Skocz do zawartości

[skok w xcr]


Btk007

Rekomendowane odpowiedzi

Ile ważysz?

Możliwe, że jesteś do niego za lekki i rzeczywiście usunięcie elastomeru coś da. Zauważ też, że amortyzator wtedy już się w cięższy teren nadawał nie będzie, bo bardzo łatwo go dobijesz i możesz uszkodzić.

Ja swojego XCR wciskam max na 80 mm, ale zdarzyło mi się przekroczyć i 90 mm i pewnie to mnie uratowało przed lotem nad kierownicą. Ten zapas to jest taki bezpiecznik, ale 60 mm to rzeczywiście słabo pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć klucz do korków Suntoura, bo elastomer siedzi ze sprężyną w lewej górnej goleni - to taka gumowa pałka. Rozkłada, składa i w ogóle serwisuję się bardzo łatwo, bo to najprostszy możliwy amortyzator godny tego miana.

 

Taki klucz:

http://www.alerower.pl/p2644,klucz-do-regulatora-i-korka-suntour-do-widelcy-mtb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą koledzy, wywal elastomer, różnica diametralna.

 

Ja odkręcałem takimi szczypcami:

 

g01662_front.jpg

 

Niestety korek lekko zniszczony, lepiej kupić ten klucz za 18 zł niż po fakcie ( tak jak ja) klucz za 18 i korek za 30 zł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŁT robi się gęsty w niskich temperaturach. Poza tym zawiera niskiej jakości produkty ropopochodne które się szybko utleniają, to niskiej jakości smar do łożysk się nadaje ale nie tam gdzie trzeba dbać o bardzo niskie opory tarcia.

Na sprężyny można dać ŁT, ale na uszczelki uszczelki dał bym wazelinę techniczną, jest czysta i ma doskonałe właściwości poślizgowe. W klasie amortyzatora XCR różnica będzie mało zauważalna, ale smarowanie np uszczelek w Epiconie czy Duroluxie ŁTekiem przyniesie pogorszenie pracy. Z Brunoxem też bym nie przesadzał on wypłukuje smar z pod uszczelek. XCR ma słabe uszczelki efekt jest taki że Brunox wymyma smar a skuteczność Brunoxa owszem daje uczucie lepszej pracy amora, ale trwa to krótko i trzeba coraz częściej psikać.

Edytowane przez triper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że Brunox to nie jest do smarowania tylko do konserwacji lag i ślizgów i właśnie powinien wypłukiwać smar, bo w ten sposób pozbywamy się kurzu, który już zdążył dostać się pod uszczelki?

Właśnie dlatego amortyzatory trzeba rozbierać przynajmniej raz w roku (a jak duży przebieg to częściej) i dokładać smaru - wazeliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chcesz jeździć bez smaru na ślizgach i uszczelkach ? Nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Brunox wypłukuje, zatem sądzisz że po każdym użyciu Brunoxa należało by rozbierać amora żeby posmarować ślizgi uszczelki ? Bez sensu. Jeśli amortyzator ma dobre uszczelki to wystarczy raz na sezon go przeserwisować, ewentualnie dwa lub trzy jeśli ktoś jeździ bardzo dużo. Brunoxa można użyć na same lagi w celu ich oczyszczenia, ale lanie go na uszczelki żeby wleciał do środka jest bez sensu. No ale jest drogi to trzeba go sprzedać...

W ogóle bez sensu dyskusja się zrobiła o Brunoksie :-) Zdania są podzielone, co ciekawe serwisanci nie polecają Brunoxa a na niektórych forach internetowych wręcz jest polecany. Mam znajomego serwisanta i pierwsze co to odradził mi jego używanie. Mój amortyzator od serwisu do serwisu jeździ bez tego i ma się doskonale.

Zamiast Brunoxa polecono mi używać oleju. Nabieram do strzykawki odrobinę oleju i lekko wypuszczam kilka kropel na styk uszczelek z lagami, potem wciskam amora i na lagach zostają czarne obrączki z brudu, wycieram je, czynność powtarzam dwa trzy razy i już. Olej może być np Motorex albo zwykły silnikowy. Służy tylko do oczyszczenia, nie penetruje głębiej uszczelki, nie wymywa smaru.

Edytowane przez triper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajmy w skrajność, że po jednorazowym użyciu calutki smar albo wypłynie, albo zostanie spłukany do środka amorka. I wyraźnie zasugerowałem serwis raz w roku lub częściej zależnie od jazdy.

 

Mój amortyzator od serwisu do serwisu jeździ z zastosowaniem Brunoxa i po rozebraniu w środku nigdy nie jest zupełnie sucho, ale smar jest czysty. Możliwe, że olej jest do tego nawet lepszy, a na pewno tańszy.

 

Czytałem opinie w obie strony, ale wypowiedzieliśmy się i rzeczywiście bez sensu, żeby ciągnąć offtop dalej :thumbsup:

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...