wielkiej dźwigni luzy gwarantowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Smar ŁT43 na uszczelki kurzowe i sprężyneSmarem ŁT 43 nie smaruje się żadnego amortyzatora. Użyj wazeliny technicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Uzasadnij . Robię serwis swoich amortyzatorów i nie tylko swoich , używam ŁT43 na uszczelki i żaden nie wrócił do mnie do poprawki . To że lit niszczy lagi i uszczelki we widelcach to zwykły mit . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 aha. właśnie łt 43 używa się żeby przesmarować spręzynę i uszczelki. Brunoxem smaruje się go już po złożeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) ŁT robi się gęsty w niskich temperaturach. Poza tym zawiera niskiej jakości produkty ropopochodne które się szybko utleniają, to niskiej jakości smar do łożysk się nadaje ale nie tam gdzie trzeba dbać o bardzo niskie opory tarcia. Na sprężyny można dać ŁT, ale na uszczelki uszczelki dał bym wazelinę techniczną, jest czysta i ma doskonałe właściwości poślizgowe. W klasie amortyzatora XCR różnica będzie mało zauważalna, ale smarowanie np uszczelek w Epiconie czy Duroluxie ŁTekiem przyniesie pogorszenie pracy. Z Brunoxem też bym nie przesadzał on wypłukuje smar z pod uszczelek. XCR ma słabe uszczelki efekt jest taki że Brunox wymyma smar a skuteczność Brunoxa owszem daje uczucie lepszej pracy amora, ale trwa to krótko i trzeba coraz częściej psikać. Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez triper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 A to nie jest tak, że Brunox to nie jest do smarowania tylko do konserwacji lag i ślizgów i właśnie powinien wypłukiwać smar, bo w ten sposób pozbywamy się kurzu, który już zdążył dostać się pod uszczelki? Właśnie dlatego amortyzatory trzeba rozbierać przynajmniej raz w roku (a jak duży przebieg to częściej) i dokładać smaru - wazeliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
triper Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) I chcesz jeździć bez smaru na ślizgach i uszczelkach ? Nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Brunox wypłukuje, zatem sądzisz że po każdym użyciu Brunoxa należało by rozbierać amora żeby posmarować ślizgi uszczelki ? Bez sensu. Jeśli amortyzator ma dobre uszczelki to wystarczy raz na sezon go przeserwisować, ewentualnie dwa lub trzy jeśli ktoś jeździ bardzo dużo. Brunoxa można użyć na same lagi w celu ich oczyszczenia, ale lanie go na uszczelki żeby wleciał do środka jest bez sensu. No ale jest drogi to trzeba go sprzedać... W ogóle bez sensu dyskusja się zrobiła o Brunoksie :-) Zdania są podzielone, co ciekawe serwisanci nie polecają Brunoxa a na niektórych forach internetowych wręcz jest polecany. Mam znajomego serwisanta i pierwsze co to odradził mi jego używanie. Mój amortyzator od serwisu do serwisu jeździ bez tego i ma się doskonale. Zamiast Brunoxa polecono mi używać oleju. Nabieram do strzykawki odrobinę oleju i lekko wypuszczam kilka kropel na styk uszczelek z lagami, potem wciskam amora i na lagach zostają czarne obrączki z brudu, wycieram je, czynność powtarzam dwa trzy razy i już. Olej może być np Motorex albo zwykły silnikowy. Służy tylko do oczyszczenia, nie penetruje głębiej uszczelki, nie wymywa smaru. Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez triper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Nie popadajmy w skrajność, że po jednorazowym użyciu calutki smar albo wypłynie, albo zostanie spłukany do środka amorka. I wyraźnie zasugerowałem serwis raz w roku lub częściej zależnie od jazdy. Mój amortyzator od serwisu do serwisu jeździ z zastosowaniem Brunoxa i po rozebraniu w środku nigdy nie jest zupełnie sucho, ale smar jest czysty. Możliwe, że olej jest do tego nawet lepszy, a na pewno tańszy. Czytałem opinie w obie strony, ale wypowiedzieliśmy się i rzeczywiście bez sensu, żeby ciągnąć offtop dalej Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.